  • Data: 2007-02-22 12:53:17
    Temat: Splata kredytu mieszkaniowego z funduszu inwestycyjnego?
    Od: "NetManiak" <a...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    biore kredyt hipoteczny 600tys na splacenie 100% wartosci nowego mieszkania.
    Po przeniesieniu sie do niego (za kilka miesiecy), chce sprzedac poprzednie
    mieszkanie, warte ok. 400tys. Zastanawiam sie co wtedy zrobic z uzyskanymi
    pieniedzmi...
    Naturalnym rozwiazaniem wydaje sie splacenie kapitalu kredytu. Jednakze, z
    uwagi na niskie ceny kredytow oraz wysokie zwroty z inwestycji w fundusze
    powiernicze (w okresie dlugoterminowym - 30 lat) przyszla mi do glowy inna
    mysl. A mianowicie - moze calosc kwoty 400tys wplacic do jakiegos funduszu i
    z niego co miesiac wybierac transze do splaty kolejnych rat kredytu?
    Intuicja podpowiada mi, ze tym sposobem mam duza szanse splacic caly kredyt,
    nie placac ani grosza z biezacych wydatkow. Czy dobrze rozumuje? Jesli tak,
    to jakie fundusze wybrac, by zmniejszyc ryzyko calego manewru (bo zdaje
    sobie sprawe iz ryzyko jest nieodlacznie zwiazane z moim potencjalnym
    zyskiem)? Co o tym myslicie? Czy robi sie w ten sposob na swiecie?

    pozdrawiam
    Adam