  • 31. Data: 2010-10-23 21:58:52
    Temat: Re: System Bankier.pl.
    Od: "walter" <w...@t...wenus>

    Użytkownik "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl> napisał w wiadomości
    news:i9vjeg$ft1$1@usenet.news.interia.pl...

    > Reasumując - czyli jak Charlie Delta coś ugra na futach to ma prawo się
    > podniecić, i stwierdzić , że "wydymał panienkę " :).

    Ale to się niczym nie różni zasadami (oprócz mozliwości lewarowania i gry
    na krótko) od kasowego.
    Teoretycznie "oprócz", albowiem masz już na kasowym KS, a zajebisty lewar
    na kasowym niejeden zastosował zastawiając np. chałupe czy biorąc kredyt aby
    go zdeponować.

    Na fucie więc jest to samo co na kasowym, tylko prościej; mniej gimnastyki.

    Czyli jedyna róznica - tu dzieje się to samo co tam, lecz w ekspresowym
    tempie.

    A pytałeś o zasady ogólne.

    Wracając do tego pierwotnego pytania przełoże to na KGH - co sie stanie, gdy
    wszyscy uwierzą w nieskończoną hossę i zapragną kupować?
    Czy BM musi im sprzedać jesli nikt nie wystawi akcji na sprzedaż?

    Mam nadzieje, że po tym przykładzie rozumiesz bezsens tamtych wątpliwosci,
    bo chodzi dokładnie o to samo.
    Ilość futa nie jest niewyczerpana i biorąc longa nie bierzesz go z sufitu,
    tylko ktoś inny musi w tym samym momencie zdecydować się na szorta po tej
    samej cenie.
    Jak takich nie ma, to po prostu nie dostaniesz tego co chcesz.

    Wiesz, kontrakty (wszystkie) nie zostały stworzone (teoretycznie) do grania
    z lewarem.
    Ich celem jest zabezpieczanie przeciwstawnych pozycji kasowych (upraszczam i
    pisze po najprostszej linii) z zaangażowaniem możliwie małych środków.

    Np sprzedaje coś do Stanów i mi pasuje kurs usdpln 3,0000.
    Nie mam wróżki, astrologa ani insajda z K.P.Chin:))) i nie wiem, czy za rok
    bedzie to 2,0000 czy 5,0000.
    Nie chcę ryzykować straty przy złej tendencji i w zamian za to godzę się, że
    nie dostanę ekstra kasy przy tendencji odwrotnej.
    Wiec pod przewidywane zyski w USD zajmuję odpowiednio zlewarowaną pozycję na
    USDPLN; tak zlewarowaną, żeby USD był dla mnie zawsze po 3zeta. Czy w
    kantorze bedzie po 2 czy po 5.
    Po prostu deal bedzie szedł, jak idzie, czyli w miare OK i przewidywalnie
    bez wzgledu na górki dołki na wykresie.
    .
    Taka jest z grubsza idea kontraktów i lewara dla ludzi "normalnie" tego
    majacych zamiar stosować.

    Zaś GRANIE z lewarem - to świadome (UPRASZCZAM co do tego słowa:))))
    podjęcie ponadprzeciętnego ryzyka resetu.

    A kto kogo wydymał to sie nie dowiesz z sieci ani newsów ;)))

    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2010-10-23 22:04:57
    Od: "walter" <w...@t...wenus>

    > Znaczy się za samo zlecenie bez realizacji też biorą opłatę ?.

    prowizje biorą tylko za wykonane zlecenie

    hmmm internetowo, bo telefonicznie nie mam zielonego pojęcia.
    moze wtedy za samo wstawienie w arkusz?
    ciekawe
    nie wiem, ale to mnie nie interesuje.

    co do opłaty to może niezrozumiale napisałem

    opłate moga brać za prowadzenie konta, czy tam ekstra wynalazki np gdy masz
    mniejszy obrót
    o to mi chodziło co do opłaty
    czasem jest tak, ze np przy obrocie 100 koni masz notki itp gratis, przy
    ilus tam koniach mniejsza prowizję

    jak nie wyrobisz, to może wejść opłata za cos tam

  • 33. Data: 2010-10-23 22:27:54
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    Endriu wrote:

    > Bardzo mni przykro, że nie wiem, ale tego akurat naprawdę nie wiem. Co by
    > się stało gdyby 100% grających obstawiło poprawnie przy hossie long (i
    > tylko przy jednej transakcji kupna na całą serie kontraktów). Kto wtedy
    > musi wyłożyć kasę (biuro maklerskie, czy ki diabeł) ?.

    Hossa polega na tym, że większość wierzy w spadki i jest na short. Z czasem,
    gdy ceny rosną, to te shorty się wykruszają i zamykają krótkie pozycje
    (czyli kupują). Z chwili na chwilę coraz mnie jest sprzedających (zmniejsza
    się wiara w spadki) więc ceny coraz bardziej rosną. Kolejne shorty się
    wykruszają i kupują, a sprzedają im już tylko ci, co już są zadowoleni tym,
    co zarobili. Gdy już 100% grających zmieniło shorty na longi (wielka euforia
    kupowania), a 100% longów uznało, że dostatecznie zarobiło, nie ma już
    chętnych do kupowania i zaczyna się wielka wyprzedaż, czyli bessa...

