  • 11. Data: 2009-07-21 08:33:27
    Temat: Re: TW Docent kontra g?os wolnej europy....
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Sam pokaż sztukę jak to się robi tanio i solidnie. Ja w życiu spotkałem
    > albo
    > tanio albo solidnie.

    Volkswageny do niedawna robili tanio i solidnie ....:).

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 12. Data: 2009-07-21 08:48:23
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Endriu wrote:

    > Volkswageny do niedawna robili tanio i solidnie ....:).

    Czyli już nie robią. Rozmawiamy o teraźniejszości czy wspominamy stare dobre
    lata. Uściślijmy jeszcze termin tanio i drugi termin solidnie. Po
    uzgodnieniu terminologii przestaje się popychać głodne kawałki. I na koniec
    kto decyduje co jest tanie i co jest solidne i dlaczego on właśnie.

  • 13. Data: 2009-07-21 08:58:25
    Temat: Re: TW Docent kontra głos wolnej europy....
    Od: " XXL" <d...@g...pl>

    Endriu <n...@i...pl> napisał(a):

    W mojej opinii to póki co największa klęske ponosi Europa której gospodarki
    ewidentnie się zwijają na skutek Unijnej biurokracji ....
    Tak to jest jak na przywódców europa wybiera sobie największych
    nieudaczników takich jak TW Docent, którzy w swoich krajach doprowadzili
    swoje ojczyste budżety na skraj bankructwa....

    Endriu, to nie jest wszystko takie czarno-białe jak piszą w swoich felietonach
    publicyści związani z UPR (m.in. cytowany przez Ciebie często S.Michalkiewicz).
    W USA nie ma przecież Unijnej biurokracji a kraj ten znalazł się w
    gigantycznym kryzysie finansowym i najsilniejszej od kilkudziesięciu lat
    recesji gospodarczej.

    W USA nie rządził TW Docent tylko szefem FED był przez wiele lat wielki guru
    świata finansów Allan Greenspan.
    Kryzys globalnej gospodarki, z którym boryka się świat od 2007r. nie
    spowodował przecież żaden TW Docent, prawda?

  • 14. Data: 2009-07-21 11:34:46
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

> [...]
    > Kryzys globalnej gospodarki, z którym boryka się świat od 2007r. nie
    > spowodował przecież żaden TW Docent, prawda?

    Drogi Sławku. Tak to jest jak zamiast pracować, to ludziom zachciewa się
    wojować.
    Bush dodrukowując puste pieniądze na finansowanie wojny w Iraku, upychał je
    na rynku poprzez kredyty na domy dla tych, których na nie nie było stać.
    Gdy okazało się że ostatnie ogniwa w układance -kredytobiorcy -okazały się
    bankrutem, system padł.

    W ameryce tak samo jak i w Polce do władzy dochodzi szajka bezpieczniaków -
    znaczy się trutniów, którzy mają wstręt do uczciwej pracy.

    Takim samymi trutniami jest ekipa bezpieczniaków Busha którzy wysadzili WTC
    dla wywołania wojny w Iraku, jak i ekipa TW Docenta wraz z TW Bolkiem którzy
    to miast tworzyć w swoich krajach środowisko przyjazne rozwojowi gospodarki,
    tworzą sieć unijnej biurokracji, która przejada narodowy PKB na naszych
    oczach.

    Nie wiem jak to wszystko się zakończy, ale na moje oko sprawy nie idą w
    dobrym kierunku.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 15. Data: 2009-07-21 12:08:25
    Od: " XXL" <d...@g...pl>

    Endriu <n...@i...pl> napisał(a):

    ..jak i ekipa TW Docenta wraz z TW Bolkiem którzy to miast tworzyć w swoich
    krajach środowisko przyjazne rozwojowi gospodarki, tworzą sieć unijnej
    biurokracji, która przejada narodowy PKB na naszych oczach.

    Endriu, to co napisałeś powyżej to są ogromne uproszczenia czyli czarno-biały
    świat ala' UPR.
    Ktoś kto stara się patrzeć na otaczającą nas rzeczywistość obiektywnie odpowie
    Ci, że przecież nasz narodowy PKB od początku transformacji w 1989r. bardzo
    silnie wzrósł mimo, że rzesza urzędników i biurokracji rzeczywiście
    dynamicznie rośnie a nie spada.
    Przypuszczam, że jesteś na tyle młodym człowiekiem że możesz nie pamiętać
    dokładnie Polski przed 1989r. czyli tzw. "komuny".
    Ja ją doskonale pamiętam i powiem Ci, że poziom życia w ciągu ostatnich 20 lat
    jest dziś nieporównywalnie wyższy niż wtedy.
    Wizja UPR, że mogłoby być jeszcze zdecydowanie lepiej niż teraz i bez
    gigantycznego długu publicznego jak widzisz nie działa na wyborców, skoro nie
    głosują na UPR.

