    From: "Pablo" <p...@n...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: to KLIENT teraz płaci intercharge?
    Date: Wed, 9 Jun 2010 08:40:13 +0200

    "RobertS" news:hunb9b$2h1$1@opal.icpnet.pl

    > jak w temacie, czy teraz akceptanci bezkarnie będą mogli przerzucać
    > prowizję za płatność kartą na klienta?
    > tutaj o tym piszą

    http://finanse.wp.pl/kat,104124,title,Prowizja-za-pl
    atnosc-karta-mozna-obciazyc-klienta,wid,12345656,wia
    domosc.html?ticaid=1a4fe
    > czy może to znowu jakiś zonk?

    zonk nie zonk nadal wiele sklepików stosuje taką praktykę, że przy płatności
    kartą będzie drożej (najczęściej spotykałem się z tym w przypadku sklepów z
    akcesoriami komputerowymi, ale to było jakieś 5 - 6 lat temu). Inne sklepy
    mają niepisany rabat na płatność gotówką a nie kartą za zakupy na większe
    kwoty np. MM czy Saturn.
    Ogólnie w Polsce wszystko jest możliwe w tym zakresie, dopóki interchange
    będzie na takim a nie innym poziomie, dodajmy dość wysokim w stosunku do
    pewnych krajów zachodnich to będą nas spotykać takie kwiatki.

    Zasada chyba na takie rzeczy jest prosta i niezmienna od lat - mieć przy
    sobie kilka groszy na nieprzywidywane sytuacje oraz omijać sklepy, które
    stosują takie praktyki. Pocieszające w tym wszystkim jest to, że duże sklepy
    raczej na takie coś nie pójdą bo szybko by się pożegnały ze sporą liczbą
    klientów.