  • Data: 2009-05-22 20:15:59
    Temat: Re: sukces OFE
    Od: Michał <r...@x...cy> szukaj wiadomości tego autora

    Wojciech Bancer pisze:
    > Fajnie będzie jak w końcu zauważysz kobiety.

    A, przepraszam, jaki z nimi masz problem? Niech pracują i oszczędzają. I
    pewnie będą też pierwsze dziedziczyć nieskonsumowane emerytury po
    mężach, którzy statystycznie wcześniej umierają. Mam wprowadzić jakieś
    socjalistyczne metody i "zauważyć" kobiety, czyli po prostu je
    uprzywilejować? Nie ma nic darmowego, chcesz komuś dać więcej, innemu
    musisz zabrać. Rząd nie wygeneruje dodatkowych

    > Aha - a kto będzie rodzić i opiekować się dziećmi, skoro wszyscy
    > będą zajęci tym by sobie na emerytury odkładać?

    A teraz to państwo i ZUS-y o wszystkich się troszczą, a ludzie nic nie
    robią tylko te dzieci rodzą i wychowują. :))

    > Ba. Ja mogę pójść dalej - bez jakiegoś przymusu, ludzie nie będą skłonni
    > do robienia znacznych oszczędności, bo do tego by się ich pozbyć posłuży
    > byle pretekst ("straciłem pracę, muszę za coś żyć", albo "muszę kupić
    > większe mieszkanie"). Naiwnością jest myśleć, że inaczej będzie w skali
    > masowej.

    Znaczy co? Zakładasz, że jesteś najmądrzejszy w całej wsi i wiesz lepiej
    co dla ludzi lepsze? I absolutnie nie dasz im wyboru, bo jeszcze jakiś
    delikwent nie spełni pokładanych w nim nadziei? A może ten delikwent ma
    w nosie co Ty o nim myślisz i co chcesz by robił?

    Najbardziej bezczelne u socjalistów i nieświadomie zsocjalizowanych
    demokratów, że wiedzą lepiej i w trosce o innych nie chcą dać wyboru.
    Tak się chcą troszczyć, że muszą wziąć za mordy by mieć kogo ratować
    przed nim samym.

    > A z drugiej strony, skoro OFE, czyli _wolnorynkowy_ system się nie sprawdza,

    OFE to wolnorynkowy system? Dobre, hehe. Znasz jeszcze jakieś inne dobre
    dowcipy?

    Ustawowy i potwierdzony przez TK obowiązek łożenia do OFE to pewnie tak
    w ramach wzmacniania tego wolnorynkowego systemu. :))

    > to czemu uważasz, że transfer pieniędzy ze składek ZUS do banków nie spowoduje,
    > że banki przestaną zabiegać tak mocno o depozyty?

    Z pewnością przystopują swoje zabiegi, ale trudno mi sobie wyobrazić, by
    oferta wolnorynkowa była aż tak niekorzystna ("zapłać z góry 7%
    kapitału a może coś zarobimy dla Ciebie").

    > Ale ZROZUM wreszcie, że ja NIE gloryfikuję obecnego systemu,

    Więc zrozum, że ja nie gloryfikuję systemu wolnorynkowego a jedynie
    stwierdzam, że jest jedynym, który nas uratuje. Może uratować, bo
    pewności to nie ma nigdy w systemie wolnorynkowym.

    > Te błędy i uproszczenia IMO powodują, że system byłby gorszy od obecnego.

    Gorszy, bo... tak uważasz? Jak na razie nie dałeś żadnego argumentu
    merytorycznego czemu niby to lepszy albo gorszy.

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl