  • 41. Data: 2010-06-02 10:24:32
    Temat: Re: Realizacja projektu IV RP - przyczyną katastrofy w Smoleńsku
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:60b5.000005a4.4c062faa@newsgate.onet.pl...

    > A tak swoją drogą co to znaczy dobrobyt,...

    Nie ma takiej miary.
    Mysle że poważna większość ludzi chciałaby zwiększyc swój stan dobrobytu,
    jaki by nie był, uznając aktualny za niewystarczający.
    Ale to raczej naturalne, bilogiczne uwarunkowania zachowania gatunku i
    ochrony własnego życia.

  • 42. Data: 2010-06-02 10:36:46
    Temat: Re: Obiecany kawałek Łysiaka
    Od: " sys29" <s...@g...pl>

    > Z cytatów z Łysiaka lubię, że "wolał być młotkiem, a nie gwoździem"

    To z piosenki EL CONDOR PASA - Simon and Garfunkel

    .. I'd rather be a hammer than a nail ... :-)

    pozdr.
    sys29

  • 43. Data: 2010-06-02 10:40:02
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    sys29 wrote:

    /ciach

    /ciach

    Znam książki Łysiaka i jego poglądy. Nie odpowiadają mi. Zakładają, że
    społeczeństwo to bezrozumna tłuszcza łatwa do manipulacji. Nie zgadzam się z
    tym bo ja nie jestem bezrozumny debil łatwy do manipulacji. W/g mnie to
    fałszywa teza. Demokracja to nie jest moje opium. Lubisz o sobie myśleć jak
    o bezrozumnym kmiocie to Twoja sprawa.

  • 44. Data: 2010-06-02 10:45:02
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Znam książki Łysiaka i jego poglądy. Nie odpowiadają mi. Zakładają, że
    > społeczeństwo to bezrozumna tłuszcza łatwa do manipulacji. Nie zgadzam się

    To prawda. Bezrozumna i głupia.

    > tym bo ja nie jestem bezrozumny debil łatwy do manipulacji. W/g mnie to

    Jednostki to co innego. Ty i ja nie jesteśmy społeczeństwem, tylko jego
    mikroskopijnymi składnikami.

    Popełniasz błąd generalizacji

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 45. Data: 2010-06-02 10:45:21
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

> [...]
    > tym bo ja nie jestem bezrozumny debil łatwy do manipulacji. W/g mnie to
    > fałszywa teza. Demokracja to nie jest moje opium. Lubisz o sobie myśleć

    Przecież w pojedynkę nie jesteś "społeczeństwo" więc może potwierdzasz
    regułę?
    Zresztą Łysiak chyba również nie składał samokrytyki :)

    --
    marfi

  • 46. Data: 2010-06-02 10:53:08
    Od: k...@o...pl

> [...]
    > jaki by nie był, uznając aktualny za niewystarczający.
    > Ale to raczej naturalne, bilogiczne uwarunkowania zachowania gatunku i

    No i to jest sedno, więc co tu się zastanawiać nad systemami, które aby
    utrzymać pozorny dobrobyt zmniejszają własną populację wykorzystując przy tym
    inne nacje. To chore.

  • 47. Data: 2010-06-02 10:56:22
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    sys29 wrote:

> [...]
    > Nadzieja to siła ślepa, bezrozumna i narkotycznie niepohamowana, niczym
    > libido. Spytajcie hazardzistów. &#8230; Reasumując: system demokratyczny
    > mógł zatriumfować dopiero w XX wieku, kiedy wdrożyło go dużo państw.
    > Jednocześnie planeta bardziej niż kiedykolwiek skąpała się w gwałcie i
    > bezprawiu, hańbie i żenadzie, we krwi i niesprawiedliwości. Olimpijski
    > triumf demokracji nie przyniósł więc ludziom
    > ani pokoju, ani wzrostu prawości, godności, bezpieczeństwa itp. &#8211;
    > przyniósł rekordowy horror. W tym zawiera się kłamstwo &#8222;najlepszego

