    From: "george" <g...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: sukces OFE
    Date: Fri, 22 May 2009 12:12:41 +0200
    <gv1hn0$if$1@news.wp.pl> <gv1i1m$7ct$4@inews.gazeta.pl>
    <gv1jf9$1t4$1@news.wp.pl>
    <a...@3...googlegroups.com>
    <gv4ebn$dad$1@news.ds.pg.gda.pl>
    <9...@m...googlegroups.com>
    <gv4hbf$2jq$1@news.ds.pg.gda.pl> <s...@p...org>
    <gv4k9o$m25$1@news.ds.pg.gda.pl> <gv4k7b$g6r$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <gv4lgk$se7$1@news.ds.pg.gda.pl> <gv5hok$7sh$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <gv5mrb$oh8$1@news.ds.pg.gda.pl> <gv5np2$i1k$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <gv5ove$5fg$1@news.ds.pg.gda.pl> <gv5otn$k2c$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <gv5r67$969$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gv5r6j$non$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <gv5sqm$blh$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gv5si5$q78$1@srv.cyf-kr.edu.pl>

    "MarekZ" <b...@a...pl> wrote in message
    news:gv5si5$q78$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
> [...]
    > (np. obligacjach indeksowanych do inflacji). Żadnych obliczeń tego rodzaju
    > nie wykonywałem, niemniej jednak intuicyjnie mogę powiedzieć, że mam
    > wrażenie, iż w obecnych warunkach przeciętny wynik średnioterminowy może
    > to być mniej więcej o 2% rocznie mniej niż inflacja. Czyli np. inflacja
    > wynosi 5%, to za realną uznałbym przeciętną stopę zwrotu dla wszystkich
    > inwestujących równą 3% nominalnie (i wydaje mi oszacowaniem
    > optymistycznym, dla kont emerytalnych widziałbym to gorzej). Wiem że
    > intuicyjnie wydaje się, że to nie powinno być aż o tyle mniej, ale ja

    Ponieważ "inflacja" jest co chwile ostro "masowana" przez oficjeli wiec
    proponowałem to wyłączyc z rozważan (prywatnie zgadzam sie z tym co
    napisałes, dotyczącego ogółu).
    Tak naprawdę dążyłego do tego aby poznać jaki jest twój benchmark, z którym
    starasz sie konkurować we własnych poczynaniach. Rozumiem że takiego
    osobiście nie masz bo po pierwsze nie znasz historii własnego portfela a po
    drugie unikasz podania miar "nominalnych" bezpiecznego portfela.
    No cóż ja konkuruje z WIBOREM 3M (zwrot netto).

    > Szkoda mi na to czasu, to nie jest kwestia aptekarskiej dokladności, bo
    > np. pewien czas temu wycofywałem środki na zakup domu, a z kolei co pewien
    > czas jak mi się uda zwiększyć zaangażowanie kredytowe albo coś zyskać,
    > skokowo sporo dokładam. Musiałbym się sporo napracować, żeby jakieś
    > sensowne syntetycznie miary powyliczać, naturalnie nominalnie ile
    > zarobiłem to wiem, gorzej z rozkładem tego w czasie. Ale proponuję
    > zakończyć ten subwątek. :)

    Spoko, nie ośmielałem sie ci zaglądać w PIT :).
    Możemy tu zakończyć.

    george