    From: root <r...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Rozkoszne długi PIIGS a USA
    Date: Thu, 24 Mar 2011 10:12:55 +0100

    Dnia Thu, 24 Mar 2011 08:29:30 +0000 (UTC), j...@g...SKASUJ-TO.pl
    napisał(a):

    > Ja nie wieszcze upadku DULARA HAMERYKANSKIEGO, ja tylko zwracam uwagę, że
    > wiara w tą walutę jest niezachwiana mimo gigantycznych problemów. Ja rozumiem,
    > że cały kapitał światowy nie może się zmieścić w CHFie bo to stanowczo za mały
    > kraj. Jednak traktowanie USD jako waluty bezpieczeństwa, podczas gdy Bernanke
    > i ekipa kpią z podstawowych praw ekonomicznych jest w pewnym sensie HARDCORE -
    > grą obliczoną na "jakoś to będzie" lub "przecież rynek jest płynny, zawsze
    > zdążę uciec" albo "zawsze wieszczyli upadek dolara a nigdy to się nie stanie -
    > wiec i teraz jestem b. bezpieczny"

    Czytałem kiedyś książke-wywiad amerykańskiego dziennikarza z lat 70tych!!!
    (niestety nie pamiętam ani tytułu ani autora). Padło tam pytanie (już wtedy
    je zadwano!):
    - Co się stanie gdy dług zagraniczny USA osiągnie taki poziom, ze nagle
    wszyscy się przestraszą poproszą o zwrot swoich pieniędzy?
    Na co interlokutor dziennikarza - jakiś światły ekonomista odpowiedział:
    - Nic, po prostu anulujemy ten dług.

    Nie mozemy porownywac EU do USA. Póki co cała Europa to raptem może 3 albo
    4 stany amerykańskie.
    USA mogą sobie pozwolić mieć problemy a nwet bankrutować w dowolnym
    momencie. I co z tego? Ktoś się postawi? A może ktoś zajmie aktywa
    zagraniczne amerykańskich firm? Wierz mi pare lotniskowców odblokuje te
    aktywa w tydzień.