-
1. Data: 2011-03-08 10:05:53
Temat: Taki dobry bank?
Od: "frank drebin" <b...@v...pl>
Z powodów przymuszeniowych założyłem sobie rok temu konto firmowe w Lukas
banku.
Wybrałem ten bank bo od lat mam u nich wspólne z żoną konto prywatne i mamy
oboje przypisane po tokenie do rachunku (w sumie 2 tokeny). Jako, że konto
firmowe jest mi w sumie zbędne to szukałem konto z małymi kosztami obsługi.
Najbardziej pasowało mi, że tokenem przypisanym do rachunku prywatnego mogę
autoryzować wypływy na koncie firmowym a jako że token przypisany jest
właśnie do prywatnego więc nie płacę 36 zł (rocznie) za jego używanie.
W lutym zerknąłem z ciekawości i widzę, że ciachnięto mi z konta 36 zł za
używanie tokena.
Napisałem do nich maila z pytaniem WTF? i dostałem pisemną odpowiedź, że
token był przypisany do konta firmowego (nie wiem jakim cudem, skoro cały
czas używam go z kontem prywatnym) i opłatę pobrano zgodnie z TOiP ale mając
na uwadze naszą dalszą współpracę *wyjątkowo* zwrócą mi ową opłatę.
Jednocześnie zmienią że token zostanie przypisany do rachunku prywatnego.
I tu pytanie, czy to typowe że bank wspaniałomyślnie zwrócił kasę w trosce o
tzw. dalszą współpracę ;) czy bardziej, że świadomie mnie ciachnęli licząc
na nieuwagę?
Wiem, że to groszowe sprawy ale chodzi mi o zasadę. Zauważyłem to, bo raptem
robię 1,2 operacje na tym koncie a robiąc tyle co na prywatnym,
prawdopodobnie bym nie zauważył.
--
Nigdy nie kłóć się z głupcem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy.
-
2. Data: 2011-03-08 10:14:28
Temat: Re: Taki dobry bank?
Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>
Użytkownik "frank drebin" <b...@v...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:il4v21$1u78$...@n...ett.com.ua...
> I tu pytanie, czy to typowe że bank wspaniałomyślnie zwrócił kasę w trosce
> o tzw. dalszą współpracę ;) czy bardziej, że świadomie mnie ciachnęli
> licząc na nieuwagę?
Raczej to drugie. Przy czym niekoniecznie musi to wynikać z celowego
działania banku jako całości. Może to być "wybryk" jakiegoś konkretnego
pracownika, albo "akcja" na szczeblu konkretnego oddziału, w poszukiwaniu
wyższej premii, wyższego miejsca w rankingu, w obronie przed zwolnieniami
etc.
-
3. Data: 2011-03-08 10:42:42
Temat: Re: Taki dobry bank?
Od: Shield <f...@f...com>
On Tue, 8 Mar 2011 11:05:53 +0100, "frank drebin" <b...@v...pl>
wrote:
> Z powodów przymuszeniowych założyłem sobie rok temu konto firmowe w
Lukas
> banku.
> I tu pytanie, czy to typowe że bank wspaniałomyślnie zwrócił kasę w
trosce o
> tzw. dalszą współpracę ;) czy bardziej, że świadomie mnie ciachnęli
licząc
> na nieuwagę?
> Wiem, że to groszowe sprawy ale chodzi mi o zasadę. Zauważyłem to,
bo raptem
> robię 1,2 operacje na tym koncie a robiąc tyle co na prywatnym,
> prawdopodobnie bym nie zauważył.
Też mam podobne doświadczenia z nimi - przy jakichkolwiek zmianach w
toip nagle zaczynały mi się pobierać niesłuszne opłaty, a to za
token, a to za kartę która nigdy nie była aktywowana, a to za wyciągi
które należały mi się bezpłatnie...
Oczywiście każda reklamacja była załatwiana pozytywnie i korygowali
ustawienia w systemie, ale pewnie znajdzie się trochę osób, które nie
zauważą takich drobnych opłat, z korzyścią dla banku :-)
-
4. Data: 2011-03-08 11:34:20
Temat: Re: Taki dobry bank?
Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
On Tue, 08 Mar 2011 11:42:42 +0100, Shield <f...@f...com> wrote:
>Też mam podobne doświadczenia z nimi - przy jakichkolwiek zmianach w
>toip nagle zaczynały mi się pobierać niesłuszne opłaty, a to za
>token, a to za kartę która nigdy nie była aktywowana, a to za wyciągi
>które należały mi się bezpłatnie...
Mnie kiedyś zdumieli próbą obciążenia za odwołanie zleceń przyszłych w
placówce, gdy wypowiadałem umowę rachunku.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
-
5. Data: 2011-03-10 09:23:06
Temat: Re: Taki dobry bank?
Od: "witrak()" <w...@h...com>
Jarek Andrzejewski wrote:
> On Tue, 08 Mar 2011 11:42:42 +0100, Shield <f...@f...com> wrote:
>
>> Też mam podobne doświadczenia z nimi - przy jakichkolwiek zmianach w
>> toip nagle zaczynały mi się pobierać niesłuszne opłaty, a to za
>> token, a to za kartę która nigdy nie była aktywowana, a to za wyciągi
>> które należały mi się bezpłatnie...
>
> Mnie kiedyś zdumieli próbą obciążenia za odwołanie zleceń przyszłych w
> placówce, gdy wypowiadałem umowę rachunku.
>
Otóż jest to ich normalna praktyka (brałem to kiedyś). Sztuka
polega na wydutkaniu klienta, który się śpieszy: jeżeli ktoś
przychodzi do placówki, to chce załatwić szybko, więc pewnie
odpuści i zapłaci. Rada na to jest taka - wysyła się wypowiedzenie
pisemne (ważne, aby wcześniej zastrzec karty, żeby nie było
obowiązku ich zwrotu i wyczyścić konto do zera), najlepiej dużo (2
tyg) wcześniej i ze zwrotką. Wtedy nie mogą nic zrobić, a w
przypadku jakichkolwiek utrudnień muszą to zrobić pisemnie
(odmawia się ewentualnej rozmowy - gdyby dzwonili).
Oczywiście istnieje ryzyko, że skończy się to u arbitra albo po
skierowaniu skargi do KNF, ale w sumie napisanie pisma (nawet z
kolejką na poczcie) to mniejszy wysiłek niż odwoływanie n zleceń
stałych (ja np. miałem ich kilkanaście...) lub kłótnia z
niedysponentką.
witrak()
-
6. Data: 2011-03-10 10:21:29
Temat: Re: Taki dobry bank?
Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
On Thu, 10 Mar 2011 10:23:06 +0100, "witrak()" <w...@h...com>
wrote:
>Jarek Andrzejewski wrote:
>> On Tue, 08 Mar 2011 11:42:42 +0100, Shield <f...@f...com> wrote:
>>
>>> Też mam podobne doświadczenia z nimi - przy jakichkolwiek zmianach w
>>> toip nagle zaczynały mi się pobierać niesłuszne opłaty, a to za
>>> token, a to za kartę która nigdy nie była aktywowana, a to za wyciągi
>>> które należały mi się bezpłatnie...
>>
>> Mnie kiedyś zdumieli próbą obciążenia za odwołanie zleceń przyszłych w
>> placówce, gdy wypowiadałem umowę rachunku.
>>
>
>Otóż jest to ich normalna praktyka (brałem to kiedyś). Sztuka
na mój wyraźny sprzeciw i wyjaśnienie, że przecież mi usuwanie tych
zleceń do niczego nie jest potrzebne znaleźli rozwiązanie: mogłem się
zalogować do systemu on-line i samemu "wyklikać" usuwanie.
>odpuści i zapłaci. Rada na to jest taka - wysyła się wypowiedzenie
>pisemne (ważne, aby wcześniej zastrzec karty, żeby nie było
zgadza się. Ale stanie na poczcie zupełnie nie jest moim ulubionym
sposobem spędzania czas, więc "siłom i godnościom osobistom"
doprowadziłem jednak do przyjęcia wypowiedzenia (i potwierdzenia
przyjęcia - to też ważne) bez dodatkowych kosztów.
-
7. Data: 2011-03-10 20:28:42
Temat: Re: Taki dobry bank?
