eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiszok po Brexicie, ziemia przestałą się kręcić, słychać trąby archanielskie - kiedy nastanie koniec?! :)Re: szok po Brexicie, ziemia przestałą się kręcić, słychać trąby archanielskie - kiedy nastanie koniec?! :)
  • Data: 2016-06-28 00:05:50
    Temat: Re: szok po Brexicie, ziemia przestałą się kręcić, słychać trąby archanielskie - kiedy nastanie koniec?! :)
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Kviat" 577160a9$0$15190$6...@n...neostrada.pl

    > Ale moja definicja "nacjonalizmu" i "faszyzmu" nie różni
    > się od przyjętej, słownikowej, encyklopedycznej... Nie rozumiem, mam na siłę
    wymyślać swoją?

    Na polszczyźnie kiedyś ludzie dyskutowali o języku
    polskim -- choć mogli linkować. ;) Nie mam nic
    przeciwko linkowaniu (wręcz przeciwnie) ale nie
    można uczyć się życia jedynie ze słowników.

    > Co mam jeszcze zrobić? Stanąć na rękach?

    > Mam poprzestawiać szyk zdań? Słów w zdaniach?
    > I to zmieni znaczenie tych pojęć?

    > Tego to już kompletnie nie rozumiem... Dlaczego muszę?

    IMO nie musisz. :)

    > Ja zgadzam się z tymi, które są...

    ...które ulegają ciągłym zmianom środowiskowym.

    > Przecież już zaprezentowałem, co raczyłeś wyciąć, że zgadzam się z tymi przyjętymi.

    > Ty się nie zgadzasz?

    Bywa, że zgadzam.
    Definicje słownikowe są krótkie -- aby słownik wiele pomieścił.
    Potrzebują opracowań -- bywa, że bardzo obszernych.

    Weźmy encyklopedyczny przepis na bombę atomową. :)
    Łatwy, zrozumiały w 100% -- ale bezużyteczny. :)

    > Jest powszechnie dostępny :>

    > Masz prawo, przecież tego nie neguję.
    > A te, które są, nie pasują? Mi pasują...

    > Ja pierdziu... No i po co się czepiasz? Mam się teraz tłumaczyć?

    [może tłumaczyć się później]

    > Widzę, że i na "lewicę" masz własną definicję.
    > Mają bardzo specyficzne rozumienie równości i sprawiedliwości, ochrony środowiska,
    pacyfizmu, równouprawnienia kobiet, o
    > tolerancji dla mniejszości i rozdziale państwa od kościoła nie wspominając...

    Nawet nie wiem, czym jest tolerancja w tym kontekście.
    Ogólnie tolerancja -- to błąd. :) Bądź maksymalny błąd dozwolony.

    'Toleruję żonę' znaczy tyle co: 'jeszcze jej nie wypędzam'. ;)

    > To to wykaż i zgłoś do PWN poprawki, a nie, że to ja mam wymyślać swoje definicje,
    bo te Ci nie pasują.

    Choćby 'tolerancja' -- ma naprawdę różne znaczenia.
    Polityk uważa tolerancję za coś korzystnego, zaś
    mechanik -- za coś niekorzystnego, gdy kupuje część
    zapasową i za coś korzystnego, ;) coś reguluje. :)

    Giertych chyba uznał, że tolerancja nie jest czymś dobrym.

    Pewien teolog godzinami nawijał o tym, że Kościół nie jest tolerancyjny.
    Opowiadał naprawdę bardzo długo o tym, gdzie szukał słowa 'tolerancja'
    (niekoniecznie w mianowniku) -- bezskutecznie.

    Okazuje się, że ortodoksyjne Kościoły/Cerkwie/Zbory/itd. nie przepadają ;)
    za tolerancją i pełne są miłości. Nie ma tam miejsca dla tolerancji
    właśnie dlatego, że tolerancja to zezwolenie na istnienie zła, błędu,
    nieposłuszeństwa...

    Tolerancyjny ojciec -- przygląda się z ciekawością kilkuletniemu
    dziecku sięgającemu po fajki, alkohol czy dragi.

    Kochający -- uruchamia stosowne procesy, celem których jest
    sprowadzenie pociechy na dobrą drogę.

    > PAS.
    > Do takiego poziomu nie będę się zniżał.

    Do jakiego?

    I AHitler budował UE, i Napoleon Bonaparte, i wielu innych. ;)
    Czym był ZSRR? -- jeśli nie swoista unią?
    Unie personalne były znany od zarania dziejów,
    zaś unia realna pomiedzy Korona Królestwa Polskiego
    i Wielim Księstwem Litweskim (głownie obecną Białorusią)
    przetrwała ponad 200 lat i zakończyła sie rozbiorami.

    Gdyby NBonaparte nie gnał do Moskwy, lecz zachowywał
    się rozsądnie, RON przeżyłaby byc może kolejne wieki.

    A gdyby Polacy nie katolicyzowali Rosji -- być może RON sięgałaby do Japonii i Chin.
    :)

    Unia Lenina padła gdzieś na początku lat dwudziestych,
    Unia Stalina -- żyje do dzisiaj.

    > Pozdrawiam

    Ja także.

    > Piotr