    Felietony i publicystyka to jedno (tam można wszystko uprościć i pokazać tak
    jakby to było realną alternatywą) a przysłowiowe "kopanie się z koniem" to
    druga strona medalu.

  • 16. Data: 2009-07-22 17:38:53
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

> [...]
    > bardzo
    > silnie wzrósł mimo, że rzesza urzędników i biurokracji rzeczywiście

    Wzrost PKB w mojej opini zawdzięczamy strefie Shengen - czyli "w miarę"
    wolnemu rynkowi....
    Niestety Europa robi wszystko aby ten wolny rynek ograniczać, i to odbija
    się dla niej czkawką w postaci maslejącego otatni PKB.....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 17. Data: 2009-07-24 15:56:11
    Od: " kc" <k...@g...pl>

    XXL <d...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    tak
    > jakby to było realną alternatywą) a przysłowiowe "kopanie się z koniem" to

    Nie udzielałem się na forum przez ok. 2 mies. Ale obserwuję wypowiedzi. Czy
    ty -duży sławek vel. XXL to ten sam XXL co dwa mies. temu? Zupełnie inny
    styl wypowiedzi, aczkolwiek linia ta sama. Ciekawy jestem.
    Chylę czoła przed Endriu. Tak trzymaj, nawracaj, tych dla których PO to
    biale, a reszta czarne.

    Jestem na wakacjach, lub na zmywaku, jak kto woli.

    Pozdrawiam grupe.

  • 18. Data: 2009-07-25 14:08:32
    Od: " XXL" <d...@g...pl>

    kc <k...@g...pl> napisał(a):

    Chylę czoła przed Endriu. Tak trzymaj, nawracaj, tych dla których PO to
    biale, a reszta czarne.
    Jestem na wakacjach, lub na zmywaku, jak kto woli.

    Nie zrozumiałeś mnie. Napisałem, że według poglądów głoszonych przez
    publicystów związanych z UPR świat jest czarno-biały.
    Według UPR wszystkie kraje zostały ogarnięte plagą "socjalizmu" i tylko UPR
    głosi program naprawy gospodarczej świata poprzez powrót do "czystego"
    kapitalizmu.

    Ale to tylko publicystyka, realny świat istnieje poza felietonami i mrzonkami
    głoszonymi przez UPR.
    Grupka zwolenników takich jak Endriu, sys29 i Ty to niepoprawni marzyciele
    bujający w obłokach.
    Prawdziwy i realny świat to np. gigantyczne problemy Kalifornii rządzonej
    przez republikanina A.Schwarzeneggera czy w skali mikro Twoja harówka na
    zmywaku w czasie wakacji.

  • 19. Data: 2009-07-25 17:32:08
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

> [...]
    > głoszonymi przez UPR.
    > Grupka zwolenników takich jak Endriu, sys29 i Ty to niepoprawni marzyciele

    A tam od razu mrzonki.....

    Przeciętna płaca w Niemczech wynosi 2000 Euro. Benzyna kosztuje niemalże
    tyle samo co Polsce. Nowy VW w Polsce czy w Niemczech to wydatek około 7000
    Euro czyli 4 pensje niemca (przeciętna pensja Niemca 2000 Euro), a 16 pensji
    Polaka (przeciętna pensja Polaka 2000 złotych) .

    Po prostu ktoś nas roluje na kursie złotego cały czas i tyle, a ty Sławku -
    podobno jesteś ekonomistą - udajesz że nic się nie dzieje.....

    Dlaczego za identyczną pracę (choćby nawet na zmywaku czy w hipermarkecie)
    człowiek w GB czy w Niemczech dostaje odpowiednio razy więcej szmalu niż w
    Polsce ?.

    Cuda jakieś ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 20. Data: 2009-07-25 17:51:36
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Po prostu ktoś nas roluje na kursie złotego cały czas i tyle, a ty
    > Sławku -
    > podobno jesteś ekonomistą - udajesz że nic się nie dzieje.....

    A kto nas roluje zapytasz ..... my już tam dobrze wiemy drogi Sławku kto ...

    Listki figowe

    "[...] Krótko mówiąc, wygląda na to, że cała III Rzeczpospolita, ze
    wszystkimi swoimi urzędami i dygnitarzami, jest rodzajem atrapy ukrywającej
    co najmniej kilka potężnych organizacji przestępczych, sięgających
    korzeniami czasów jeszcze stalinowskich. Niezależnie od współczucia, jakie
    ogarnia na widok ludzi wynajmujących się w charakterze listków figowych, nie
    da się ukryć, że starość jest straszna. [...]".

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/