  • Data: 2012-01-16 13:14:21
    Temat: Re: zgubiona paywave a znalazca
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 16 Jan 2012 07:55:12 +0000 (UTC), " "
    <b...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
    > Jeszcze raz...
    > PayWave masz? To że karta nie chce chip/pin, nie oznacz iż terminal
    nie
    > wykonuje autoryzacji/zapytania do Banku. >Pewnie nie raz się ono
    wykonało i nie

    Interesuje mnie tylko sytuacja, w której są pod rząd płatności
    bezstykowe do 50 PLN. Zrobiłem ostatnio kilka płatności pod rząd (na
    pewno więcej niż 5) i terminal nie pytał mnie jeszcze o pin. Mam na
    myśli konkretny terminal w konkretnym sklepie. Ktoś wcześniej pisał,
    że po kilku (2-3) powinna być wymuszona autoryzacja pinem (co brzmi
    logicznie), ale właśnie to się jeszcze mi nie zdarzyło, stąd moje
    wątpliwości. Żeby było ciekawiej, sprzedawca w tym sklepie już na
    mnie patrzy podejrzliwie, bo twierdzi że inne bezstykowe karty na tym
    terminalu mu nie działają, tylko moja (terminal ma tylko znaczek
    paypass). Zadzwoniłem do banku i zadałem pytanie: ile musi być pod
    rząd transakcji bezstykowych, żeby było wymuszenie pina. Po pół
    godzinie oczekiwania na konsultację telefonistki ze specjalistą,
    telefonistka stwierdziła, że nic jej nie wiadomo o takim mechanizmie
    (!), jeśli zgubię kartę i karta zostanie zastrzeżona to, cytuję, "
    karta nie zadziała nawet w offline'owym terminalu". Już nie chciało
    mi się jej dręczyć co przez to rozumie (skad terminal offlinowy
    "wie", że ta karta została zastrzeżona, skoro jest offline'owy) i
    dałem spokój. Ewidentnie widać, że telefonistka jedyne co ma świetnie
    wyszkolone do przekazania to to, że karta nie zadziała i już. Bez
    szczegółowego wyjaśnienia procesu.

    --
    Marek