  • Data: 2009-02-25 10:54:53
    Temat: Re: wywoluje grupowa wrozke ;] - ceny mieszkan po...
    Od: Końrad N.S. <n...@e...me> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> napisał w wiadomości
    news:t52qpjg51lb6.7od7di3nlncm$.dlg@40tude.net...

    > Dotychczas sklepy w małych miastach były
    > bardzo drogie (lokalny nabywca oddalony od konkurencji) , ogólnokrajowe
    > sieci sklepów - średnie, a internet najtańszy (niskie koszty sprzedaży).
    > Jeśli okaże się, że doszło do zamknięcia tych widełek, to będzie sygnałem
    > załamania popytu (bo nic innego nie zmusiłoby małych sklepów do ścinania
    > marż).

    niekonieniecznie jest to dobre tłumaczenie, jakoby małe sklepy ścinały marże.
    te sklepy mogą mieć te same marże, i stary (zakupiony kilka miesięcy temu)
    niesprzedany towrar.
    a widełki cenowe "małe sklepy vs. sklep internetowy" mogą się zamykać z innego
    powodu:

    sklep internetowy ma duży obrót, i teraz ma w ofercie nowy (w sensie sprowadzony
    ostatnio) towar, zakupiony po wzroście ceny euro/spadku złotego.

    mogę nie mieć racji - i nie twierdzę, że mam. to jest tylko głos w dyskusji -
    tak mi się po prostu wydaje.

    > Póki co mam ustny sygnał, że w branży jest krucho i na życzenie klienta
    > sprowadzą każdy towar po dobrej cenie

    sprowadzanie towaru dla klienta na jego życzenie w dobrej cenie powinno być
    zawsze, a nie tylko, gdy koniunktura siada.
    bo ja/klient kupię od tego, kto sprowadzi/zaoferuje taniej.