  • 1. Data: 2002-02-04 12:37:06
    Temat: Tak sie zastanawiam...
    Od: "JOHNNY" <j...@g...pl>

    No wlasnie. Od obnizenia % w mBanku, poprzez pogloski o zmianach w TOiP
    mBanku az do JUZ WPROWADZONYCH (no od 15.02, ale juz opublikowanych) zmian w
    Inteligo na grupie sie zrobilo baaardzo "ruchliwo", glosno (bojkoty bankow,
    grozby zamykania kont itp). I tak sobie wlasnie mysle, ze teraz duzo ludzi
    (sadzac po wypowiedziach) przeleje swoja kase z mBanku (Ci, co sa
    niezadowoleni ze zmian %), z Inteligo do mBanku (oplaty w Inteligo) albo
    jeszcze gdzies do LG (ew. Lukasa). A dzisiaj sobie pomyslalem, ze jak za
    miesiac % w innych bankach (LG, LUKAS...) pojda w dol, to co???
    Znowu zamykanie kont i otwieranie nowych, tylko dlatego, ze gdzies jest 1%
    (słownie JEDEN) ew 1,5% wiecej ???
    Ktos w ostatnich dyskusjach bardzo madrze powiedzial, ze przy sprawach
    finansowych NIE nalezy kierowac sie emocjami tylko rozsadkiem. I tu wlasnie
    jest chyba problem: mentalnosc. Ale moze to pozostawie bez komentarza, bo
    jeszcze sie komus naraze...

    A tak na marginesie, to ktos tam jeszcze pisal, ze mBank nie ma co liczyc na
    przywiazanie klientow... Ja sie wlasnie wylamalem z tego stwierdzenia, bo
    mimo obnizki % nie zamknalem konta, dlatego wlasnie, ze lubie ten bank ;-)).

    Pozdrawiam wszystkich "trzezwo" myslacych o swoich finansach i nie
    ulegajacych negatywnym emocjom..., a co tam tych narwanych tez - J.

  • 2. Data: 2002-02-04 12:57:08
    Temat: Re: Tak sie zastanawiam...
    Od: "Dave" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JOHNNY" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > miesiac % w innych bankach (LG, LUKAS...) pojda w dol, to co???
    > Znowu zamykanie kont i otwieranie nowych, tylko dlatego, ze gdzies jest 1%

    ten "slownie jeden" oznacza u wielu kilkadziesiat zlotych miesiecznie.
    Co za problem miec konta w roznych bankach i przelewac pieniadze tam gdzie
    najlepsze oprocentowanie ? W dzisiejszych czasach tylko ktos emocjonalnie
    podchodzacy do banku moze trzymac sie kurczowo niego nawet gdy traci na tym
> [...]

    > przywiazanie klientow... Ja sie wlasnie wylamalem z tego stwierdzenia, bo
    > mimo obnizki % nie zamknalem konta, dlatego wlasnie, ze lubie ten bank
    ;-)).

    a co to za wylamanie ? Mysle ze wiekszosc zostawila otwarte konto, co
    najwyzej w wielu przypadkach puste..:-)

    > Pozdrawiam wszystkich "trzezwo" myslacych o swoich finansach i nie
    > ulegajacych negatywnym emocjom..., a co tam tych narwanych tez - J.

    nie sadze zeby chec zarobienia 50zl miesiecznie wiecej oznaczala ze ktos
    kieruje sie negatywnymi emocjami..:-)

    D.

  • 3. Data: 2002-02-04 13:02:24
    Od: "JOHNNY" <j...@g...pl>

> [...]
    > najlepsze oprocentowanie ? W dzisiejszych czasach tylko ktos emocjonalnie
    > podchodzacy do banku moze trzymac sie kurczowo niego nawet gdy traci na

    Tu Ci przyznam racje, ale po wiekszosci postow widac, ze chodzi raczej o
    male kwoty z %
    (Wnioskuje to po tym, ze bardzo duzo osob mowilo, ze 4,99 w przypadku gdy
    saldo >99 zl to przegiecie, wiec...)

