eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.wgpwtu 154m transkrypcjaRe: tu 154m transkrypcja
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Rafi" <robby99@WYPIERNICZ_TOwp.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: tu 154m transkrypcja
    Date: Tue, 1 Jun 2010 20:43:29 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 60
    Message-ID: <hu3kci$sfh$1@news.onet.pl>
    References: <hu34v0$2uu$3@news.onet.pl> <hu3588$4u7$1@news.onet.pl>
    <hu38an$gma$1@news.onet.pl> <hu3h77$h5s$1@news.onet.pl>
    <hu3ils$ge6$1@news.onet.pl>
    Reply-To: "Rafi" <robby99@WYPIERNICZ_TOwp.pl>
    NNTP-Posting-Host: fdm98.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: news.onet.pl 1275417810 29169 83.13.90.98 (1 Jun 2010 18:43:30 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 1 Jun 2010 18:43:30 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5931
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.wgpw:494048
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Joachim" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hu3ils$ge6$1@news.onet.pl...


    > A kto miałby zdecydować, na które lotnisko zapasowe mieliby lecieć?
    > Piloci, którzy są tylko od kierowania samolotem?

    Nie bądź śmieszny :)))

    > Chyba logiczne, że organizatorzy, bo oni wiedzą jak zorganizowana jest
    > uroczystość (choćby transport zastępczy).

    Flight plan ma wyszczególnione lotniska zapasowe.
    To nie samowolka i tylko KAPITAN decyduje, na które się udać (w zalezności od wielu
    czynników m.in. zapasu paliwa, warunków meteo na zapasowych itd).


    > Reszta sprawia wrażenie, że kontrola lotniska naprowadzała nieprawidłowo
    > samolot na pas i pogoda była zła, a piloci podjęli próbę rozpoznania
    > sytuacji, zakładając, że kontrola będzie ich prawidłowo prowadziła.

    W warunkach Smoleńska od kontroli osi pasa są radiolatarnie NDB, wysokość podaje
    nawigator.
    Kontroler ATC jedynie może korygować współrzędne, lecz decyzja należała wyłącznie od
    załogi.

    > Wątpliwości też nasuwa fakt, że samolot zniżał lot mimo, że piloci
    > wydawali komendy wznoszenia się. Ci piloci wykonali na tym samolocie
    > ogromną liczbę lotów, a mimo to samolot nie zachowywał się tak, jak
    > oczekiwali.

    Komendę podał I oficer... dowódca do niej się nie zastosował (brak reakcji, nie
    podniósł maszyny, nie zareagował słownie).

    > Widać też po tym stenogramie, ze piloci byli całkowicie zaskoczeni
    > sytuacją mimo, że do ostatnich sekund byli prowadzeni przez kontrolera.

    Nie byli prowadzeni z ziemi. Nie dociera nadal?


    > PS. Podejrzewam, że jesteś jednym z tych, którzy pięć minut po
    > katastrofie już wiedzieli, że Kaczyński wywarł presję na pilotów i to
    > jest przyczyną katastrofy.

    Prawie 18 lat spędzonych na wieży EPLK (approach)...
    (Tak wiem, Tusk zapłacił mi, żebym prawił brednie.)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1