    From: "pmlb" <p...@d...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: wybor konta osobistego
    Date: Fri, 18 Dec 2009 22:10:32 -0000

    "Michal_Ko" <m...@n...org> wrote in message
    news:hggkcg$mfc$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    pmlb pisze:

    > Bo bankowosc jest ZA DARMO
    > Pods tym jednym stwierdzeniem wszystko sie kryje. W Poslce placisz za to
    > co powinno byc za darmo!

    Uwielbiasz ogólniki. Co zrobisz, jak udowodnię, że jednak w UK
    "bankowość" jest "nie za darmo", bo zgodnie z logiką, żeby obalić Twoje
    prostackie stwierdzenie wystarczy znaleźć bank, w którym jakaś usługa
    bankowa nie jest za darmo. I co wtedy?
    Najpierw znajdz a potem pisz "co w tedy" bo ja ci powtarzam:
    -prowadzenie konta
    -wyplata/wyplata w okienku
    -karta debetowa/kredytowa
    -wyplaty/wplaty w bankomatach nalezacych do bankow
    -sprawdzanie salda/ zmiana pinu inne w bankomatach
    -przelewy
    -czekli i operacje z nimi zwiazane
    -platnosci za rachunki
    to jest za darmo! Wiec szukaj mi banku w UK gdzie choc jedno z wyzej
    wymienionych bedzie platne!
    Powodzenia zycze - aha mala uwaga nie liczymy dodatkowych komercyjnych uslug
    jak ubezpieczenia domow czy samochodow - ok? Samo konto, sama bankowosc.

    Analogicznie- Twoje drugie uogólnienie bierze w łeb jeśli podam choć
    jeden przykład tego, że za korzystanie z ROR i karty NIE płacę nic.

    Podaj mi choc jeden bank w polsce w ktorym nie ma zadnego warunku, zadnej
    oplaty za karte debetowa, kredytowa, za korzystanie z obcych bankomatow (nie
    musi byc w Paryzu) za prowadzenie rachunku, za przelewy, za platnosci
    rachunkow, za wyplaty/wplaty w okienku.
    BEZ NAJMNIESZEGO WARUNKU MA BYC 100% DARMOWE Masz takie konto?
    Aha, idealnie jak by to nie bylo wirtualne konto ale normalne gdzie moge w
    razie czego isc do banku i wyjasnic watpliwosci - czekam na informacje.

    > Wynika to z innej otoczki calosci, co Polske blizej do Salwadoru spycha. W
    > Uk nie ma odsetek karnych jak juz nadmienilem to nie ma potrzeby takiej na
    > przelewy natychmiastowe,

    Czekamy cierpliwie na odpowiedź na moje pytanie odn. KK. Rozumiem, że w
    UK grace period KK wynosi nieskończoność?

    A co to "grace period"?
    Moze chodzi ci o late payment a moze o interest free period?
    Sprecyzuj o co ci biega, najlepiej po polsku...
    Ja ci tylko nadmieniam, ze za karte nie placi sie nic (to nie to samo co za
    kredyt, ale jak sadze siedzisz na grupie bankowosc, wiec doskonale wiesz o
    co biega...)

    > czy nie lepiej nie miec odsetek karnych i darmowa bankowosc z 3 dniowym
    > przelewem?

    W Polsce jest darmowa bankowość z 1 dniowym przelewem, a czasem
    kilkugodzinnym, z jasnymi i przejrzystymi regułami.

    Jak wyzej wspomnialem, wskaz mi taki bank wg, tych wymagan.

    > Wolisz placic za konto plus odsetki karne za kazdy dzien spoznienia ale
    > miec przelew 1 dzien?

    Dawno w PL nie płaciłeś rachunków chyba, skoro uważasz, że każdy masowy
    odbiorca nalicza odsetki za każdy dzień zwłoki. Poza tym stać mnie na
    to, żeby płacić w terminie, co do dnia, bo bankowość mi to umożliwia.

    Stac cie na duzo wiecej, wszak dobfiansujesz bank:))
    Poniwnienes byc juz jego wspolwlascicielem:))
    A ja place w tedy kiedy ja zdecyduje a nie ktos za mnie, ze mam to zrobic do
    tego i tamtego dnia.
    Widzisz rozniece? To wcale nie znaczy, ze nie place rachunkow, bo jak znam
    zycie 90% ludzi w Polsce od razu tak to odbierze:))) Nawet jak by mi
    bankowosc to umozliwoala, to i tak placicl by wowczas kiedy JA zadecyduje.
    Ty jak widac musz miec caly czas nakazy i powiedziane co, jak i kiedy masz i
    mozesz robic.

    > Nie chgodzi o sama bankowosc ale caly system, w Polsce przypomina
    > republike bananowa a nie cywilizacje.

