  • 1. Data: 2007-03-14 19:13:36
    Temat: Ryanair - Visa electron a inna Visa
    Od: "Marcin" <k...@k...de>

    Witam

    W jaki sposob sklep internetowy moze rozpoznac
    czy zaplacilem za towar karta Visa Classic czy Visa Electron
    jezeli place przez Internet? Przeciez numer wklepany na
    stronie ma tyle samo cyfr. I z czego moze
    wynikac to, ze dodatkowa oplata za platnosc
    karta Visa Classic jest wyzsza niz za Visa Electron.
    Banki pobieraja rozne prowizje od sklepow
    w zaleznosci czy jest to Visa Classic lub Electron??
    Konkretnie chodzi o linie Ryanair.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2007-03-14 19:19:33
    Temat: Re: Ryanair - Visa electron a inna Visa
    Od: Grzegorz Kamionka <k...@T...data.pl>

    Marcin pisze:

    > W jaki sposob sklep internetowy moze rozpoznac
    > czy zaplacilem za towar karta Visa Classic czy Visa Electron
    > jezeli place przez Internet?

    Na podstawie BINu.

    --
    Grzegorz Kamionka

  • 3. Data: 2007-03-14 20:17:53
    Od: Robert <k...@g...pl>

    > Banki pobieraja rozne prowizje od sklepow
    > w zaleznosci czy jest to Visa Classic lub Electron??
    tak. Najwieksze od kart kredytowych

    Robert

  • 4. Data: 2007-03-14 21:29:49
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Robert napisał(a):
    > tak. Najwieksze od kart kredytowych

    Bzdura. Od wypukłych, jak już.

  • 5. Data: 2007-03-15 03:58:09
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

    > Bzdura. Od wypukłych, jak już.

    W USA od wypuklych kredytowych place najmniej! Potem od charge. Najwiecej place
    za karty AMEX, Diners oraz Discover. Visa i MC najtansze.

    Jesli ktos placi debetowka MC lub Visa i wklepuj PIN, to transakcja idzie przez
    EFT i nic za to nie place! Zadnej prowizji!

    Za karty ATM cirrus, plus place prowizje na poziomie 2$ od transakcji.

    Wszystkie zagraniczne karty niezaleznie od marki karty place 3% minimum kwoty ze
    stala kwota 2$ minimum.

    Najbardziej mile widziana kredytowka Visa lub MasterCard z banku amerykanskiego.
    Na debetowych nic nie place prowizji, ale na kase dlugo czekam (nawet 2
    miesiace) i najwiecej fraudow, bo nie ubezpieczone sa transakcje. Moge wybierac
    jako credit dla debetowek i na podpis, wtedy place prowizje, kasa szybciej na
    koncie, ale ubezpieczony jestem od fraudu.

    W miesiacu mam 40% platnosci fraudow, z czego 90% zwraca Visa/MC. 5% zwraca
    ubezpieczenie, a 5% to jak nie poprawny podpis niz na karcie lub fraud z karta
    ze zdjeciem, niestety tacy pracownicy.

  • 6. Data: 2007-03-15 09:28:51
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > W miesiacu mam 40% platnosci fraudow ...
    ??
    40% płatności to fraudy? =8-O
    A może co innego chciałeś napisać?

  • 7. Data: 2007-03-15 12:17:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> writes:

    > Bzdura. Od wypukłych, jak już.

    Taaak, jasne.
    W wielu (wiekszosci) krajow prowizje zaleza od typu obciazenia, za
    debit placi sie czesto mniej i/lub np. stala oplate, niezalezna od
    kwoty transakcji (co przy bardzo malych kwotach moze byc "wiecej").

    Wynika to po prostu z roznych MIFow, z tym ze wynikaja z tego
    rozne rodzaje postepowania przy reklamacjach.

    Karta debit moze byc wypukla (w wielu krajach nie ma innych),
    to nie przeszkadza w niczym.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 8. Data: 2007-03-15 12:29:32
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Taaak, jasne.

    Może wyraziłem się zbyt "generalnie". Mowa była o Ryanair, a tam
    rozróżnienie następuje nie po sposobie rozliczania karty (debit/credit),
    a jedynie po tym, czy jest to płaska karta elektroniczna, czy wypukła.
    Ergo - "kredytowość" czy "debetowość" danej karty nie ma dla klienta
    żadnego znaczenia w omawianym przypadku - płaci za użycie karty WYPUKŁEJ
    - debetowej bądź kredytowej, a nie płaci za użycie karty Visa Electron -
    debetowej bądź kredytowej.

  • 9. Data: 2007-03-15 12:53:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

> [...]

    > rozróżnienie następuje nie po sposobie rozliczania karty
    > (debit/credit), a jedynie po tym, czy jest to płaska karta

    Jestes pewien ze debit VC nie przejdzie tam jako "debit"?
    Sposob rozliczania karty nie ma znaczenia, znaczenie moze miec
    sposob obciazenia karty.

    Mysle ze po prostu maja baze BINow i stad wiedza o co chodzi, ale
    nie uzywalem ich wiec nie wiem.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2007-03-15 17:51:00
    Od: "Kamil Darczynski" <c...@d...plUSUN_TO.INVALID>

    Grzegorz Kamionka <k...@T...data.pl> napisał(a):

    > Na podstawie BINu.

    dokladnie

    --
    Gg: 4645610 | Tlen: cmykus | Skype: kamil_darczynski