  • Data: 2009-08-12 21:18:11
    Temat: Re: tajemnica bankowa a skarbówka?
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kimbus" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    news:h5v9po$pdu$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > W pełni się zgadza, lecz mowa była o podaniu wirtualnego adresu do
    > doręczeń. Sądu nie interesuje, czy jest wirtualny, czy nie. Jaki podany,
    > tam idą pisma, jeśli wrócą są uznawane za doręczne. Problem to się
    > zaczyna, gdy sąd zamieni grzywnę na zastępczą karę aresztu i zleci policji
    > doprowadzenie do zakładu karnego.

    Może niejasno to napisałem. Opiszę zatem casus dokładniej. :)

    Ów wirtualny adres znajduje się na prawie jazdy oraz (inny wirtualny adres)
    na dowodzie rejestracyjnym samochodu (drugi samochód zarejestrowany jest na
    spółkę). PESEL jest ten sam. Od bardzo dawna nie posiadam adresu
    zamieszkania na terenie polskiego państwa. Tzw. "ostatni adres pobytu" w
    bazie PESEL jest także nieaktualny. Przyjmujemy założenie, że nikt z osób
    przebywajacych pod tymi adrresami nie zabawi się w kabla.

    Odmawiam przyjęcia mandatu, potem prawdopodobnie następuje próba wezwania
    mnie kierowana pod któryś z tych adresów na słuchanie / przedstawienie
    zarzutu. Z naturalnych przyczyn nie stawiam się. Co wtedy? Szczerze mówiąc
    nie wiem nawet czy zapadają te wyroki nakazowe, bo kompletnie się tym nie
    interesuję. Może w takiej sytuacji policja nie może skierować w ogóle
    wniosku o ukaranie?

    Moim zdaniem nie może w takiej sytuacji dojść do skutecznego doręczenia
    zastępczego. Mam rację czy raczej błądzę? :)

    Oczywiście zdaję sobie sprawę, że taka konstrukcja nie jest idealna. Jestem
    bowiem posiadaczem nieruchomości i pod wybranymi z tych adresów fizycznie
    przebywam. Adresy te nie występują jednak w żadnych dokumentach typu prawo
    jazdy czy dowody rejestracyjne, ich ustalenie wymagałoby więc trochę
    zachodu, choć naturalnie jest możliwe. Ale jak wskazuje praktyka nikomu nie
    chce się tego robić.