  • Data: 2011-10-08 21:33:23
    Temat: Re: wybory
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 08 Oct 2011 22:17:40 +0200, totus <t...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Dlaczego tak twierdzisz? Jakie masz argumenty? Poza tym, że jestem głupi
    >kmiot.

    Te, które wyciąłeś. Swój "dowód" sprowadziłeś do rozważenia jednego
    przypadku, w którym w okręgu oddano tylko jeden ważny głos. Myślę,
    że nawet głupi kmiot widzi, że to nonsensowne założenie. Wróćmy na
    Ziemię.

    Weźmy pierwszy z brzegu przykład: wybory 2007, okręg wyborczy nr 1.
    Uprawnionych 806174, głosów ważnych 404559. Głosów na PO 173820,
    głosów na PiS 117165, głosów na SLD 72378. Podział mandatów (12):
    PO 6, PiS 4, SLD 2.

    Gdyby wszyscy, którzy nie głosowali, oddali głos nieważny, etc.,
    zamiast tego głosowali na PO, podział mandatów byłby następujący:
    PO 9, PiS 2, SLD 1. Nie wierzysz, sam sprawdź. Wszystko jest
    publicznie dostępne: ordynacja wyborcza, wyniki dawnych głosowań,
    i tak dalej.

    --
    Maciej Bójko