  • Data: 2009-08-12 21:09:17
    Temat: Re: tajemnica bankowa a skarbówka?
    Od: szczurwa <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 12 Sie, 22:45, kimbus <k...@g...com> wrote:

    > W pełni się zgadza, lecz mowa była o podaniu wirtualnego adresu do
    > doręczeń. Sądu nie interesuje, czy jest wirtualny, czy nie. Jaki podany,
    > tam idą pisma, jeśli wrócą są uznawane za doręczne. Problem to się
    > zaczyna, gdy sąd zamieni grzywnę na zastępczą karę aresztu i zleci
    > policji doprowadzenie do zakładu karnego.

    Moim zdaniem, kluczowy jest moment ewentualnego stawiennictwa na
    przesłuchanie w ramach czynności wyjaśniających. Z moich prywatnych
    doświadczeń wynika, że sądy mają wielki problem z ustaleniem, na
    podstawie jakich dokumentów policjant kierujący wniosek do o ukaranie
    do sądu ustalił dane adresowe "na gorąco" na miejscu popełnienia
    wykroczenia. A wtedy o skutecznym pouczeniu, warunkującym zastosowanie
    doręczenia zastępczego, wydaje mi się, ze nie może być mowy. Zatem
    jeśli pomiędzy momentem popełnienia wykroczenia a wezwaniem na
    przesłuchanie delikwent zmieni adres, nie powinno się stosować
    przepisów o automatyzmie doręczenia, ponieważ:

    1. Brak jest wtedy pouczenia i zamieszczenia go w protokole
    przesluchania,
    2. Sąd dysponuje stosownymi środkami przymusu w celu ustalenia miejsca
    pobytu obwinionego i ewentualnego doprowadzenia go celem
    przeprowadzenia czynności procesowych.

    W moich prywatnych przygodach problemem był aktualny adres, ponieważ
    inny był w dowodzie osobistym, a inny w prawie jazdy czy w dowodzie
    rejestracyjnym. W dodatku w paszporcie nie ma adresu...