eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankizgubiona karta z PayPassRe: zgubiona karta z PayPass
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: zgubiona karta z PayPass
    Date: Mon, 24 Sep 2012 20:31:31 +0200
    Organization: NASK - www.nask.pl
    Lines: 30
    Message-ID: <m...@i...localdomain>
    References: <jvun6b$6ie$1@inews.gazeta.pl> <k00jos$g27$1@news.dialog.net.pl>
    <op.with7iy3ebnp5j@a159590> <k06ktn$qsn$1@inews.gazeta.pl>
    <op.wizgjhlkebnp5j@a159590> <k0ft80$cfm$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <op.wi4qlz2mebnp5j@a159590>
    <d...@g...googlegroups.com>
    <p...@r...org>
    <5060155e$0$26685$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: nat.piap.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: pippin.nask.net.pl 1348511494 16599 195.187.100.13 (24 Sep 2012 18:31:34
    GMT)
    X-Complaints-To: abuse ATSIGN nask.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 24 Sep 2012 18:31:34 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:AFjvv8cFIrmbkujkv0fdmiLNu74=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:579457
    [ ukryj nagłówki ]

    Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> writes:

    > Czy ta zmiana mówi cos na temat odpowiedzialności banku lub klienta za
    > transakcje dokonane bez autoryzacji?

    Odpowiedzialność banku to jego sprawa i nie jest przedmiotem tej ustawy.

    Chyba jasne jest, że klient nie może odpowiadać za fraudy dokonane
    bez utraty przez niego karty, to było też poprzednio.

    > Bo z tego co widzę, chyba wszystkie transakcje na mniejsze kwoty są
    > przeprowadzane off-line!

    A co to za różnica? Ważne jest czy transakcja została zlecona przez
    klienta (lub czy się do niej przyczynił - szczegóły w ustawie), albo czy
    została dokonana utraconą kartą. Bank ma prawo obciążyć klienta za
    fraudy utraconą kartą (dokonane przed zastrzeżeniem karty) do 150 euro,
    i nie ma prawa obciążać klienta pozostałymi fraudami, na które klient
    nie miał wpływu.

    > W sobotę swoją kartą Visa pay-cośtam mBanku płaciłem bezstykowo 19,99
    > zł, wczoraj przy użyciu chipa i PIN-u płaciłem ok. 42 zł, a do chwili
    > obecnej nie mam żadnej blokady na koncie!

    No to co z tego? Blokada to zabezpieczenie banku, nie klienta.
    Bardziej bym się martwił bezstykowością, która nie jest do niczego
    potrzebna (no chyba że do dokonywania fraudów, lub np. do śledzenia
    i/lub identyfikacji ludzi).
    --
    Krzysztof Halasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1