  • Data: 2020-09-09 14:10:22
    Temat: Re: wroclawskie biletomaty
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5f58b357$0$547$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 08.09.2020 o 23:29, Krzysztof Halasa pisze:

    >Na szybkiego mam taki pomysł, by każdy pasażer miał identyfikator, a
    >dofinansowanie zależało od ilości zarejestrowanych wejść. Wówczas
    >przedsiębiorcy będzie zależało na ilości "zadowolonych" klientów. I
    >może
    >jeszcze jakaś funkcja uzależniająca wysokość dotacji od ilości w
    >ogóle
    >jeżdżących oraz ilości wejść do pojazdu.

    Ale ktoremu przedsiebiorcy ?

    Bo na razie mamy tak, ze MPK obsluguje jakies linie i ma za to placone
    z miasta.
    Niektore linie sa oddane w prywatne rece i tam system moze byc rozny -
    np tez taki, ze ma kursowac co 15 minut i ma za to placone od miasta
    (lub MPK).

    A do tego dochodza bilety, ktore moze sprzedawac trzeci
    przedsiebiorca.
    Lub czwarty w imieniu trzeciego - taka Mennica Polska, co te
    biletomaty wstawila.

    I tu jest pytanie ile MP bierze za usługe ... moze faktycznie taniej
    byloby zlikwidowac bilety :-)

    Ze starych czasow to pamietam z Wroclawia oplaty za parkowanie.
    Najpierw jakas firemka wygrala przetarg na obsluge i byli sprzedawcy
    na chodnikach.

    Potem poszlismy z nowoczesnoscia, pojawily sie samoobslugowe parkomaty
    ... a cena obslugi byla nawet wyzsza.

    Sa dane

    https://www.wroclaw.pl/sprzedaz-biletow-nowy-system-
    przetarg
    Do postępowania zgłosiły się 4 firmy, w tym jedna z siedzibą za
    granicą, w Talinie.
    Asec S.A. - 198,9 mln zł
    Mennica Polska S.A - 173,9 mln zł
    Mera Post (konsorcjum) - 152,2 mln zł
    Ridango AS - 233,7 mln zł

    Wygrala MP

    https://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,operator-o-nowy
    m-systemie-sprzedazy-biletow-mpk-jest-tanszy-wygodni
    ejszy-i-ekologiczny,wia5-3266-40046.html
    "Spółka odnosi się też do kosztów, jakie miasto poniesie w związku z
    wdrożeniem i utrzymaniem nowego systemu sprzedaży.
    Finansową kwestię przedsięwzięcia poruszyło troje naszych dyskutantów:
    Marcin Krzyżanowski z Prawa i Sprawiedliwości, Robert Grzechnik z
    partii Wolność oraz Patryk Wild ze stowarzyszenia Bezpartyjny Wrocław.
    Ten ostatni wyliczył nawet, że koszt uruchomienia i utrzymania systemu
    przez 8 lat jest równy kosztowi zakupu 180 nowych autobusów.

    - Nowy system jest tańszy od dotychczasowego - przekonuje Karolina
    Mystek z Mennicy, która wylicza, że magistrat za obsługę systemu
    zapłaci ok. 173,9 mln zł, podczas gdy do kasy gminy ze sprzedaży
    biletów w tym samym czasie wpłynie 1,5 mld złotych. - Koszt obsługi
    dotychczasowego systemu wynosił ok. 12% w stosunku do przychodów ze
    sprzedaży biletów. Koszt obsługi nowego systemu wyniesie 10,49%,
    ponieważ taką propozycję w postępowaniu przetargowym zaproponował
    wyłoniony oferent - informuje rzeczniczka."

    Przy czym pewnie sporo klientow kupuje miesieczne, i inny system
    sprzedazy niekoniecznie bylby taki kosztowny.
    Aczkolwiek - ja ma byc nowoczesny, online, bezpapierowy ... jak widac
    po przetargach - swoje kosztowac musi.

    Ciekawe ile brali kioskarze ... chyba ponad 12%, plus koszt biletow

    J.