    Uzasadnienie prosimy.

    Placisz za to co w cywilizacji jest za darmo - czy to malo?

    > zwloki, za prad tez zaplacisz nawet jak go nie uzyjesz (oplaty stale) w
    > Polsce internet jest najdrozszy w europie, telekomunikacja najdrozsza i
    > najgorsza w europie...

    Do niskich cen dochodzi się długoletnim rozwojem infrastruktury oraz
    konkurencją. Pewnych rzeczy po prostu nie przeskoczysz i takie coś
    powinieneś rozumieć.

    Bzdury opowiadasz! 20 lat mija od upadku PRL-u 20 lat!!!
    Gdyby nie UE to w polsce nadal przenoszenie numeru u operatora bylo by
    niemozliwe, tak samo ceny nadal byly by kosmiczne. To nie infrastruktura ale
    ludzie Was w Polsce kroja.
    Najbardziej jednak nie jest sie wstanie przeskoczyc ludzkiego myslenia. Wam
    wmuwiopno, ze tak ma byc i koniec. Najsmieszniejsze byl jakis rzecznik
    bankowosci w Polsce ktory stwierdzil, ze jest drogo, bo w Polsce malo ludzi
    uzywa kart platniczych i ekont... jasne, to podwyzkami oplat napewno
    przyciagna wiecj ludzi:)))
    Masz przyklad jak jestes traktowany. Tak jest w Bananowych Republikach.
    A co do ifrastruktury - Polska byla wybrana do tesow e-bankowosci w 1996
    roku. Dlatego Polska w tej dfziedzinie przoduje, w UK e-bankowosc to lata
    2003+, kiedy juz kilka systemow ebankingu zostalo przetestowanych miedzy
    innymi w Polsce. Rozumiesz teraz? Testy na was robia i jeszcze za to
    placicie:)))

    > Inaczej mowiac gola was jak barany na hali a wy jeszcze klaskacie, ze to
    > normalne!

    A w UK to nie "golą" podatkami, składkami, na każdym kroku? chciałem
    przypomnieć, że cała Europa jest do bólu socjalistyczna, nie tylko Polska.
    VAT obecnie w UK wynosi 15%
    Jest 5 progow podatkowych od ) do 50%
    I mimo, iz Polska wg. rzadu to Tygrys Europy to nie widze by w UK bylo
    gorzej niz w Polsce... Mimo, ze UK wg. rzadu nadal jest w kryzysie.

    > Nie patrze na bankomaty zagraniczne, bo interesuja mnie te w Polsce i w
    > UK.

    No widzisz, a ja patrzę, bo skoro już zanoszę pieniądze do "bankowości
    darmowej", to chciałbym z nich móc korzystać swobodnie na całym świecie.
    I polska "bankowość" mi to całkiem bezpłatnie umożliwia. :) A gdzie jest
    Twoja "bankowość" w UK? :D

    Jest w UK! Zrozum policz ile ludzie - ba ile razy ty skorzystasz z darmowego
    bankomatu za granica - ile razy?
    A ile ludzi nigdy nie skorzysta a za to placi?
    Moze lepiej miec wybor?

    > Nikomu nic nie odmawiam (to kolejny przywar nowej polski, wsadzic komus
    > cos co nie powiedzial) pisze tylko, ze korzysc z bankomatu darmowego w
    > Paryzu ma mniej niz 1% posiadaczy rachunkow w Polsce.
    > Ile razy ty skorzystasz z takiego bankomatu?

    Ja korzystam wiele razy, każdego roku. Oszczędzam na bezpieczeństwie i
    wygodzie (nie muszę szacować ile należy wymienić waluty, skoro pobieram
    sobie na bieżąco z bankomatów lub płacę bezgotówkowo).
    Ja tam wole gotowke.Pomijam juz inne sprawy, bo nie chce mi sie wglebiac w
    banking jak to jest z kartami angielskimi za granica, gdyz wole tam obracac
    gotowka. Bezpieczniej.
    Zwiedzilem cala europe i nigdy mi pen nie zginol...
    Ba, a o moich podrozach wiem tylko ja.

    > Po drugie, mozna zrobic dwie oferty: platne z darmowymi bankomatami w
    > paryzu i darmowe z platnymi bankomatami w Paryzu - czy to nie wyglada
    > bardziej nowozesnie?

    Można też zrobić darmowe z bankomatami za granicą. Ja z takiego akurat
    korzystam. Mam wszystkie bankomaty za granicą za darmo + nie płacę NIC
    za konto i kartę. Pokaż mi taką ofertę w UK, to się może zgodzę, że
    "bankowość" w UK dorównuje nieco "bankowości" w PL. :)
    Jak wyzej.

    J.W.

    --
    Michał