  • 1. Data: 2005-11-10 20:47:45
    Temat: Realizacja czeku z Bank Of Scotland
    Od: Mirek <m...@o...plll>

    Witam,
    Mam czek z w/w banku, wystawiony przez osobe prywatna, wlasciciela firmy
    w ktorej pracowalem. Chcialem go zrealizowac w PKO BP, ale czas ktory
    jest na to potrzebny to 5 tygodni ;( Czy ktos wie jak mozna to
    przyspieszyc? No i gdzie zrobia to bez kaucji - 25 euro ?!

    Z gory dziekuje za informacje
    Pozdrawiam
    Mirek

  • 2. Data: 2005-11-10 21:06:17
    Temat: Re: Realizacja czeku z Bank Of Scotland
    Od: "Artur O." <a...@n...wp.pl>

    Użytkownik "Mirek" <m...@o...plll> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest na to potrzebny to 5 tygodni ;( Czy ktos wie jak mozna to
    > przyspieszyc? No i gdzie zrobia to bez kaucji - 25 euro ?!

    W WBK 25 zl bez wzgledu na kwote czeku. Ale sie czeka 4 tygodnie tak samo
    :-(

  • 3. Data: 2005-11-10 21:14:39
    Od: Mirek <m...@o...plll>

    Artur O. napisał(a):
    > W WBK 25 zl bez wzgledu na kwote czeku. Ale sie czeka 4 tygodnie tak samo
    > :-(
    -
    No wlasnie, tylko ze w PKOBP kosztuje to 19.5, tylko ze trzeba jeszcze
    to 25 euro zaplacic, to jest wedlug mnie koszmarnym pomyslem..
    Czekam na kolejne opinie, moze ktos wie gdzie mozna szybciej??>..

    pozdrawiam
    Mirek

  • 4. Data: 2005-11-11 17:02:06
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    On 11/10/2005 10:14 PM, Mirek wrote:

> [...]
    > to 25 euro zaplacic, to jest wedlug mnie koszmarnym pomyslem..
    > Czekam na kolejne opinie, moze ktos wie gdzie mozna szybciej??>..

    Można - ale warunkiem jest możliwość zamknięcia konta (np. firmowego) z
    przynajmniej kilkumilionowym obrotem.

    Mój bank złożył mi propozycję oczekiwania do 12 tygodni, bez możliwośći
    dowiedzenia się czegokolwiek, co dzieje się z czekiem.
    Po miesiącu oczekiwania, poznaniu historii, jak to czeki zacinają się w
    maszynach sortujących, jak to idą z banku do banku przez centralę, że
    wystawca może odmówić, że na koncie może nie być pieniędzy i tym
    podobnego bełkotu - poinformowałem bank, co zrobię, gdy nie dowiem się -
    kiedy i dlaczego.
    Zanim wróciłem do biura, pieniądze były na koncie - może to przypadek -
    raczej w niego wątpię.
    Czek DB w Niemczech, realizacja na konto w DB w PL, płatne bez szemrania
    - do dziś dnia nie wiem, na co potrzebne minimum kilka tygodni.

    Za granicą też mają podobne problemy - z tym, że ich już dwa tygodnie
    irytują. Pewien koleś z Australii żalił się na jakimś forum, że czek do
    realizacji w banku w USA długo idzie - no, ale tam mieli chociaż
    uzasadnienie, że on nad oceanem musi sobie polatać.

    Pzdr: Witek

  • 5. Data: 2005-11-11 18:26:58
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

    > Mój bank złożył mi propozycję oczekiwania do 12 tygodni, bez możliwośći
    > dowiedzenia się czegokolwiek, co dzieje się z czekiem.

    A ja bym sie chcial dowiedziec, po co wchodzicie w układy z tymi czekami, kiedy
    wiadomo nie od dzis, że to bez sensu i same klopoty? Sa przelewy, a jak przlewy sie
    nie oplacaja, to moze nie prowadzic "biznesu" oplacanego po pare dolcow?

    Wojtek

  • 6. Data: 2005-11-12 15:33:48
    Od: "Artur O." <a...@n...wp.pl>

    Użytkownik "Fotech" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    jak przlewy sie nie oplacaja, to moze nie prowadzic "biznesu" oplacanego po

    Wszelka administracja podatkowa czy inna posluguje siew UK/Irlandii czekami.
    I nie ma innego wyjscia.
    Albo bierzesz czek albo nie dostajesz kasy.
    Taki obyczaj.

  • 7. Data: 2005-11-13 13:30:38
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    On 11/11/2005 7:26 PM, Fotech wrote:

> [...]
    nie oplacaja, to moze nie prowadzic "biznesu" oplacanego po pare dolcow?

    W moim przypadku chodziło o sprzedaż udziałów w sp. z o.o.
    zagramanicznej firmie - zapłata czekiem w takiej sytuacji uznawana jest
    za bezpieczną i dobrą i właściwą - poza tym kwota to nie 500 czy nawet
    5000 EUR - a nieco więcej.
    Przy przelewie przed wizytą u notariusza - mógłbym dyktować warunki - po
    wizycie, mogliby zwlekać, a mieliby podpisany papier. I tak źle i tak
    niedobrze. Czek to złatwia.

    Pzdr: Witek