eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiRozwiązanie umowy z bankiem po śmierci właścicielaRozwiązanie umowy z bankiem po śmierci właściciela
  • Data: 2010-08-18 18:33:40
    Temat: Rozwiązanie umowy z bankiem po śmierci właściciela
    Od: "sensor" <s...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Uzyskałem niedawno na pl.soc.prawo informację, że umowa o prowadzenie rachunku
    wygasa z dniem śmierci właściciela konta i z chwilą zgłoszenia śmieci bank,
    zamykając rachunek, dokona korekty odsetek i opłat za prowadzenie konta
    naliczanych od dnia śmierci do dnia zgłoszenia. Jestem spadkobiercą osoby
    zmarłej i z dokumentami dotyczącymi nabycia spadku poszedłem do banku dzisiaj.
    Zgon właściciela konta nastąpił w kwietniu.

    Bank odmówił korekty opłat, twierdząc, że prowadzili konto przez te 4
    miesiące, więc opłaty im się należą, no i potrącili je ze środków
    zgromadzonych na rachunku. Ani w umowie, ani w regulaminie świadczenia usług
    nie jest to w ogóle uregulowane, napisane jest tylko:

    Umowa została zawarta na czas nieoznaczony.
    Stronom przysługuje prawo rozwiązania umowy. Posiadacz/współposiadacz moga
    rozwiązać umowę z zachowaniem 30-dniowego okresu wypowiedzenia.

    Zamknięcie ror następuje z chwilą:
    1) rozwiązania umowy rachunku na wniosek posiadacza ror
    2) z upływem terminu umowy
    3) rozwiązania umowy przez Bank

    Radca prawny banku powołuje się na Kodeks cywilny, argumentując, że po śmierci
    właściciela umowa nie rozwiązała się i przeszła na spadkobierców do chwili
    zgłoszenia zgonu.

    Czy stanowisko banku jest prawidłowe?

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1