  • 1. Data: 2010-05-18 18:17:23
    Temat: Rodzina na swoim - konkretne informacje
    Od: "hiphophurra" <h...@g...pl>

    Cześć.
    Czy jest tu może ktoś konkretnie zorientowany w zasadach programu "Rodzina
    na swoim"? Strony internetowe z opisem tego programu są dość niejasne i
    naszpikowane reklamami banków.
    Interesują mnie 4 rzeczy:
    1. Wysokość dopłat do kredytu,
    2. Czy mieszkanie w ramach programu może być kupione na rynku wtórnym (np. w
    wielkiej płycie),
    3. Formalności, które trzeba spełnić,
    4. Czy bardziej opłaca się wziąć kredyt walutowy we frankach szwajcarskich
    czy jednak skorzystać z programu "Rodzina na swoim" (kredyt w złotówkach).
    Pozdrawiam,
    hhh

  • 2. Data: 2010-05-18 18:45:39
    Temat: Re: Rodzina na swoim - konkretne informacje
    Od: Marcin <n...@n...ru>

    Witam

    W dniu 2010-05-18 20:17, hiphophurra pisze:
    > Cze??.
    > Czy jest tu mo?e kto? konkretnie zorientowany w zasadach programu "Rodzina
    > na swoim"? Strony internetowe z opisem tego programu s? do?? niejasne i
    > naszpikowane reklamami bank?w.
    > Interesuj? mnie 4 rzeczy:
    > 1. Wysoko?? dop?at do kredytu,

    Polowe odetek z wiboru plus 2 punkty procentowe marzy. Czyli jezeli masz
    marze 2% to polowe odsetek przez 8 lat bula podatnicy, jak masz nizsza
    marze to nawet wiecej niz polowe zaplaca podatnicy. A jak wyzsza to
    niestety ponad polowe odsetek idzie z Twojej kieszeni bezposrednio.

    > 2. Czy mieszkanie w ramach programu mo?e by? kupione na rynku wt?rnym (np. w
    > wielkiej p?ycie),

    Moze byc.

    > 3. Formalno?ci, kt?re trzeba spe?ni?,

    Nie byc wlascicielem mieszkania. Miec malzonka albo wychowywac dziecko.

    > 4. Czy bardziej op?aca si? wzi?? kredyt walutowy we frankach szwajcarskich
    > czy jednak skorzysta? z programu "Rodzina na swoim" (kredyt w z?ot?wkach).

    Zalezy co sie stanie w przyszlosci. Tego raczej nikt nie wie... A jak
    wie to robi na tym kase a nie pisze po internecie :)

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 3. Data: 2010-05-18 19:40:09
    Od: "hiphophurra" <h...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin" <n...@n...ru> napisał w wiadomości

> [...]
    > marze to nawet wiecej niz polowe zaplaca podatnicy. A jak wyzsza to
    > niestety ponad polowe odsetek idzie z Twojej kieszeni bezposrednio.

    Dziękuję pięknie za odpowiedź. Niewiele jednak z tego
    rozumiem. Czy mógłbyś mi to wyjaśnić na prostym
    przykładzie: mam kredyt 200 tysięcy, rata miesięczna
    1200 zł. Ile z tego zapłaci mi państwo? Co to są te
    marże, kto je narzuca i co to jest wibor?

    > Zalezy co sie stanie w przyszlosci. Tego raczej nikt nie wie... A jak wie
    > to robi na tym kase a nie pisze po internecie :)
    >
    > Pozdrawiam,
    > Marcin

    Ale chodzi mi o to, że generalnie wiadomo, że kredyt
    we frankach jest bardziej opłacalny niż w złotówkach.
    Czy więc program Rodzina na swoim niweluje tę
    wyższą rentowność, czy mimo wszystko nadal warto
    zrezygnować z tego programu i wziąć kredyt (zakładając
    oczywiście względną stabilność walutową)?

    Pozdrawiam,
    hhh

  • 4. Data: 2010-05-18 20:10:23
    Od: Ranger <n...@f...pl>

    hiphophurra pisze:
    Niewiele jednak z tego rozumiem. Co to są te
    > marże, kto je narzuca i co to jest wibor?

    hm... czyżby google nie działały? :)

  • 5. Data: 2010-05-18 20:20:27
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 18 May 2010 21:40:09 +0200, hiphophurra napisał(a):

    > Czy więc program Rodzina na swoim niweluje tę
    > wyższą rentowność, czy mimo wszystko nadal warto
    > zrezygnować z tego programu i wziąć kredyt (zakładając
    > oczywiście względną stabilność walutową)?

    Po 8 latach możesz ten kredyt spłacić innym. Z tego co widzę, to warunki
    bez dopłaty są marne (bank też korzysta z dopłaty i daje wyższą marżę).

