    From: "walter" <w...@t...wenus>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: System Bankier.pl.
    Date: Sat, 23 Oct 2010 23:58:52 +0200
    <i9u76e$9ef$1@usenet.news.interia.pl> <i9uacj$5m$1@inews.gazeta.pl>
    <i9uakd$emv$1@usenet.news.interia.pl> <i9ueek$d19$1@inews.gazeta.pl>
    <i9ug9p$nhn$1@usenet.news.interia.pl> <i9uhhs$m6v$2@inews.gazeta.pl>
    <i9ukgv$u4v$1@usenet.news.interia.pl> <i9upe9$v6q$1@news.onet.pl>
    <i9upu2$729$1@usenet.news.interia.pl> <i9v6ja$vmi$1@news.onet.pl>
    <i9vf9b$99s$1@usenet.news.interia.pl>
    <i9vfku$9pi$1@usenet.news.interia.pl>
    <i9vi56$dqt$1@usenet.news.interia.pl> <i9vini$usl$1@news.onet.pl>
    <i9vj7e$fi7$1@usenet.news.interia.pl>
    <i9vjeg$ft1$1@usenet.news.interia.pl>

    Użytkownik "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl> napisał w wiadomości
    news:i9vjeg$ft1$1@usenet.news.interia.pl...

    > Reasumując - czyli jak Charlie Delta coś ugra na futach to ma prawo się
    > podniecić, i stwierdzić , że "wydymał panienkę " :).

    Ale to się niczym nie różni zasadami (oprócz mozliwości lewarowania i gry
    na krótko) od kasowego.
    Teoretycznie "oprócz", albowiem masz już na kasowym KS, a zajebisty lewar
    na kasowym niejeden zastosował zastawiając np. chałupe czy biorąc kredyt aby
    go zdeponować.

    Na fucie więc jest to samo co na kasowym, tylko prościej; mniej gimnastyki.

    Czyli jedyna róznica - tu dzieje się to samo co tam, lecz w ekspresowym
    tempie.

    A pytałeś o zasady ogólne.

    Wracając do tego pierwotnego pytania przełoże to na KGH - co sie stanie, gdy
    wszyscy uwierzą w nieskończoną hossę i zapragną kupować?
    Czy BM musi im sprzedać jesli nikt nie wystawi akcji na sprzedaż?

    Mam nadzieje, że po tym przykładzie rozumiesz bezsens tamtych wątpliwosci,
    bo chodzi dokładnie o to samo.
    Ilość futa nie jest niewyczerpana i biorąc longa nie bierzesz go z sufitu,
    tylko ktoś inny musi w tym samym momencie zdecydować się na szorta po tej
    samej cenie.
    Jak takich nie ma, to po prostu nie dostaniesz tego co chcesz.

    Wiesz, kontrakty (wszystkie) nie zostały stworzone (teoretycznie) do grania
    z lewarem.
    Ich celem jest zabezpieczanie przeciwstawnych pozycji kasowych (upraszczam i
    pisze po najprostszej linii) z zaangażowaniem możliwie małych środków.

    Np sprzedaje coś do Stanów i mi pasuje kurs usdpln 3,0000.
    Nie mam wróżki, astrologa ani insajda z K.P.Chin:))) i nie wiem, czy za rok
    bedzie to 2,0000 czy 5,0000.
    Nie chcę ryzykować straty przy złej tendencji i w zamian za to godzę się, że
    nie dostanę ekstra kasy przy tendencji odwrotnej.
    Wiec pod przewidywane zyski w USD zajmuję odpowiednio zlewarowaną pozycję na
    USDPLN; tak zlewarowaną, żeby USD był dla mnie zawsze po 3zeta. Czy w
    kantorze bedzie po 2 czy po 5.
    Po prostu deal bedzie szedł, jak idzie, czyli w miare OK i przewidywalnie
    bez wzgledu na górki dołki na wykresie.
    .
    Taka jest z grubsza idea kontraktów i lewara dla ludzi "normalnie" tego
    majacych zamiar stosować.

    Zaś GRANIE z lewarem - to świadome (UPRASZCZAM co do tego słowa:))))
    podjęcie ponadprzeciętnego ryzyka resetu.

    A kto kogo wydymał to sie nie dowiesz z sieci ani newsów ;)))