  • Data: 2011-03-07 10:58:48
    Temat: Re: wbk oferta dla ciebie
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "xbartx" <b...@h...net> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:il2be5$4fn$...@i...gazeta.pl...

    Ja widzę rozwój ilościowy ofert KK jako jedyną alternatywę, a nie jako wybór
    banku. Coraz mniej jest chętnych na proste kredyty gotówkowe. Jakoś bank
    pieniądze musi próbować sprzedawać. Najchętniej dałby wszystkim kredyty z
    RRSO 25% rocznie z zabezpieczeniami hipotecznymi. Ale że się nie da, to
    banki robią co mogą. Fantasmagorie o krociowych zyskach z interchange
    pozostawny onetowym filozofom. Tym bardziej, że wiele wskazuje na to, że
    będą one spadać, na skutek obniżenia stawek.

    Porównanie co jest dla banku lepsze: klient depozytowy czy klient kredytowy
    jest o tyle trudne, że to odrębne segmenty, a w segmencie kredytowym
    dochodzi element ryzyka. Ja uważam, że cenniejszy jest klient depozytowy. Bo
    daje bankowi środki, które ten może w różny sposób sprzedać. Jedną z form
    przedawania jest wydawanie KK. I nie wydaje mi się, aby była to globalnie
    forma najbardziej zyskowna dla banku. Najlepiej to zapewne byłoby dla banku,
    gdyby klient wydawał swoje środki przy użyciu kart debetowych. Ale że nie
    znajduje się dość kupujących na bardziej zyskowne dla banku formy pożyczania
    pieniędzy w ramach podobnego poziomu ryzyka, to bank wydaje te karty
    kredytowe, sprzedając to co da się sprzedać. Ryzyko kredytowe przy KK,
    gotówkowym i linii wydaje się być podobne i oczywiście znacznie wyższe niż
    przy kredytach/pożyczkach hipotecznych (głównie ze względów
    psychologicznych, bo zabezpieczenie hipoteczne często w praktyce jest pewnym
    mirażem - bank to nie biuro nieruchomości). Być może przy KK i linii dłużej
    da się maskować problemy ze spłatą, niż przy gotówkowym.

    A słupki roczne to wiesz.... niejedno już widziałem w audytowanych
    sprawozdaniach spółek publicznych, trzeba naprawdę uważnie czytać i z
    dystansem podchodzić. Słupkami wiele rzeczy można zasugerować jak się je
    odpowiednio narysuje. I w żadnym przypadku nie sugeruję tutaj jakiegokolwiek
    fałszowania czegokolwiek.