  • Data: 2008-02-24 09:09:57
    Temat: Re: w Polsce środkiem płatniczym jest EUR?
    Od: "Qleczka" <qleczka@(spam)konto.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "koment" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:fppah7$rj2$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam!
    > Dzisiaj na stacji paliw BP koło Lednogóry (kierunek Gniezno na trasie z
    > Poznania) tankowałem paliwo za 100zł (równo bez groszy) i płaciłem kartą
    > kredytową PKO BP. Po powrocie do domu z ciekawości wszedłem na rachunek
    > przez PKO-INTELIGO i w zakładce karty ku memu zdumieniu znalazła sie
    > pozycja "stacja BP łubowo Lednogóra" kwota 28,97 EUR !? Obok kwoty EUR
    > znajduje się kwota w PLN - i nie jest to 100 tylko 103,08zł.
    > Jakim prawem stacja paliw wystawia rachunek w walucie EUR? Czy ktoś się
> [...]

    Od ubiegłego roku w niektórych terminalach dla kart rozliczanych w obcej
    walucie pojawiła się usługa DCC. Polega ona na możliwości wyboru waluty w
    jakiej chcesz rozliczyć transakcję, czyli masz do wyboru walutę polską (PLN)
    lub walutę w jakiej jest karta rozliczana (EUR USD, itp.). Ponieważ
    niektóre banki w Polsce przypisały BIN danej karty płatniczej zarówno pod
    transakcje rozliczane w walucie polskiej jak i obcej, to wychodzą potem
    takie dziwne transakcje. Jest tylko jedno ale, klient podczas zapłaty taką
    karta ma prawo wyboru w jakiej chce zapłacić ( w tym przypadku jest pytanie
    czy chcesz rozliczyć w PLN czy EUR). wybierasz wtedy PLN i nie ma problemu.
    Jeżeli karta jest rozliczana w PLN, zostaje Ci reklamacja w banku.

    pozdr,
    Qleczka