  • Data: 2009-05-22 20:42:53
    Temat: Re: sukces OFE
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-05-22, Michał <r...@x...cy> wrote:

    [...]

    > Znaczy co? Zakładasz, że jesteś najmądrzejszy w całej wsi

    [...]

    Tak. Wsi.

    Dla Ciebie mam jedną informację na koniec:

    Cały czas dyskutowałeś z 27-latkiem, skazanym na ślepotę
    za ok. 10-15 lat, w zależności od postępów choroby.

    Wykluczonym z prywatnego systemu medycznego który tak chwaliłeś,
    ze względu na 100% pewność tego co mnie spotka. Podobnież nie
    chronią mnie żadne ubezpieczenia od ciężkich chorób (bo tą mam
    od urodzenia, więc tego ubezpieczenie nie obejmuje), podobnie
    jak ubezpieczenia na życie (jeśli nastąpi z powodu mojej choroby),
    czy niezdolności do pracy (czyli coś na kształt renty) i inne
    świetlane pomysły jakie radziłeś tu przedstawić. Tak działa
    wolny rynek.

    Próby _spowolnienia_ choroby to wydatek kilkukrotnie większy
    niż ty liczyłeś na te swoje emerytury, uwzględniając Twoje
    _początkowe_ i _optymistyczne_ zestawienia. A czas na to
    masz krótszy.

    Więc weź sobie te 40 lat teoretyku z krainy "jestem wiecznie
    młody, piękny i bogaty" i wsadź sobie w miejsce gdzie słońce
    nie dochodzi.

    I żeby nie było, że piszę tylko w moim interesie - dla
    informacji - ja _póki co_ wkładam do tego systemu prawdopodobnie
    więcej niż Ty z niego kiedykolwiek wyciągniesz (same _podatki_
    jakie płacę co miesiąc to kilkukrotność średniej krajowej).
    Nie robię tego dla siebie, tylko dla innych, podobnych do mnie,
    a nie mających tyle szczęścia jeśli chodzi o pracę.

    Więc skoro nie umiesz spojrzeć poza czub swojego nosa
    i swojego ja, to Ci uświadamiam, że ludzi z problemami
    podobnymi do moich jest w cholerę i szeregowanie ich do
    kategorii nierobów jest skurwysyństwem. Pomijanie też.
    Rolą państwa demokratycznego jest właśnie nie zostawiać
    ich na pastwę losu - właśnie z tego powodu, że każdego
    innego członka tego państwa może spotkać podobny los.
    Ciebie też, czego mimo wszystko nie życzę.

    Z tego powodu system jaki proponujesz jest do dupy,
    a system który negujesz zapewni chociaż jakieś _minimum_.
    Tak. Kosztem innych, którym się akurat bardziej w życiu
    powiodło. W tym i moim.

    EOT.

    --
    Wojciech Bańcer