eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiwspólny rachunek osobisty małżonków z rozdzielnościąmajatkową › Re: wspólny rachunek osobisty małżonków z rozdzielnościąmajatkową
  • Data: 2009-08-18 16:00:24
    Temat: Re: wspólny rachunek osobisty małżonków z rozdzielnościąmajatkową
    Od: k...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    > Nie znalazłem.
    > Swoja opinię oparłem na orzecznictwie Stanu Kalifornia w tej kwestii.

    nieco skrócona (ciągle ją redaguję) wersja zapisów intercyzy:

    paragraf n

    Wybrany umowny małżeński ustrój majątkowy nie wyklucza możliwości zakładania
    oraz korzystania ze wspólnego rachunku w banku lub spółdzielczej kasie
    oszczędnościowo-kredytowej, zwłaszcza po uwzględnieniu okoliczności, że banki i
    spółdzielcze kasy oszczędnościowo-kredytowe w Polsce otwierają rachunki wspólne
    mieszkającym pod różnymi adresami i nie spokrewnionym ze sobą pełnoletnim osobom
    fizycznym, co wg nas dowodzi braku zależności między małżeńską wspólnotą
    majątkową a współposiadaniem rachunku.

    paragraf n+1

    W szczególności, gdy współmałżonkowie są jedynymi wspólnikami spółki osobowej,
    dopuszcza się przelew całości dochodu spółki na rachunek wspólny przed podjęciem
    uchwały o podziale dochodu spółki za ubiegły miesiąc, a następnie,
    po podjęciu uchwały, przelewy należnego zysku z rachunku wspólnego na odrębne
    rachunki każdego ze wspólników, z uwzględnieniem potrącenia kwot, wypłaconych
    z rachunku wspólnego.