    > a co to za wylamanie ? Mysle ze wiekszosc zostawila otwarte konto, co
    > najwyzej w wielu przypadkach puste..:-)

    No wlasnie, puste, a po 3 mc zamkniete (chyba). Chodzilo mi o sama zasade

    > nie sadze zeby chec zarobienia 50zl miesiecznie wiecej oznaczala ze ktos
    > kieruje sie negatywnymi emocjami..:-)

    No to tez Ci przyznam racje, choc i tak uwazam to za troche dziwne, tak co
    miesiac zmieniac hmm... orientacje (w sprawach sympatii do banku oczywiscie
    :-)) )

    J.

  • 4. Data: 2002-02-04 13:31:55
    Od: "pablos" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    co
    > miesiac zmieniac hmm... orientacje (w sprawach sympatii do banku

    argument że mogę dostać więcej gdzie indziej jest dość przekujący, nie wiem
    jak dla ciebie :-)

    zdecyduj się czy chcesz myśleć o bankach w kategorii konkretów czy też
    sentymentów

    ps. gratuluję konsekwencji mBankowi, który równocześnie zaczął naliczać
    opłaty za karty pełnomocników (wkurza mnie to bo np. moja żona będąca
    pełnomocnikiem używa kart dość często) a płacę bo pada argument że karty
    dodatkowe często nie są wykorzystywane

    równocześnie widzę na onecie reklamę o treści : chcesz kartę za friko, no to
    kliknij i weź - poprostu szczyt konsekwencji, wciskać ludziom gratisy, po to
    by zaraz liczyć im za to pieniądze

  • 5. Data: 2002-02-04 13:33:00
    Od: "Dave" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > male kwoty z %
    > (Wnioskuje to po tym, ze bardzo duzo osob mowilo, ze 4,99 w przypadku gdy

    to drobnica, ktora powazny bank nie powinien sie przejmowac. Chyba ze zalezy
    mu tylko i wylacznie na liczbie klientow po to zeby korzystnie sprzedac
    wlasne akcje na gieldzie...

    > No wlasnie, puste, a po 3 mc zamkniete (chyba). Chodzilo mi o sama zasade

    moje ekonto jest puste od ponad roku i nadal jest czynne..:-)

> [...]
    co
    > miesiac zmieniac hmm... orientacje (w sprawach sympatii do banku

    sympatie to inna sprawa - mozna sympatyzowac z jednym bankiem a trzymac
    pieniadze w drugim..:-)
    Dla mnie obecne zmiany sa jednoznaczne - Inteligo chce wyeliminowac
    drobinice i ludzi generujacych ruch w banku na korzysc osob lokujacych
    wieksze srodki na dluzszy czas. Mbank odwrotnie - chce wyeliminowac wieksze
    depozyty na korzysc osob o malych depozytach, ktorzy polasza sie na pare
    zlotych zysku w postaci bezplatnych przelewow i wyplat z bankomatow. Wedlug
    mnie polityka Inteligo goruje w tym momencie znacznie nad mBankowa - co
    zaskutkuje znacznym zwiekszeniem depozytow w Inteligo i zmniejszeniem ich w
    mBanku oraz likwidacja nieefektywnych kont i drobnicy, ktora przeniesie sie
    do mBanku. Dzieki temu mBank zyska drobnych klientow ktorych liczba bedzie
    sie mogl pochwalic przy sprzedazy akcji. Poniewaz jednak bedzie to zwiazane
    ze znacznymi kosztami mBanku wiazac sie to bedzie z kolejnymi obnizkami
    oprocentowania a po udanej sprzedazy akcji mozna bedzie wprowadzic oplaty za
    nieefektywne konta celem zlikwidowania nieefektywnej drobnicy. Tak widze
    najblizsza przyszlosc - a to oznacza ze niepredko oprocentowanie w mBanku
    stanie sie konkurencyjne.. Niestety - bo bedac tam od poczatku polubilem ten
    interfejs, ktory ostatnio dzialal bez zarzuty i blyskawicznie.

    D.

