eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankizgubiona karta z PayPassRe: zgubiona karta z PayPass
  • Data: 2012-09-24 21:40:59
    Temat: Re: zgubiona karta z PayPass
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Mon, 24 Sep 2012 20:31:31 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    >> Bo z tego co widzę, chyba wszystkie transakcje na mniejsze kwoty są
    >> przeprowadzane off-line!
    >
    > A co to za różnica? Ważne jest czy transakcja została zlecona przez
    > klienta (lub czy się do niej przyczynił - szczegóły w ustawie), albo czy
    > została dokonana utraconą kartą. Bank ma prawo obciążyć klienta za
    > fraudy utraconą kartą (dokonane przed zastrzeżeniem karty) do 150 euro,
    > i nie ma prawa obciążać klienta pozostałymi fraudami, na które klient
    > nie miał wpływu.

    Różnica jest dosyć istotna. W przypadku karty, która jest autoryzowana
    on-line, mogę stracić tylko tyle, ile mam na koncie do którego karta
    jest przywiązana. I dotychczasowa debetowa karta mBanku zapewniała mi
    ten spokój ducha, że nawet w przypadku jej utraty mogłem być stratny
    tylko tyle, ile środków było na koncie tej karty.
    Natomiast jeśli karta umożliwi transakcje, które w ogóle nie muszą być
    autoryzowane przez bank, to można stracić kwoty wręcz trudne do
    wyobrażenia, a bank oczywiście tymi operacjami obciąży użytkownika
    karty.
    Regulaminowa bajeczka o możliwości zastrzeżenia karty ładnie brzmi w
    teorii, ale ma się nijak do rzeczywistości, gdyż fakt utraty karty
    użytkownik najprawdopodobniej wykryje dopiero wtedy, gdy tej karty
    będzie ponownie potrzebował, co może nastąpić nawet dopiero za kilka
    dni.

    >> W sobotę swoją kartą Visa pay-cośtam mBanku płaciłem bezstykowo 19,99
    >> zł, wczoraj przy użyciu chipa i PIN-u płaciłem ok. 42 zł, a do chwili
    >> obecnej nie mam żadnej blokady na koncie!
    >
    > No to co z tego? Blokada to zabezpieczenie banku, nie klienta.

    Brak blokady na koncie jest dowodem, że operacje tą kartą nie są
    autoryzowane przez bank i że ewentualny oszust może mi zrobić na koncie
    olbrzymi debet, zanim ktokolwiek się zorientuje, że coś nie gra.
    Dotychczas miałem włączone powiadamianie SMS-em o każdej operacji kartą.
    W razie utraty lub sklonowania mojej karty, natychmiast wiedziałbym o
    każdej próbie fraudu i mógłbym natychmiast kartę zablokować. Obecnie
    dokonałem już kilku płatności tą kartą i żadnego SMS-a o dokonanej
    transakcji nie dostałem.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof
    (dawniej używający nicka 'Chris')

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1