  • Data: 2006-12-22 14:35:00
    Temat: Re: współfinansowanie kredytu hipotecznego?
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    Karol S powiada w dniu 2006-12-21 14:22:

    > A "niejawne"? Niektóre banki biorą pod uwagę także te niejawne dochody.

    Tzn. konkretnie - które? Bo ja usiłowałem przekonać do tego kilka
    banków, okazując dowody na dochody wyższe niż deklarowane (np. suma
    comiesięcznie spłacanych rat różnych kredytów, KK itp. w ciągu dwóch czy
    trzech lat była regularnie wyższa od dochodu netto) i jakość nie chcieli
    tego brać pod uwagę.

    > Bierzecie jeden kredyt w 4 osoby i jesteście za niego solidarnie
    > odpowiedzialni. Jak oni nie będą płacić, to wy będziecie musieli.

    Dlatego jest to sensowna opcja gdy w kredycie np. dla młodego małżeństwa
    uczestniczą rodzice ze swoimi dochodami. Ale nie zdobyłbym się aż na
    taką uprzejmość wobec znajomych - chyba, że otrzymałbym stosowne
    zabezpieczenie.

    > Jeśli powiedzmy za rok znajomi dostana podwyżkę pensji, to można was
    > odłączyć od długu.

    No. A jak obniżkę - to się sami odłączą, a uprzejmi/naiwni przejmą spłaty :)

    > To całkiem prawdopodobne.

    Zwłaszcza, jeśli wystąpią jakiekolwiek problemy z terminowością spłat -
    wówczas całe towarzystwo trafia do BIKu i żegnaj wymarzony domku...

    T.