    I znowu nikt nie wierzy w spadki, dotychczasowe shorty liczą na zarobienie
    na longach, ale nie ma kto kupować. Ceny spadają i longi powoli zaczynają
    się wykruszać i sprzedawać z małą stratą. Kupują ci, którzy za wcześnie
    wyskoczyli z longów i chcą teraz nadrobić biorąc na chwilowej korekcie. Ale
    ich jest niewielu, nie ma kto kupować ceny nadal spadają. Kolejne longi się
    wykruszają, a coraz więcej jest chętnych do brania po niższej cenie. I tak
    dalej się to toczy, aż do dna bessy.

  • 34. Data: 2010-10-23 22:30:24
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    walter wrote:

    > Taka jest z grubsza idea kontraktów i lewara dla ludzi "normalnie" tego
    > majacych zamiar stosować.

    To jest dość proste do ogarnięcia. Firma zabezpiecza sobie ryzyko walutowe
    poprzez rezygnację z ekstra zysków, a ryzyko to przejmuje spekulant, który
    bierze ten ekstra zysk, ryzykując stratą.

  • 35. Data: 2010-10-23 22:36:39
    Od: "walter" <w...@t...wenus>

    Użytkownik "Delfino Delphis" <D...@w...op.pl> napisał w wiadomości

    > To jest dość proste do ogarnięcia. Firma zabezpiecza sobie ryzyko walutowe
    > poprzez rezygnację z ekstra zysków, a ryzyko to przejmuje spekulant, który
    > bierze ten ekstra zysk, ryzykując stratą.

    no własnie tak; ew. ekstra tracąc z nadzieją na zysk

  • 36. Data: 2010-10-24 08:31:31
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Delfino Delphis wrote:

> [...]
    > zarobiło, nie ma już chętnych do kupowania i zaczyna się wielka wyprzedaż,

    Bardzo fajna i porywająca historia. Jak w to zmieścisz fakt, że w każdej
    chwili tyle samo kapitału ma L jak S? Podobne historie słyszę w telewizji.
    "Dziś mieliśmy spadki indeksów na giełdzie bo realizowane były zyski" To
    można było powiedzieć o sprzedających. Co robili ci co kupowali od tych co
    realizowali zyski? Gdy giełda podaje obroty np. WIG20 danego dnia i to jest
    1 mld zł to znaczy, że za 500 mln akcje zostały sprzedane i za 500 mln akcje
    zostały kupione. Przy realizacji zysków brało udział 500 mln. Co robili ci
    co kupowali za 500 mln? Nic nie warte interpretacje i tłumaczenia, które
    nie biorą faktów pod uwagę. Zwykłe chrzany ignorantów.

  • 37. Data: 2010-10-24 14:00:37
    Od: "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl>

    > Wiec pod przewidywane zyski w USD zajmuję odpowiednio zlewarowaną pozycję
    > na USDPLN; tak zlewarowaną, żeby USD był dla mnie zawsze po 3zeta.

    Możesz to opisać na przykładzie ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 38. Data: 2010-10-24 15:05:16
    Od: "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl>

    > Możesz to opisać na przykładzie ?.

    Znaczy się masz na myśłi żeb mieć "cały czas tyle samo" należałoby kupić
    dwie "strony" kontraktu (np na waluty) longa i shorta ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 39. Data: 2010-10-24 16:35:36
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    On 2010-10-24 17:05, Endriu wrote:

    > Znaczy się masz na myśłi żeb mieć "cały czas tyle samo" należałoby kupić
    > dwie "strony" kontraktu (np na waluty) longa i shorta ?.

    Transakcje walutowe, zabezpiecza się zazwyczaj na jakiś przedział 2
    opcjami (put i call), a nie kontraktami.

    Mroziu

  • 40. Data: 2010-10-24 17:09:11
    Od: "walter" <w...@t...wenus>

    > Znaczy się masz na myśłi żeb mieć "cały czas tyle samo" należałoby kupić
    > dwie "strony" kontraktu (np na waluty) longa i shorta ?.

    to bardziej bez sensu pomysł:)
    po co Ci brać tyle samo longa i szorta???

    jeśli masz towar za 100.000$ i aktualną cene USD=3PLN

    chcesz żeby ten towar (łącznie z zabezpieczeniem!) był przez jakis (wakacje
    na przykład) czas wart 300.000k PLN bez względu na zmiany kursu USDPLN

    bierzesz 1.000 krótkch USDPLN z lewarem x100
    albo
    skrajnie, z lewarem =1 trzeba by wziąć 100.000 krótkich

    pomińmy szczegóły (wielkość lewara), chodzi o samą istotę sprawy

    suma tych dwóch spraw bedzie zawsze taka sama