  • 51. Data: 2011-03-10 10:44:19
    Temat: Re: Rentowność OFE
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 11:32:09 +0100, skippy napisał(a):

    > rentowność wynika z:
    >
    > 1) wpłata
    > 2) stan kasy
    >
    > a nie z fikcji jaką wyliczyłeś

    Moja koza by tego nie wymyśliła, ale OK niech będzie.
    Jeśli sobie życzysz zmniejszę retnowność OFE do 0 a nawet niżej. Proponuję
    to poddać głosowaniu. Demokratycznie ustalilimy ile wyniosi rentowność i
    koniec. Chłop polski swój rozum ma i nie będzie mu tu yntyligencik pierdół
    pociskał.

  • 52. Data: 2011-03-10 10:47:22
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "root"

> [...]
    > koniec. Chłop polski swój rozum ma i nie będzie mu tu yntyligencik pierdół

    Ja piernicze...

    1) włożony kapitał
    2) aktualny stan konta

    to dla Ciebie koza, głosowanie i chłopski rozum?

    Człowieku, weź się w garść, naprawdę.
    Bo to się staje śmieszne.

  • 53. Data: 2011-03-10 10:47:45
    Od: " Archangell" <a...@g...pl>

    > Chciałeś, żebym podał ci RENTOWNOŚĆ OFE, a nie STAN KASY, podałem 8,1%. Nie
    > podoba Ci się. Dowiedz się najpierw jak się definiuje RENTOWNOŚĆ a potem
    > każ komuś coś liczyć. Nic nie naciągałem, a wyliczenia nie są chore.

    No właśnie wychodzi na to, że to Ty nie rozumiesz co to znaczy rentowność.
    Mylisz wzrost wartości jednostki uczestnictwa z rentownością. To by była
    rentowność wg Twojego sposobu liczenia tylko w JEDNYM OKREŚLONYM PRZYPADKU
    GDY WPŁACAMY KAPITAŁ NA POCZATKU OKRESU, INNE PODMIOTY SWOIMI ZAKUPAMI
    PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH POWODUJA WZROST WARTOSCI JEDNOSTEK UCZESTNICTWA A MY
    NA KONIEC OKRESU REALIZUJEMY ZYSK.

    Dla mnie koniec dyskucji. Jeśli tego nie przyjmiesz do wiadomości to
    nie mamy o czym dyskutować.

    Arch

  • 54. Data: 2011-03-10 10:48:31
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 10:30:18 +0000 (UTC), G W napisał(a):

    > wiem

    > publiczną

    > roku
    > powinna
    > pojmujesz
    > Jak

    > że co ?
    > no to ile my mamy w roku miesiecy 10 czy 12?
    >
    > moje obliczenia wykonałem dla kalendarza gregoriańskiego
    > przez 10 lat.
    >
    > 10 lat x 12 miesiecy x 100 pln
    >
    > george

    Sorki powinno być 1320 zł po 10 Latach

  • 55. Data: 2011-03-10 10:48:55
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "skippy" <m...@t...moon> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał w
    > wiadomości news:ila7rb$b34$1@news.onet.pl...

    > sory "nie na temat" to nie comment roota odniośnie moich postów

    Skippy ja tylko skomentowalem odpowiedzi roota na twoje proste pytanie.
    Ty pytasz tylko zeby ci podal cyfry A i B a root pokazuje obliczenia jak z
    cyfry J oblicza sie M.

    Ja zrozumialem ze "nie na temat" to comment roota na twoj post na jego blogu
    a nie tutaj na grupie.
    Przemek

  • 56. Data: 2011-03-10 10:56:07
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "G W" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > że co ?
    > no to ile my mamy w roku miesiecy 10 czy 12?
    >
    > moje obliczenia wykonałem dla kalendarza gregoriańskiego

    George daj spokoj juz - przeciez widzisz ze root uprawia matematyke
    dialektyczna a tobie o chodzi o zwykla matematyke
    Szkoda czasu na takie gadanie

    Przemek

  • 57. Data: 2011-03-10 10:57:46
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

    > Użytkownik "root"

    > Ja piernicze...
    >
    > 1) włożony kapitał
    > 2) aktualny stan konta
    >
    > to dla Ciebie koza, głosowanie i chłopski rozum?
    >
    > Człowieku, weź się w garść, naprawdę.
    > Bo to się staje śmieszne.

