  • Data: 2004-11-16 08:04:32
    Temat: Re: uwazajcie na karty
    Od: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Krzysztof wrote:

    > Wiecie ze taka jest oficjalna wersja. Ale ja nie jestem pewien czy gdzies
    > jakiegos hasha gdzies tam nie zapisuja...

    Technicznie na karcie jest miejsce do zapisania hasha. Był on
    wykorzystywany w dobie bankomatów offline. Jednak obecnie na kartach
    (ZTCW) pozostawia się to pole puste - obecnie autoryzacja i tak jest już
    online (albo nie ma jej wcale -> imprintery). Rozszyfrowanie hasha nie
    było sprawą strasznie skomplikowaną. Możliwe jednak, że na jakichś
    kartach stosuje się jeszcze hasha - na pewno jednak nie na tych, których
    PIN można zmienić online.

    Pozdrawiam!