  • 21. Data: 2011-10-21 08:22:21
    Temat: Re: SMSKod a telefon "na kartę"
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "bzdreg" napisał w wiadomości grup

    .> Czy korzystanie z opcji SMSkod, w sytuacji kiedy ktoś korzysta z
    > telefonu "na kartę", to bezpieczne rozwiązanie?
    >Nie.

    Uzasadnij

  • 22. Data: 2011-10-21 08:28:50
    Temat: Re: SMSKod a telefon
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "bratbrak" napisał w wiadomości grup

    >A takie to ma znaczenie, że klient może zapomnieć o doładowaniu telefonu
    >"na kartę", ale jego bank nie zapomni o uregulowaniu abonamentu za telefon.
    >Wiesz co to jest zlecenie stałe?

    A o stałych doładowaniach słyszałeś?

    >Przecież już napisałem!
    >Kłania się czytanie ze zrozumieniem.

    Nie napisąłeś

    PS. Nie gniewaj się, ale jeśli nie potrafisz sobie poradzić z tak
    krótkim i prostym tekstem, to w szkole chyba nie szło Ci najlepiej?

    Pozdrawiam.

  • 23. Data: 2011-10-21 18:54:56
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 20.10.2011 20:45, bratbrak pisze:
    > Teraz wyobraź sobie, że klient banku korzysta z opcji SMSKodu, który to
    > kod jest mu wysyłany na telefon "na kartę". Później, na dłuższy czas
    > wyjeżdza za granicę, nie korzysta z usług polskiego banku, a numer (cały
    > czas mówię o telefonie "na kartę) przejmuje obca osoba.

    Kaziu, nie pierdol. Wiesz po jakim czasie przepada numer? Bo widze, ze
    nie masz pojecia. Np. w play po doladowaniu za 5zl masz rozmowy
    przychodzace na 2 lata. Czyli doladujesz teraz za 5zl i masz do 2013
    roku. A wtedy jeszcze 12 miesiecy "ostatniej szansy". A skoro planujesz
    wyjazd na 3 lata "za granice" i "nie korzystanie z usług polskiego
    banku" to skad sie tam nagle wezma pieniadze, ktore ktos ma ukrasc? -
    jak to okresliles "jego konto może zostać opróżnione". LOL!

  • 24. Data: 2011-10-21 19:35:22
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Fri, 21 Oct 2011 08:09:19 +0200, Kamil Jońca wrote:

    > Ekhem, o ile bank to w SMS-ie wysyła. m*banki tak robią inteligo też,
    > ale np. polbank nie ...

    ING AFAIR tez wysyla jakies info co podpisuje, wiec nieco naiwnie
    zalozylem, ze to jest norma.

    Ale chyba i tak bym wolal takie ,,gupie'' SMSy niz TANy -- nie trzeba
    się martwic ze się skonczy lista, nie trzeba się zastanawiac gdzie jest
    ten swistek... Tak samo podatne na MITM, a IMO wygodniejsze :-)

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 25. Data: 2011-10-22 10:13:50
    Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>

    Cześć Konfabulatorze!

    W czwartek, 20 października 2011, o godz. 20:50:42, napisałeś na temat:
    "SMSKod a telefon"
    Konfabulator k...@W...gazeta.pl, news:j7pqi2$ot8$1@inews.gazeta.pl

    > Tylko, że SMSKod potwierdza jedną konkretną operację i nic więcej,

    W BZWBK jeden kodSMS potwierdzić mógł całą paczkę przelewów z koszyka
    zleceń.
    Nie wiem jak teraz, bo obecnie tam nie mam konta.

    --
    Hej!
    TZ

    - Chłopi pracowali na pańskich polach od świtu do rana. -

  • 26. Data: 2011-10-22 10:19:13
    Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>

    Cześć Konfabulatorze!

    W czwartek, 20 października 2011, o godz. 20:56:54, napisałeś na temat:
    "SMSKod a telefon"
    Konfabulator k...@W...gazeta.pl, news:j7pqtm$q1b$1@inews.gazeta.pl

    > Zabierasz komuś z portfela kartkę i trzaskasz do 50 przelewów gdzie chcesz.

    Tak samo jak zabierasz telefon i przy pomocy SMSKod robisz te przelewy.

    --
    Hej!
    TZ

    - Moja koleżanka ma niebieskie oczy, obrośnięte ładnymi rzęsami. -

  • 27. Data: 2011-10-22 13:37:54
    Od: "Konfabulator" <k...@W...gazeta.pl>

    TZ <g...@t...cy[ROT13]> napisał(a):

    > W BZWBK jeden kodSMS potwierdzić mógł całą paczkę przelewów z koszyka
    > zleceń.
    > Nie wiem jak teraz, bo obecnie tam nie mam konta.

    Może nie było to na tyle precyzyjne. Owszem, SMSKody czasem mogą zatwierdzać
    koszyki operacji, ale w takim mBanku dostaje się informację o tym co ten
    koszyk zawiera (info o każdej operacji w koszyku), a żeby w ogóle coś dodać do
    koszyka to trzeba też podać SMSKod (pierwsza po zalogowaniu jakakolwiek zmiana
    w koszyku), w innych na pewno jest przynajmniej informacja o tym ile operacji
    i na jaką kwotę jest koszyk, jak się nie zlecało to wiadomo, że trzeba szybko
    blokować konto i dzwonić do banku.