  • 6. Data: 2002-02-04 13:49:51
    Od: "BAH" <b...@b...pl>

    "pablos" <d...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > opłaty za karty pełnomocników (wkurza mnie to bo np. moja żona będąca
    > pełnomocnikiem używa kart dość często) a płacę bo pada argument że karty

    dodatkowy wspólny eMAX (lub przekształcenie eKONTA) rozwiązuje
    (do czasu ew. zmian TOiP) ten problem (15 zł)

    a dotychczasowe pełnomocnictwo można zmienić ze szczególnego na ogólne.

    BAH

  • 7. Data: 2002-02-04 14:31:25
    Od: Jaroslaw Andrzejewski <j...@d...com.pl> (Jaroslaw Andrzejewski)

    Mon, 4 Feb 2002 14:33:00 +0100, "Dave" <d...@p...onet.pl>
    napisał(-a):

    >Dla mnie obecne zmiany sa jednoznaczne - Inteligo chce wyeliminowac
    >drobinice i ludzi generujacych ruch w banku na korzysc osob lokujacych
    >wieksze srodki na dluzszy czas. Mbank odwrotnie - chce wyeliminowac wieksze

    no to po ch*.* pisali: "WWW - czyli dlaczego dobrze jest mieć konto
    Inteligo /.../ opłaty - minimalne lub żadne"?

    ch*.* = cholerę :-)

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 8. Data: 2002-02-04 16:46:35
    Od: "Maciej \"AbrahaM\" Piotrowski" <a...@s...in.pl>

> [...]
    > mBanku az do JUZ WPROWADZONYCH (no od 15.02, ale juz
    > opublikowanych) zmian w Inteligo na grupie sie zrobilo baaardzo

    Popieram. I takze nie rozumiem skali zamieszania na grupie.

    Przynajmniej z mojego punktu widzenia zasadniczych zmian
    nie ma... No bo co prawda musze placic za karte 0.99 zl, ale
    tez o 1 zl stanial pelen serwis SMS z ktorego korzystam, tak
    wiec dzieki tej zmianie jestem o 0.01 zl do przodu :)

    Roznica 30 groszy za prowizje przy wyplacie z bankomatu
    Euronetu mnie nie zabije, szczegolnie ze jest ona stala a nie
    zalezna od kwoty.

  • 9. Data: 2002-02-04 18:13:31
    Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>

    Użytkownik "Dave" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > podchodzacy do banku moze trzymac sie kurczowo niego nawet gdy traci na tym

    Tylko po co zśmiecać przy tym pbb, wykrzykująć wniebogłosy swoje imagiancje?
    Ktoś, dla kogo "słownie jeden" oznacza kilkadziesiąt, chyba raczej chce się
    pochwaliś swoimi zasobami, zamiast z nich korzystać, skoro nie nad przelewem siedzi,
    a nad płodzeniem kiepskiej wartości wynurzeń.

    > nie sadze zeby chec zarobienia 50zl miesiecznie wiecej oznaczala ze ktos
    > kieruje sie negatywnymi emocjami..:-)
    >
    > D.

    Jaśko :-) po prostu chciał zwrócić uwagę, że przez ostatnie dwa czy trzy dni
    nakrzyczało się tu całe stadko niezadowolonych, a dziś właściwie nie za bardzo
    wiadomo, po co to był ten hałas.

    --
    Lejak
    j...@p...onet.pl

  • 10. Data: 2002-02-04 20:26:29
    Od: "BAH" <b...@b...pl>

    "Jarosław Lech" <j...@a...net.pl> wrote in message

> [...]
    dni nakrzyczało się tu
    > całe stadko niezadowolonych, a dziś właściwie nie za bardzo wiadomo, po co

    Po to, że bank zachowuje się nie fair w stosunku do klientów.

    Porównaj z mBankiem:

    Jak obiecał 11,6 % na eMax-Lokacie, to nie zmienia.

    Inteligo obiecało bezpłatną VE na 2-lata i nie wytrzymalo nawet rok
    (mbank po roku wznawia karty nadal bezpłatnie)

    BAH