    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: udawane potwierdzenie przelewu z Inteligo
    Date: Mon, 26 Nov 2012 17:30:48 -0600

    Marek wrote:
    > Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć po co Inteligo umożliwia drukowanie
    > "zlecenia złożenia płatności",

    Nie wiem, moze bylo zapotrzebowanie na tego typu potwierdzenia.

    ale mając juz pdf;a
    > może nim posługiwać się jako swoistym dowodem potwierdzającym dokonanie
    > przelewu.

    Nie.
    Jako swoistym dowodem na to ze w dacie wydrukowania dokumentu takie
    zlecenie istnialo jako złożne do realizacji w dacie wyraznie zapisanej w
    tym dokumencie.

    Wszelkie nadinterpretacje dokumentu, ktory sie trzyma przed oczami robi
    sie na własne ryzyko.

    > Może wprowadzić w błąd osoby, które wcześniej nie miały do
    > czynienia z wydrukami z Inteligo i mogą nie odróżnić potwierdzenia o
    > nazwie "przelew z rachunku", z wydrukiem zlecenia (który potwierdzeniem
    > nie jest) i pomyłkowo uznać że ten drugi jest potwierdzeniem.

    na jednym jest napisane szczegóły zrealizowanej płatnosci, na drugim
    szczególy przyjetej do realizacji.

    Co najwyzej dopisałbym, duzymi literami, ze niniejszy dokument nie
    stanowi potwierdzenia wykonania transakcji.

    > Czy to
    > jest legalne, że zleceniodawca, próbuje użyć "potwierdzenie zlecenia"
    > (które usunął zapewne, bo przelew nie dotarł do odbiorcy) jako
    > potwierdzenia zlecenia w celu uniknięcia płatności za towar?

    A probuje?

    Potrafisz udowodnic, ze przedstawił dokument twierdzac, ze dokument ten
    stanowi potwierdzenie zrealizowanej transakcji?

    I na dodatek celowo. Moze sam nie rozumiał co taki dokument oznacza.

    Dopiero jak wykazesz, ze robil to celowo z zamiarem oszukania cie, to
    wowczas bedzie mozna mowic nie o nielegalnosci co konsekwencjach w
    postai kary czy to z kodeksu wykroczen czy karnego.