    Twierdzenie, że Stalin został demokratycznie wybrany ustawia pana Łysiaka w
    moich oczach. Nie twierdziłem też, że demokracja gwarantuje mądre rządy. Nie
    ma nic takiego jak mądre rządy. Bo niby kto miałby oceniać które są mądre, a
    które głupie. Ja chciałbym, żeby wszystko było prywatne ale znajdzie się
    niejeden, który chciałby by wszystko było państwowe. Twierdzę, że demokracja
    zapewnia, że niezadowolona jest mniejszość i to zapewnia, że nie dochodzi do
    krwawych przewrotów. To jest jedyna przewaga jaką ma demokracja nad innymi
    metodami wybierania władzy. Demokracja i monarchia to metody wybierania
    władzy nic nie mówiąca o jakości wybranej władzy. Jak koronę może
    odziedziczyć idiota tak idiotę można wybrać w wyborach. Tylko w pierwszym
    przypadku trzeba czekać na śmierć króla lub go zabić tak w drugim przypadku
    cała sprawa trwa 2 lata jeżeli idiotyzm mocno rzuca się w oczy. Wszystkie
    określenia ocenne jak honor, prawość, sprawiedliwość, moralność każdy ma
    swoje. Ja mam swoje i Ty masz swoje i Łysiak ma swoje. honor w/g Łysiaka to
    dla mnie chrzan a dla Ciebie byś może nie. Łysiak zakłada, że czytelnik jest
    głupszy od niego. Mnie to nie odpowiada. Może Łysiak pisze o Tobie o mnie
    nie pisze.

  • 48. Data: 2010-06-02 11:17:13
    Od: " sys29" <s...@N...gazeta.pl>

    totus <t...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > tym bo ja nie jestem bezrozumny debil łatwy do manipulacji. W/g mnie to
    > fałszywa teza. Demokracja to nie jest moje opium. Lubisz o sobie myśleć

    Przeginasz. Łysiak nigdzie nie napisał, że wszyscy ludzie to debile.
    W jednej ze swoich publikacji pozwolił sobie na oszacowanie skali
    ciemnoty na ok. 85%. Ja akurat się z tym zgadzam, ale Ciebie przecież
    nie uważam za &#8222;bezrozumnego debila&#8221; &#8211; ten podtekst jest tu
    niepotrzebny,
    bo taka ocena nawet przez myśl mi nie przeszła.
    Dostrzegam jedynie sprzeczność pomiędzy Twoją mentalnością liberała
    (jak wnoszę z wielu Twoich wypowiedzi), a obroną systemu, który bardzo
    liberalizmowi nie sprzyja.

    pozdr.
    sys29

  • 49. Data: 2010-06-02 11:40:24
    Od: " sys29" <s...@g...pl>

    totus <t...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    jest
    > głupszy od niego. Mnie to nie odpowiada. Może Łysiak pisze o Tobie o mnie

    Łysiak nie jest dla mnie żadnym autorytetem. Popierał przecież PIS, wg
    mnie ugrupowanie lewicowe. Krytykował teorię ewolucji, co jest dla mnie
    szokiem itd. Jedynie zgadzam się z nim w ocenie demokracji.

    Jeśli twierdzisz, że w demokracji niezadowolona jest mniejszość, to co
    powiesz np. o Grecji? IMHO tam jeszcze bardzo długo niezadowolona będzie
    większość.

    pozdr.
    sys29

  • 50. Data: 2010-06-02 11:43:51
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    sys29 wrote:

    > Jeśli twierdzisz, że w demokracji niezadowolona jest mniejszość, to co
    > powiesz np. o Grecji? IMHO tam jeszcze bardzo długo niezadowolona będzie
    > większość.

    Masz jakieś badanie na ten temat? Były wybory? Na razie byli ludzie na
    ulicach. Liczyłeś? To była większość?