  • 41. Data: 2010-10-24 17:10:09
    Temat: Re: System Bankier.pl.
    Od: "walter" <w...@t...wenus>

    --

    Użytkownik "Mroziu" <m...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:4cc46065$1@news.home.net.pl...

    > Transakcje walutowe, zabezpiecza się zazwyczaj na jakiś przedział 2
    > opcjami (put i call), a nie kontraktami.

    no to weż mu to wytłumacz na opcjach jak sam mówi że nic nie wie
    tak jest prościej wytłumaczyć zasade ogólną dla kogoś zielonego

  • 42. Data: 2010-10-24 17:39:14
    Od: "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl>

    > to bardziej bez sensu pomysł:)
    > po co Ci brać tyle samo longa i szorta???
    >

    > jeśli masz towar za 100.000$ i aktualną cene USD=3PLN
    >
    > chcesz żeby ten towar (łącznie z zabezpieczeniem!) był przez jakis
    > (wakacje na przykład) czas wart 300.000k PLN bez względu na zmiany kursu
    > USDPLN
    >
    > bierzesz 1.000 krótkch USDPLN z lewarem x100
    > albo
    > skrajnie, z lewarem =1 trzeba by wziąć 100.000 krótkich
    >
    > pomińmy szczegóły (wielkość lewara), chodzi o samą istotę sprawy
    >
    > suma tych dwóch spraw bedzie zawsze taka sama

    Ech jakbyśmy byli w knajpie na piwie to dawno byśmy sie dogadali.
    Niemniej drążąc temat dalej:

    ....mijają wakacje kurs USD skacze do 4 PLN, a ty jestes zapakowany w shorty
    (z lewrem lu bez lewara - bez ). Ja pytam co dalej ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 43. Data: 2010-10-24 17:43:51
    Od: "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl>

    > ....mijają wakacje kurs USD skacze do 4 PLN, a ty jestes zapakowany w
    > shorty (z lewrem lu bez lewara - bez ). Ja pytam co dalej ?.

    Bo z twoich 300.000 kPLN PLN zrobiło się 200.000 kPLN (a przy odpowiednim
    lewarze to nawet mniej.
    Co dalej ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 44. Data: 2010-10-24 17:48:08
    Od: "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl>

    > Bo z twoich 300.000 kPLN PLN zrobiło się 200.000 kPLN (a przy odpowiednim
    > lewarze to nawet mniej.
    > Co dalej ?.

    Dokładnie to 225.000.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 45. Data: 2010-10-24 17:51:28
    Od: macieks <m...@g...com>

    On 24 Paź, 19:43, "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl> wrote:

    > Bo z twoich 300.000 kPLN PLN zrobiło się 200.000 kPLN (a przy odpowiednim
> [...]

    Dżiza.
    Na towarze zyskał dodatkowe 100k. Dodatkowy zysk i strata z S niwelują
    się.
    Cały czas ma zakładane 300k pln

  • 46. Data: 2010-10-24 18:38:30
    Od: "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl>

    >Dżiza.
    >Na towarze zyskał dodatkowe 100k. Dodatkowy zysk i strata z S niwelująsię.
    >Cały czas ma zakładane 300k pln.

    Fajnie brzmi ta nasza dyskusja o trywialnych problemach z zakresu futów i
    opcji walutowych w odniesieniu do słów kolegi Pacifika w wątku .....

    Stocznie polskie...
    http://groups.google.pl/group/pl.biznes.wgpw/msg/d8b
    8de52d4d44835?hl=pl&dmode=source

    "[...] nie pisałem również, że nie da się sensownie zabezpieczyć przed
    ryzykiem
    kursowym
    - natomiast faktem jest że oni tego nie potrafili , bodajże że zeszłoroczny
    spadek USD do okolic 2 PLN ich dobił całkiem, mieli wtedy rozliczane jakieś
    statki w które wkładali więcej niż za nie brali [...]".

    Eunuchy tylko kamuflują

    "[...] Nawiasem mówiąc, tajny współpracownik ujawnił mi właśnie fragment
    korespondencji między Stocznią Szczecińską, a amerykańskim partnerem z
    Florydy z roku 2007 w sprawie zamówienia na wykonanie samochodowca.
    Amerykański kontrahent próbował zamówić w Stoczni Szczecińskiej taki statek,
    ale to się nie udało, bo Stocznia odpowiedziała, iż ma pełny portfel
    intratnych zamówień do roku 2010 włącznie, wobec czego może tylko sporządzić
    projekt takiego statku, ale nie może podjąć się jego budowy. Wynika z tego,
    iż Stocznia Szczecińska miała pełny portfel zamówień do roku 2010 [...]".

    Jak mi ktoś tu powie, że wykańczanie Stoczni Szczecińskiej nie jest to
    celowym działaniem na polityczne zamówienie:

    Eunuchy tylko kamuflują

    "[...] W tej sytuacji nie można wykluczyć , iż prawdziwą przyczyną
    likwidacji przemysłu okrętowego w Polsce, podobnie jak innych gałęzi
    gospodarki, np. przemysłu cukrowniczego, jest decyzja polityczna, którą pod
    pretekstami ekonomicznymi realizują funkcjonariusze europejscy, zaś wykonuje
    tubylcza agentura, która właśnie, ukrywając się w szeregach eunuchów z
    Europejskiej Partii Ludowej odbywa sabat w Pałacu Kultury i Nauki imienia
    Józefa Stalina w Warszawie. [...]".

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 47. Data: 2010-10-24 19:35:42
    Od: "walter" <w...@t...wenus>

    Użytkownik "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl> napisał w wiadomości

    > Dokładnie to 225.000.

    Hej stary, poddaję się.

    Pozdrawiam
    :)

  • 48. Data: 2010-10-25 10:25:54
    Od: eost <"eost[NOSPAM]"@o2.pl>

    > Znaczy się masz na myśłi żeb mieć "cały czas tyle samo" należałoby kupić
    > dwie "strony" kontraktu (np na waluty) longa i shorta ?.

    Odpowiednik longa już masz - to Twój towar (w przykładzie za 100.000$).
    Pozostaje zabezpieczyć się zajmując przeciwstawną pozycję - S.

    --
    eost.

  • 49. Data: 2010-10-25 11:01:47
    Od: Endriu <a...@g...com>

    > Odpowiednik longa już masz - to Twój towar (w przykładzie za 100.000$).
    > Pozostaje zabezpieczyć się zajmując przeciwstawną pozycję - S.

    Kolega Macieks już wyjaśnił.
    EOT.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 50. Data: 2010-10-25 16:46:21
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    totus wrote:

    > Bardzo fajna i porywająca historia. Jak w to zmieścisz fakt, że w każdej
    > chwili tyle samo kapitału ma L jak S?

    Przecież dokładnie to opisałem.

    > Podobne historie słyszę w telewizji.
    > "Dziś mieliśmy spadki indeksów na giełdzie bo realizowane były zyski" To
    > można było powiedzieć o sprzedających. Co robili ci co kupowali od tych co
    > realizowali zyski? Gdy giełda podaje obroty np. WIG20 danego dnia i to
    > jest 1 mld zł to znaczy, że za 500 mln akcje zostały sprzedane i za 500
    > mln akcje zostały kupione. Przy realizacji zysków brało udział 500 mln. Co
    > robili ci
    > co kupowali za 500 mln? Nic nie warte interpretacje i tłumaczenia, które
    > nie biorą faktów pod uwagę. Zwykłe chrzany ignorantów.

    Nie mam pojęcia jak te chrzany ignorantów dopasowujesz do mojej wypowiedzi i
    po co.