  • Data: 2009-11-12 09:35:06
    Temat: Re: zdolnosc kredytowa
    Od: "Marcin" <n...@n...de> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości
    news:Titus_Atomicus-F1948B.21292511112009@news.onet.
    pl...

    > Ale ja nie chce sie klocic z bankami. Pytam: dlaczego?

    Nie pracuje w banku i nie wiem dlaczego nie chca dac kredytu
    osobie z dzialalnoscia a chca dac etatowcowi ale moge wymyslec
    2 powody.

    Pracodawca/zleceniodawca upada:
    W przypadku pracownika, traci on prace, nie bedzie mial
    przyszlych dochodow od tego pracodawcy, ale nie ma dodatkowych
    dlugow z tym zwiazanych. Jak firma nie ma kasy a cos
    nie wyplacila pracownikowi to dostanie on pieniadze
    z funuszu (grosze bo grosze ale zawsze cos).
    W przypadku jedoosobowej firmy ktora wykonywala zlecenia
    wlasciwie tylko dla upadajacej firmy to tez nie bedzie dochodow
    w przyszlosci, ale zostaja zobowiazania dla ZUSu czy US (VAT),
    ktore sa regulowane najpierw, przed bankiem.

    Powazna choroba:
    Pracownik dostaje 80% pensji i moze sobie w spokoju chorowac.
    Wlasciciel jednosobowej firmy nie dostaje nic od zleceniodawcy,
    a jeszcze zleceniodawca moze zarzadac odszkodowania za
    niewywiazanie sie z umowy. Nie wiem jak teraz ale kiedys
    ZUS wyplacal chorobowe dopiero po kilku miesiacach.
    Osoba samozatrudniajaca sie zazwyczaj placi minimalne
    skladki i takie tez dostaje pozniej chorobowe/rente.
    Jest to oczywiscie duzo korzystniejsze niz gdyby pracowal
    na etacie ale o ile nie ubezpieczyl sie gdzies prywatnie to
    moze byc przykre, kiedy dochody spadaja kilkakrotnie
    a pracy sie juz nie da wykonac...

    Pozdrawiam,
    Marcin