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 6. Data: 2010-05-18 20:23:18
    Od: Marcin <n...@n...ru>

    Witam

    W dniu 2010-05-18 21:40, hiphophurra pisze:

    > Dzi?kuj? pi?knie za odpowied?. Niewiele jednak z tego
    > rozumiem. Czy m?g?by? mi to wyja?ni? na prostym
    > przyk?adzie: mam kredyt 200 tysi?cy, rata miesi?czna
    > 1200 z?. Ile z tego zap?aci mi pa?stwo? Co to s? te
    > mar?e, kto je narzuca i co to jest wibor?

    http://pl.wikipedia.org/wiki/WIBOR
    Marze "negocjujesz" z bankiem. Jest to cena kredytu. Zostanie wpisana w
    umowe i zmiana marzy bedzie wymagala zgody obydwu stron (czyli Ciebie i
    banku). WIBOR sie bedzie w tym czasie zmienial. Calkowite oprocentowanie
    kredytu to suma wiboru i marzy.
    Jezeli porownujesz kredytu w roznych walutach to porownaj tez marze a
    nie tylko calkowite oprocentowanie! Teraz LIBOR CHF (odpowiednik WIBOR
    dla franka) jest na historycznym minimum (ok. 0,3%) i w zasadzie moze
    juz tylko isc do gory. Za to marze nie sa wcale takie niskie. Jezeli w
    przypadku PLN spokojnie mozna dostac marze ponizej 2% to dla CHF sa one
    duzo wieksze.
    Co do konkretnego przykladu to zobacz na porownywarce, np:
    http://hipermarketfinansowy.onet.pl/kredyty_hipotecz
    ne.html
    i rodzine tutaj:
    http://hipermarketfinansowy.onet.pl/rodzina_na_swoim
    .html

    > Ale chodzi mi o to, ?e generalnie wiadomo, ?e kredyt
    > we frankach jest bardziej op?acalny ni? w z?ot?wkach.
    > Czy wi?c program Rodzina na swoim niweluje t?
    > wy?sz? rentowno??, czy mimo wszystko nadal warto
    > zrezygnowa? z tego programu i wzi?? kredyt (zak?adaj?c
    > oczywi?cie wzgl?dn? stabilno?? walutow?)?

    Czy jest bardziej oplacalny to kwestia dyskusyjna. Np. kupujesz
    mieszkanie za 200 000 PLN gdy frank kosztuje 2 PLN, czyli pozyczasz od
    banku 100 000 frankow. Nastepnie mija troche czasu i kurs sie zwieksza
    do 3 PLN ale w miedzyczasie splaciles 10 000 frankow kapitalu. Czyli do
    splaty zostalo (100 000 CHF - 10 000 CHF) * 3 PLN/CHF = 270 000 PLN.
    Wiec splacales kapital i masz wiecej do splaty niz pozyczyles;) Dopoki
    mieszkasz w tym mieszkaniu to skutkuje to wieksza rata w PLN. Gorzej
    gdybys postanowil sprzedac swoje mieszkanie i np. kupic nowe. Jezeli
    ceny na rynku sie nie zmienily i nie dostniesz za swoje mieszkanie
    wiecej niz 200 000 PLN to bedziesz musial doplacic 70 000 PLN bankowi.
    Wiec w takim przypadku masz praktycznie niesprzedawalne mieszkanie.
    Oczywiscie teoretycznie mozesz je wynajc i kupic drugie ale pytanie czy
    bedziesz mial taka zdolnosc kredytowa i czy wynajecie pokryje koszty i
    kredytu.

    Powstalo na podstawie 'prawdziwej historii'. Dobrze o tym wiedziec, by
    sie pozniej nie zdziwic.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 7. Data: 2010-05-18 22:06:24
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 18 May 2010 22:23:18 +0200, Marcin napisał(a):

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/WIBOR
    > Marze "negocjujesz" z bankiem.

    Nie jest aby tak, że przy "Rodzina na Swoim" nie można niczego negocjować?
    Dostajesz taką ofertę, jaką dany bank uzgodnił z BGK. Chyba, że przez
    ostatni rok coś się zmieniło.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 8. Data: 2010-05-18 22:11:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Borys Pogoreło" 1...@4...net

    > Po 8 latach możesz ten kredyt spłacić innym. Z tego co widzę, to warunki
    > bez dopłaty są marne (bank też korzysta z dopłaty i daje wyższą marżę).

    I o to chodzi, aby banki korzystały. Niepolskie banki w Polsce z polskich pieniędzy.
    :)

    Banki się bogacą kosztem Polaków, rodzina zazwyczaj już ma jakieś lokum, więc (aby
    skorzystać, gdy jest w potrzebie, spłacając już swoje mieszkanie) musi się tego
    swojego lokum pozbyć (mając dom -- nie musi, aby ten swój dom rozbudować, czyli
    (jak zwykle w Polsce) bogaci są lepiej traktowani od biednych) i kwitnie coraz
    śliczniej ;) przestępczość matrymonialna obok na przykład matrymonialno-imigracyjnej.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2010-05-19 07:29:43
    Od: "Pat" <p...@w...pl>

    > Czy jest tu może ktoś konkretnie zorientowany w zasadach programu "Rodzina
    > na swoim"?

    Pogadaj z doradcą:
    http://www.patbank.pl/expander/505/

  • 10. Data: 2010-05-19 09:03:06
    Od: "szat" <2...@1...com>

    "Pat" <p...@w...pl> wrote in message

    > Pogadaj z doradcą:
    > http://www.patbank.pl/expander/505/

    Parbank to oszuści, z dala od tej złodziejskiej firmy !!!

    --
    Radek