  • 61. Data: 2008-09-26 05:11:52
    Temat: Re: Słyszeliście już o Lukas Banku ?
    Od: Jan Słupicki <j...@g...com>

    > W tekście nie ma informacji na jakim stanowisku zatrudniony był
    > złodziej, więc IMO. ciężko powiedzieć, czy miał odpowiednie uprawnienia
    > i dostęp do danych aby przelać pieniądze z konta tego jubilera.
    >
    > Dlatego wina banku nie wydaje mi się tak oczywista jak większość osób tu
    > uważa.

    Nie ma znaczenia na jakim stanowisku był zatrudniony i czy wogule był
    zatrudniony. To jest sprawa między bankiem a pracownikiem. Nie ma też
    nawet znaczenia czy bank jest winien czy nie jakiegoś zaniedbania. Bank
    odpowiada za powierzone mu pieniądze. Jak je stracił to klienta nie
    powinno interesować.
    No ale widać w Lukas Banku jest inaczej. Zgodnie z hasłem:
    "Twoje pieniądze są bezpieczne - chyba że ktoś je ukradnie" :-)

    --
    Jan Słupicki

  • 62. Data: 2008-09-26 07:00:59
    Od: otrov <o...@w...pl>

    Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    > wiadomości news:25092008.7B3DFCF9@budzik61.poznan.pl...
    >
    > Dochodzenie prawdy, to nie kwestia wiary, ale wiedzy. A my nie posiadamy
    > niestety podstawowych informacji i możemy tylko dywagować.

    HINT:

    "Piątkowski zwraca uwagę na jeszcze jedno: - Już po odkryciu kradzieży
    kierowniczka gorzowskiego oddziału Lukas Banku zapewniała mnie, że
    odzyskam wszystkie pieniądze. Spałem spokojnie, czekając, aż sąd
    potwierdzi winę Łukasza B."

    Czy uważasz, że kierowniczka powiedziała by coś takiego, jeśli sprawa
    nie byłaby jasna na pierwszy rzut oka? Jakby było coś niejasnego to by
    nie zapewniała klienta, że wszystko będzie OK, tylko poradziła mu, żeby
    starał się załatwić pieniądze w swoim zakresie (komornika nasyłał albo
    coś, zanim Łukasz B. ich nie wyda).

    Teraz to w ogóle paranoja z tym Lukasem wychodzi - nie dość że nie można
    ufać pracownikowi banku, bo ci kasę może buchnąć, to jeszcze nie można
    wierzyć w to co bank mówią jego pracownicy..

    Nie ma co - naprawdę świetną reklamę dział prawny zafundował Lukasowi..

    o.

  • 63. Data: 2008-09-26 07:24:12
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Niby czemu? Dzwonisz do banku z dowolnego telefonu, podajesz
    > nr klineta i haslo i mozesz wysylac przelew.
    > Kiedys po takim zleceniu nie oddzwaniali

    Własnie ale musisz podac nr klienta(to pracownik banku uzyks bez problemu) i
    hasło(a dtego zaden pracownik nie zna(chyba ze jemu j podasz) Dodatkowo w
    Mbank jest jeszcze weryfikacja telekodem. Podobnmie jest w E-skok.
    Czyli nie jest takie proste zrobienie przelewu przez osobe nieupowaznioną.

    Krzysiek

  • 64. Data: 2008-09-26 07:30:52
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > nawet na pewno nie.

    Chyba jednak na pewno tak;)
    http://www.mbank.pl/przewodnik/funkcjonalnosci/4.htm
    Wykonanie rzelewu dowolnego1
    (tylko eKONTO, izzyKONTO)
    A ta 1 znaczy:
    1 wykonanie tych czynności wymaga drugiego poziomu autoryzacji - podania
    hasła smsowego lub hasła z aktywnej listy haseł jednorazowych

    Nie wiem jednak jak jest w Lukasie ale zdziwiłnbym się jak by przelew można
    było robić bez żadnych kodów i zabezpieczeń- jest to chyba oczywiste

    Krzysiek

  • 65. Data: 2008-09-26 08:02:58
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    --> Nie ma znaczenia na jakim stanowisku był zatrudniony i czy wogule był
    > zatrudniony.
    To podaj mi login i hasło do twojego e-konta ja pieniadze wypłace Ty
    odzyskasz je od banku i obydwoje będziemy wygrani(+odpale Tobie połowe ze
    swojej działki)
    Powtarzam po traz kolejny- jesli gość podał pracownikowi hasła dostepu
    dio e-konta to jest w plecy i winy banku tu niema. Co nie zmienia faktu ze
    Lukas dał idiotyczna odpowiedż i całe jego tłumaczenie jest śmieszne i tylko
    mu szkodzi
    O winie Banku możemy mówić tylko wtedy jeśli ich pracownik do
    wypłaty/przelewu uzył danych/narzedzi do których miał dostęp z racji swego
    stanowiska w Banku lub Bank nienalezycie te dane zabezpieczył. Ale wtedy
    gwarantuje Bank nie zdecydował by się na proces z klientem i psucie sobie
    renomy.
    Większość z Was tu ostro psioczy na LUKASA(ja nie jestem ani ich
    klientem ani pracownikiem) jesli jednak LUKAS sprawę w sądzie wygra to się
    troche zdziwicie i wtedy wyopadałoby część zarzutów odszczekać.
    Ja równiez bardzo się zdziwię jak sie jednak okaze ze LUKAS nie ma racji bo
    po przeczytaniu tego bardzo tendencyjnego artykułu czuje w tej sprawie
    drugie dno.
    Kto z WAs jesli zauważy zaginiecie z konta kilkudziesieciu tysiecy pozwoliby
    sobie na kradziez kolejnych kilkunastu tysięcy za dwa tygodnie- a tka było w
    tym przypadku. Wątpliwości zresztaą mam wiecej.
    LUKAS również nie może wszystkich faktów świadczących na jego korzyść
    podawać publicznie bo obowiazuje go tajemnica bankowa

