    From: "topjes" <n...@d...rady>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: wizzair - ponownie
    Date: Thu, 13 Jan 2005 15:39:23 +0100

    "Wojciech Nawara" <u...@n...WYTNIJ.info> wrote in message
    news:cs61tn$748$1@news.elsat.net.pl...

    > Wnioski były takie, że różnice wynikają z tego, że Wizzair obciąża w
    > walutach innych, niż PLN. Jednak nie są one słuszne, gdyż obciążenie
    > następuje w PLN.

    Wnioski były RÓŻNE :) Postawiłeś tezę, że nie doszliśmy wtedy do żadnych
    logicznych wniosków - nie zgadzam się :)

    > Paragraf 53 Ogólnych Warunków prowadzenia rachunków i świadczenia usług
    > przez PKO BP SA dla Posiadaczy Kont Inteligo

    Nie mam karty w Inteligo - być może jest tak jak piszesz. Na chłopski rozum
    ma oczywiście sens przewalutowanie transkakcji zagranicznej PLN -> HUF ->
    USD -> PLN.
    Ale z drugiej strony nadal zwracam uwagę. Dokonałeś płatności na 144 PLN i
    na to masz potwierdzenie. Na wyciągu masz transakję na kwotę 147,17 PLN. NIE
    wykonałeś nigdy takiej transakcji - nie tylko masz prawo, ale (w większości
    kart) obowiązek zgłosić taką niezgodność (pod rygorem braku możliwości
    dochodzenia roszczenia jeśli nie zgłosisz tego w odpowiednim terminie).

    Centrum rozliczeniowe i merczant (w sumie banki też) przymykają oko na taką
    sytuację - a ona nie jest z gruntu logiczna. Niestety klienci nie reagują
    często na to, więc nikomu nie opłaca się pomyśleć co z tym zrobić. Gdyby
    jednak sypały się regularne reklamacje na to to Wizz by szybko zaczął myśleć
    co z tym zrobić.

    Najbardziej "perfidny" sposób to polecieć tym samolotem i jednocześnie
    reklamować transakcję. I IMHO będziesz całkowicie fair wobec prawa. Cały
    czas czekasz na rozliczenie swojej transakcji na 144 PLN. Natomiast
    transakcji na 147,17 PLN nie wykonywałeś i masz prawo ją reklamować.

    Ja bym jeszcze to od biedy rozumiał gdyby było to napisane tak jak np w
    Multi (czyli trzy kwoty) w stylu:
    - kwota w walucie oryginalnej 144,00 PLN
    - kwota w walucie rozliczeniowej XXX USD
    - kwota w walucie rachunku 147,17 PLN

    Wtedy byś miał jakiś kwit, na którym byś widział, że to jest jednak Twoja
    transkacja. Jeśli jednak Inteligo każe Ci akceptować transakcję, przy której
    pisze tylko, że jest ona na 147,17 PLN to sprawa jest prosta - nigdy takiej
    transakcji nie zawierałeś w PLN.
    Pomęcz ich - niech Ci chociaż jakiś wtórnik wyślą z rozpisanymi tymi kwotami
    :)

    pzdr
    topjes