    From: Michal_Ko <m...@n...org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: wybor konta osobistego
    Date: Fri, 18 Dec 2009 20:04:28 +0100

    pmlb pisze:

    > Bo bankowosc jest ZA DARMO
    > Pods tym jednym stwierdzeniem wszystko sie kryje. W Poslce placisz za to
    > co powinno byc za darmo!

    Uwielbiasz ogólniki. Co zrobisz, jak udowodnię, że jednak w UK
    "bankowość" jest "nie za darmo", bo zgodnie z logiką, żeby obalić Twoje
    prostackie stwierdzenie wystarczy znaleźć bank, w którym jakaś usługa
    bankowa nie jest za darmo. I co wtedy?

    Analogicznie- Twoje drugie uogólnienie bierze w łeb jeśli podam choć
    jeden przykład tego, że za korzystanie z ROR i karty NIE płacę nic.

    > Wynika to z innej otoczki calosci, co Polske blizej do Salwadoru spycha.
    > W Uk nie ma odsetek karnych jak juz nadmienilem to nie ma potrzeby
    > takiej na przelewy natychmiastowe,

    Czekamy cierpliwie na odpowiedź na moje pytanie odn. KK. Rozumiem, że w
    UK grace period KK wynosi nieskończoność?

    > czy nie lepiej nie miec odsetek
    > karnych i darmowa bankowosc z 3 dniowym przelewem?

    W Polsce jest darmowa bankowość z 1 dniowym przelewem, a czasem
    kilkugodzinnym, z jasnymi i przejrzystymi regułami.

    > Wolisz placic za
    > konto plus odsetki karne za kazdy dzien spoznienia ale miec przelew 1
    > dzien?

    Dawno w PL nie płaciłeś rachunków chyba, skoro uważasz, że każdy masowy
    odbiorca nalicza odsetki za każdy dzień zwłoki. Poza tym stać mnie na
    to, żeby płacić w terminie, co do dnia, bo bankowość mi to umożliwia.

    > Nie chgodzi o sama bankowosc ale caly system, w Polsce przypomina
    > republike bananowa a nie cywilizacje.

    Uzasadnienie prosimy.

    > zwloki, za prad tez zaplacisz nawet jak go nie uzyjesz (oplaty stale) w
    > Polsce internet jest najdrozszy w europie, telekomunikacja najdrozsza i
    > najgorsza w europie...

    Do niskich cen dochodzi się długoletnim rozwojem infrastruktury oraz
    konkurencją. Pewnych rzeczy po prostu nie przeskoczysz i takie coś
    powinieneś rozumieć.

    > Inaczej mowiac gola was jak barany na hali a wy
    > jeszcze klaskacie, ze to normalne!

    A w UK to nie "golą" podatkami, składkami, na każdym kroku? chciałem
    przypomnieć, że cała Europa jest do bólu socjalistyczna, nie tylko Polska.

    > Nie patrze na bankomaty zagraniczne, bo interesuja mnie te w Polsce i w UK.

    No widzisz, a ja patrzę, bo skoro już zanoszę pieniądze do "bankowości
    darmowej", to chciałbym z nich móc korzystać swobodnie na całym świecie.
    I polska "bankowość" mi to całkiem bezpłatnie umożliwia. :) A gdzie jest
    Twoja "bankowość" w UK? :D

    > Nikomu nic nie odmawiam (to kolejny przywar nowej polski, wsadzic komus
    > cos co nie powiedzial) pisze tylko, ze korzysc z bankomatu darmowego w
    > Paryzu ma mniej niz 1% posiadaczy rachunkow w Polsce.
    > Ile razy ty skorzystasz z takiego bankomatu?

    Ja korzystam wiele razy, każdego roku. Oszczędzam na bezpieczeństwie i
    wygodzie (nie muszę szacować ile należy wymienić waluty, skoro pobieram
    sobie na bieżąco z bankomatów lub płacę bezgotówkowo).

    > Po drugie, mozna zrobic dwie oferty: platne z darmowymi bankomatami w
    > paryzu i darmowe z platnymi bankomatami w Paryzu - czy to nie wyglada
    > bardziej nowozesnie?

    Można też zrobić darmowe z bankomatami za granicą. Ja z takiego akurat
    korzystam. Mam wszystkie bankomaty za granicą za darmo + nie płacę NIC
    za konto i kartę. Pokaż mi taką ofertę w UK, to się może zgodzę, że
    "bankowość" w UK dorównuje nieco "bankowości" w PL. :)

    J.W.

    --
    Michał