  • Data: 2009-05-18 19:13:04
    Temat: Re: wkurzajace weekendowe przerwy w autoryzacji kart
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mithos <f...@a...pl> writes:

    > Teraz kupno mieszkania przez młode małżeństwo jest możliwe jedynie na
    > kredyt

    A 10 lat temu bylo typowo niemozliwe.

    > Moja babcia ma emeryturę od wielu lat taką samą (poza jakąś
    > kosmetyką), a jak wzrosły koszty życia to chyba każdy widzi. No i
    > babcia nie mogła sama odkładać na swoją przyszłość czy też inwestować
    > w fundusze, bo wtedy się po prostu nie dało. Powiedz jej, że teraz
    > jest lepiej niż było kiedyś.

    Zaraz, wtedy sie nie dalo odkladac, i dlatego bylo lepiej?

    > Masa ludzi tęskni za poprzednim ustrojem,
    > ponieważ wtedy było im lepiej.

    Na pewno dotyczy to szyszek z PZPR itp - nie watpie.
    Co do innych ludzi - moze gdy Gierek "dawal", tak (ale nie jestem
    przekonany). Moze gdy ktos mieszkal na wsi i sprzedawal w najgorszym
    kryzysie zywnosc na bazarze, tak. Jesli ktos glownie zajmowal sie
    udawaniem ze cos robi, takze. Moze jesli ktos wtedy ostro pracowal,
    a teraz juz nie moze, tak.

    Ale normalnym ludziom, pracujacym itp. tak samo wtedy, jak i teraz? Bez
    zartow. Ludzie maja sklonnosc (niektorzy bardzo mocna) do zapominania
    o zlych rzeczach i wyolbrzymiania dobrych, nie widze innego
    wytlumaczenia.

    Teraz da sie kupic mieszkanie. Przedtem nie bylo w praktyce takiej
    mozliwosci - mieszkanie mogles "dostac" ale nie mogles go kupic.
    Pamietasz kolejki itp. w spoldzielniach mieszkaniowych? To bylo lepsze
    od czegokolwiek? Mowilo sie, ze moze wnuki wplacajacych kiedys beda
    mialy (wcale nie wlasne) mieszkanie.
    Ksiazeczki mieszkaniowe pamietasz? Ludzie skladali tam latami wcale nie
    takie symboliczne pieniadze, i co mogli z tym zrobic (wtedy i pozniej)?

    Ksiazeczki walutowe pamietasz?
    --
    Krzysztof Halasa