    From: Michał <r...@x...cy>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: sukces OFE
    Date: Fri, 22 May 2009 00:23:52 +0200

    Wojciech Bancer pisze:
    > Tyle, że składka ZUS to nie tylko składka emerytalna. I w tym miejscu
    > dalszy Twój wywód jest naciąganiem faktów.

    Jednak specjalnie dla Ciebie zrobię drugie wyliczenie opierając się
    tylko na składce emerytalnej. Obecnie minimum wynosi 373,96zł
    miesięcznie. Dla uproszczenia zakładam, że nie jest korygowana o
    inflację, bo przecież nikt nas do tego nie zmusi skoro by nie było ZUS-u
    a inwestycja byłaby prywatna.

    okres: 40 lat
    stopa zwrotu: 5%
    miesięcznie odkładamy 373
    Kapitał po 40 latach wynosi ok. 500 tys. złotych.
    wyszło mi nawet ponad 550tys, ale zaokrąglę w dół

    Teraz zamiast wydać w całości inwestujemy go dalej, np. na założone
    5%... i przy kapitalizacji rocznej otrzymujemy ponad 2000zł emerytury
    miesięcznie. A TO Z ZAŁOŻENIEM, ŻE KAPITAŁ (choć nie korygowany o
    inflację) NIE JEST W OGÓLE RUSZANY a emeryturę mamy wyłącznie z odsetek.

    Więc kapitał będzie dziedziczony przez spadkobierców a owa emerytura w
    wysokości 2000zł była zasymulowana dla pensji minimalnej.

    To najlepiej obrazuje co myślę o OFE.

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl