  • Data: 2009-12-20 15:23:49
    Temat: Re: wybor konta osobistego
    Od: BK <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 20 Gru, 15:18, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:
    > Użytkownik "szczurwa" <s...@g...com> napisał w wiadomości grup
    g2000yqe.googlegroups.com...

    > Wprawdzie przeczytałem mniej niż 1/4 tego wątku, ale myślę że koledze z UK
    > chodzi o to, iż oczekiwałby żeby każdy bank oferował jakiś mini-pakiet
    > usług, który on uznawałby za wystarczający, za darmo. Ja nie widzę żadnego
    > racjonalnego argumentu aby tak miało być.

    Ja mysle, ze moze nie jest najgorszym pomyslem, ze on czegos takiego
    oczekuje - moim zdaniem najgorsze jest to, ze on oczekuje, ze ten
    pakiet bedzie dostosowany do jego konkretnych potrzeb, a kazdy kto ma
    inne potrzeby lub mysli inaczej to ma problem.

    Kolega z UK podkresla zalety takiego rozwiazania jak jest w UK
    podkreslajac bezplatnosc prowadzenia, bezplatnosc korzystania z karty
    debetowej, bezplatnosc czekow. Jednoczesnie namietnie wysmiewa np.
    funkcjonalnosc konta w postaci dobrych platnosc transgranicznych [czy
    to kartowych czy np. wyplat z bankomatow na calym swiecie] lub po
    prostu uwaza wymieniane przez nas funkcjonalnosci za glupie i
    niepotrzebne bo on z nich nie korzysta [przelewy w stylu elixira czy
    sorbnetu].

    Stanowi to problem bo zrobil sobie ze swoich pogladow dogmat i kazdy
    kto nie pasuje do jego schematu jest glupi.

    Nie trafia do niego, ze wiele osob tu na gupie zyje bez korzystania z
    czekow [ostatni czek prywatnie mialem w rekach na poczatku lat 90tych
    i jakos mi ich nie brakuje] ale np cenia sobie fajne przelewy i
    platnosci zagraniczne [bo duzo kupuja przez internet, takze
    zagranica].

    Nie da sie logicznie dyskutowac z kims kto ma takie kategoryczne i
    bezwzgledne postrzeganie swiata. On ze swoimi darmowymi czekami jest w
    awangardzie bankowosci my zas jestesmy matolami uciskanymi przez
    bankierow robiacych z nas republike bananowa.

    A przeciez oczywiste jest, ze nic nie jest tak czarno-biale ;)

    Zwlaszcza, ze mozemy smialo zalozyc, ze wiekszosc aktywnych
    uczestnikow grupy jest bardzo dobrze zorientowanych w bankowosci, nie
    tylko polskiej. Jesli ktos juz tu ponosi jakies oplaty za bankowosc to
    jest to kwestia jego swiadomego wyboru niz glupoty.

    Da sie w Polsce korzystac z zestawu debetowka do bankomatow + ror za
    darmo, nie wymaga to jakiegos specjalnego poszukiwania super oferty.
    Da sie tez placic X zl za ciekawe czy nietypowe uslugi jesli ktos ma
    zycznie.

    Jak dla mnie temat wyczerpany.

    Bardzo nie lubie jak ktos uwaza, ze jest najmadrzejszy, najstarszy
    [jeszcze jakby to w ogole mial byc jakis argument w dyskusji ;)],
    najbogatszy, najlepszy i ma 0 szacunku dla innych dyskutantow.

    Jak sobie kolega z UK wbij do glowy, ze bankowosc w UK jest tip-top, a
    u nas trzeci swiat - jego sprawa.

    Ja tam jestem zdania, ze u nas jest calkiem sensowna bankowosc, sa
    pewne funkcjonalnosci ktore chetnie bym bardziej upowszechnil ale nie
    jest tak, ze uwazam ze potrzebna nam jest rewolucja w bankowosci -
    raczej spokojna ewolucja.

    Co do samej kwestii cen mam nadzieje, ze spadna. Jedno jest faktem, ze
    Polska jest obiektywnie dosc drogim krajem [nie tylko w bankowosci ale
    w wielu innych branzach, mi osobiscie dokucza drozyzna w motoryzacji],
    mam nadzieje, ze z czasem przestana nam az tak dokrecac podatkowa
    srube ;)

    Pozdrawiam wszystkich dyskutantow i ja sie chyba pozegnam, z mojej
    strony EOT ;)