    Krzysiek

    Krzysiek
    *

  • 66. Data: 2008-09-26 08:25:16
    Od: note11 <n...@e...net>

    > To podaj mi login i hasło do twojego e-konta ja pieniadze wypłace Ty
    > odzyskasz je od banku i obydwoje będziemy wygrani(+odpale Tobie połowe ze
    > swojej działki)
    nie ma problemu. tylko że ja zgłaszam kradzież pieniędzy z konta i
    wypieram się, że podawałem Ci login i hasło.

    ale masz rację, że art jest tendencyjnie jednostronny. ale, że tak jest,
    winę ponosi również bank ze swoją nieprzemyślaną polityką
    (dez-)informacyjną.

  • 67. Data: 2008-09-26 08:28:59
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > nie ma problemu. tylko że ja zgłaszam kradzież pieniędzy z konta i
    > wypieram się, że podawałem Ci login i hasło.

    I podejrzewam ze przegrałbys sprawę z Bankiem w Sądzie(to tak jak z pinem do
    kk);)))

    Krzysiek

  • 68. Data: 2008-09-26 09:45:00
    Temat: Re: Słyszeli?cie już o Lukas Banku ?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 25 Sep 2008 16:36:15 +0200, "kris"
    <k...@p...onet.pl> wrote:

    >Pracownik banku moze przelac pieniądze z czyjegos konta bez problemu(ew,.
    >akcept drugiego pracownika) ale przez bankowosć internetowa to juz nie jest
    >takie proste.

    Pracownik przy okazji jakiejkolwiek operacji prosi klienta o podanie
    hasła jednorazowego, które nei jest potrzebne do operacji jaką
    aktualnie wykonuje. Po rozmowie z klientem loguje się jako on i
    wykonuje operację.

    >na pewno drugie dno.Jak by to było takie proste jak mówi jubiler to Lukas
    >nma sprawę ewidentnie przegraną i nie odwazył by się na negatywne
    >rozpatrywanie reklamacji Artykuł jest trochę tendencyjny nie ma w nim
    >wyjasnień drugiej strony- chociaż w takich sprawach banki z reguły nie
    >ujawniaja szczegółów prasie

    Wiele razy widziałem, jak różne instytucje mająć przegrane na wstępie
    się upierały, że nie. Przykładowo Warta w takiej jednej nawet po
    prawomocnym wyroku nie była skłonna zapłacić i skończyło się na
    komorniku... bo dyryktor oddziału nie lubił poszkodowanej i się
    zawziął.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ E-6 http://trzypion.oldfield.org.pl/trzypion/

  • 69. Data: 2008-09-26 10:53:53
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > hasła jednorazowego, które nei jest potrzebne do operacji jaką
    > aktualnie wykonuje. Po rozmowie z klientem loguje się jako on i

    Nie jest to takie proste bo do zalogowania też potrzebuje hasła a z hasłami
    jednorazowymi to też nie tak prosto jak piszesz. Do konkretnej operacji
    trzeba podać konkretne hasło z listy(system podaje że masz podać np 48
    hasło)a nie kolejen nioewykorzystane.
    Tak jest np w E-skok a w mbank sa hasła SMS więc jeszcze bezpieczniej.
    Ale ok bo wyjdę na obrońcę lukasa a wcale nim nie jestem- wiem tylko na
    przykładzie ionstytucji w której pracuję jak tendencyjne moga byc artykuły w
    prasie.
    Kilka miesięcy temu był kilkunastozdaniowy artyukuła z czego prawdziwe było
    jedno zdanie(nazwa firmy) reszta to bzdura.

    Krzysiek

  • 70. Data: 2008-09-26 11:17:04
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Budzik"

    > zalezy od sposobu dostepu. Przykładowo w wielu bankach loginu nie
    > zmienisz,
    > swojego imienia i nazwiska czy nmeru pesel tez nie. A to juz moze
    > wystarczyc do wlamania.

    i dlatego jedynym sposobem dostępu jest u mnie internet - telefoniczny
    dostęp
    mam zawsze zablokowany.
    Tu nie podali sposobu kradzieży, ale w porządnym systemie dostępu są
    logi,
    ktore można sobie sprawdzić i operacje wykonane zdalnie przeze mnie są
    pokazywane inaczej niż przelew wykonany przez pracownika banku.
    Widać nawet kiedy kto się loguje do rachunku np. w solo (Nordea)
    *** blad ***