  • Data: 2013-04-17 02:02:13
    Temat: Sposób na życie w obliczu śmierci
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    http://www.wprost.pl/ar/395942/600-tys-zlotych-za-sm
    ierc-19-latka-Adwokaci-powolywali-sie-na-Smolensk/

    Tadeusz Zawora, ojciec zmarłego, czuje się usatysfakcjonowany wyrokiem. - Ta
    kwota pozwoli nam stanąć na nogi, a pozostała dwójka naszych dzieci będzie
    miała zabezpieczoną przyszłość - tłumaczy. Wcześniej firma ubezpieczeniowa
    wypłaciła rodzinie... 50 tys. złotych. Na razie nie wiadomo czy ubezpieczyciel
    odwoła się od wyroku.

    Uzasadniając wniosek o przyznanie rodzinie odszkodowania w wysokości
    miliona złotych adwokaci przypominali, że Skarb Państwa wypłacił
    najbliższym ofiar katastrofy smoleńskiej po 250 tys. złotych.
    "Wszyscy obywatele w obliczu doznanej krzywdy moralnej i cierpienia
    fizycznego są równi wobec prawa i jako tacy powinni być jednakowo
    traktowani. Śmierć Andrzeja Zawory jest taką samą tragedią z punktu
    widzenia osób jemu najbliższych jak śmierć ofiar katastrofy smoleńskiej
    dla ich rodzin" - argumentowała kancelaria.

    19-latek zginął 21 sierpnia 2010 roku - został śmiertelnie potrącony przez
    kierowcę podczas festiwalu rockowego w Cieszanowie. Sprawca wypadku był pijany.

    arb, "Gazeta Wyborcza"

    BTW -- myślałem, że Fiskus wypłacił 96 odszkodowań po ćwierć miliona za Smoleńsk,
    tymczasem okazuje się, że nie 96, ale tyle, ilu było członków rodzin. Zatem Marta
    Kaczyńska otrzymałaby więcej, gdyby zginął tylko jej ojciec, nie zaś oboje rodziców?
    Ciekawe, ale IMO niesprawiedliwe.

    Wkrótce stanie na tym, że jak zabijać -- to całe rodziny!
    Albo ludzi samotnych. :)

    O tym, że odszkodowań okołosmoleńskich wypłacono kilkaset/paręset,
    dowiedziałem się niedawno w radiu polskim. Nigdy tym nie interesowałem
    się, dlatego nada nie wiem, ile wypłacono i kogo uważano za najbliższa
    rodzinę. I aby było jasne -- nadal mnie to nie interesuje, dlatego jeśli
    ktoś napisze, to zapewne przeczytam, ale jeśli nikt nie napisze, raczej
    nie będę szukał tej informacji.

    Ponoć teraz rodziny starają się o prawdziwe zadośćuczynienie czy odszkodowanie.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'