    Skippy nie widzisz tego? root od początku rozmów o OFE pokazał się jako
    zwolennik tego rozwiązania. tak mu się to podoba, że chce tego szczęścia dla
    wszystkich pod przymusem. Lubi się swoim szczęściem dzielić. Nie poda
    prawdziwych wyników bo nie różnią się istotnie od Twoich i musiałby pokazać,
    że jest inaczej niż chciałby by było. Nie ma po co go nagabywać.

  • 58. Data: 2011-03-10 11:06:36
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 10:47:45 +0000 (UTC), Archangell napisał(a):

> [...]
    > NA KONIEC OKRESU REALIZUJEMY ZYSK.
    >
    > Dla mnie koniec dyskucji. Jeśli tego nie przyjmiesz do wiadomości to

    Ależ całkowicie się z Tobą zgadzam. Ja moją rentowność obliczałem dokładnie
    tak jak napisałeś. Wpłaty na początku okresu a na końcu całkowita
    likwidacja pozycji. Jak miałem policzyć? Z wyciągu dokładnie każda skłądka?
    A potem wewnętrzną stopę zwrotu. No mogłem ale mi sie nie chciało. Zresztą
    i tak by tego nikt niz zrozumiał.
    Uproszczenie polega tylko na założeniu, że wpłacamy raz w roku, co jest
    nieprawdą.
    A teraz jeśli chodzi kurs jednostki uczestnictwa.
    Otóż jeśli w roku 0 cena j.u wynosi 10zł a w roku 10 - cena wynosi 30zł to
    jaka jest roczna stopa zwrotu (którą w skrócie nazywam rentownością). Dla
    mnie (przyjmując kapitalizację roczną) wynosi ona 3 do potęgi 0.1
    (ok 11,6%).
    Można to udowodnić wpłacając 10 zł oprocentowane na 11,6% i trzymając
    lokatę przez 10 lat. Zgadzasz się z tym? Oczywiście nie, bo wyjedziesz mi
    tu zaraz ze przecież nie wpłacasz tylko raz, ale każdego roku. Ale zamiast
    wpłacać co roku 10 zł. wyobraź sobie 10 inwestorów wpłacających tylko RAZ.
    Pierwszy w roku 0, drugi w roku 1 itd. Dla każdego z nich oprocentowanie
    roczne wyniesie 11,6%. Ale pierwszy dostanie więcej od drugiego a ten od
    trzeciego itd. Jak zatem można porównywać "rentowność" każdej inwestycji.
    Pierwszy miał wyższą od drugiego? No chyba nie. Rentowność wszystkich
    inwestycji wynosiła 11,6%.

  • 59. Data: 2011-03-10 11:07:04
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:ilaaaq$li2$1@news.onet.pl...

    > Ja zrozumialem ze "nie na temat" to comment roota na twoj post na jego
    > blogu a nie tutaj na grupie.

    ja też tak zrozumiałem z maili jakie dostałem od wordpress, ale "Nie na
    temat" to chyba tytuł bloga a nie coment roota do moich wiszących pod
    moderacją wpisów.

  • 60. Data: 2011-03-10 11:29:12
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 11:47:22 +0100, skippy napisał(a):

    > Użytkownik "root"

    > Człowieku, weź się w garść, naprawdę.
    > Bo to się staje śmieszne.
    Serio? Pokaż mi błąd skippy? Mnie uczono matematyki chyba nieco innych
    czasach niż Ciebie. Nie mogę polemizować bo nie da się polemizować z
    matematyką. Tak jest i choćbym się zesrał to tak wychodzi.
    Gdybyś przez chwile spojrzał na moją tabelę widziałbyś, że OFE jest liczone
    zgodnie z faktycznymi cenami jednostek. Wyliczam konkretne wielkości.
    Gdybyś na to spojrzał qwa! A nie od razu zwymiotował z nadmiaru liczb.
    Nie moja wina że nie chcesz spojrzeć. Wymyśliłeś sobie teze i nic już cie
    nie przekona - nawet liczby.