Od: "witrak()" <w...@h...com>
Jarek Andrzejewski wrote:
> On Thu, 10 Mar 2011 10:23:06 +0100, "witrak()" <w...@h...com>
> wrote:
>
>> Jarek Andrzejewski wrote:
>>> On Tue, 08 Mar 2011 11:42:42 +0100, Shield <f...@f...com> wrote:
>>>
>>>> Też mam podobne doświadczenia z nimi - przy jakichkolwiek zmianach w
>>>> toip nagle zaczynały mi się pobierać niesłuszne opłaty, a to za
>>>> token, a to za kartę która nigdy nie była aktywowana, a to za wyciągi
>>>> które należały mi się bezpłatnie...
>>>
>>> Mnie kiedyś zdumieli próbą obciążenia za odwołanie zleceń przyszłych w
>>> placówce, gdy wypowiadałem umowę rachunku.
>>>
>>
>> Otóż jest to ich normalna praktyka (brałem to kiedyś). Sztuka
>
> na mój wyraźny sprzeciw i wyjaśnienie, że przecież mi usuwanie tych
> zleceń do niczego nie jest potrzebne znaleźli rozwiązanie: mogłem się
> zalogować do systemu on-line i samemu "wyklikać" usuwanie.
>
W moim przypadku niedysponentka zaczęła to robić sama, ale
ponieważ zorientowała się, że jak anuluje opłatę za usługę na tylu
zleceniach, to dostanie po premii, i zaproponowała dokładnie to
samo. Przy czym w moim przypadku było to już po deaktywacji
tokena, więc go musiała reaktywować, a potem ponownie deaktywować.
1,5 h nie moje.
>> odpuści i zapłaci. Rada na to jest taka - wysyła się wypowiedzenie
>> pisemne (ważne, aby wcześniej zastrzec karty, żeby nie było
>
> zgadza się. Ale stanie na poczcie zupełnie nie jest moim ulubionym
> sposobem spędzania czas, więc "siłom i godnościom osobistom"
> doprowadziłem jednak do przyjęcia wypowiedzenia (i potwierdzenia
> przyjęcia - to też ważne) bez dodatkowych kosztów.
Ja też nie lubię, ale w kontekście straty czasu - byłoby jednak
lepsze.
witrak()
-
8. Data: 2011-03-11 08:34:21
Temat: Re: Taki dobry bank?
Od: Shield <f...@f...com>
On Thu, 10 Mar 2011 10:23:06 +0100, "witrak()" <w...@h...com>
wrote:
> > Mnie kiedyś zdumieli próbą obciążenia za odwołanie zleceń
przyszłych w
> > placówce, gdy wypowiadałem umowę rachunku.
> Otóż jest to ich normalna praktyka (brałem to kiedyś). Sztuka
> polega na wydutkaniu klienta, który się śpieszy: jeżeli ktoś
Ha, akurat z zamknięciem rachunku mam bardzo dobre doświadczenia. Pan
nie chciał ode mnie wypowiedzenia, tylko sam podrukował mi z systemu
wszystkie potrzebne zlecenia zamknięcia czegokolwiek (zleceń stałych
nie miałem), podpisałem, podrukował kilka potwierdzeń wszystkiego,
gotówką wypłacił końcówkę którą zostawiłem w razie czego.
W ten sposób zamknąłem konto natychmiast.owo, za porozumieniem stron,
bez czekania mba cokolwiek.
-
9. Data: 2011-03-11 09:24:44
Temat: Re: Taki dobry bank?
Od: "witrak()" <w...@h...com>
Shield wrote:
>
> Ha, akurat z zamknięciem rachunku mam bardzo dobre doświadczenia.
> Pan nie chciał ode mnie wypowiedzenia, tylko sam podrukował mi z
> systemu wszystkie potrzebne zlecenia zamknięcia czegokolwiek
> (zleceń stałych nie miałem), podpisałem, podrukował kilka
> potwierdzeń wszystkiego, gotówką wypłacił końcówkę którą
> zostawiłem w razie czego.
>
> W ten sposób zamknąłem konto natychmiast.owo, za porozumieniem
> stron, bez czekania mba cokolwiek.
I tak powinno być zawsze - czy ma się zlecenia stałe, czy nie.
Mizeria tego banku polega na tym, że są w nim rzeczy bardzo dobre
(jak np. zlecenie stałe ale nieregularne, czyli seria ustalanych
indywidualnie przez wypełnianie grafiku, przelewów ustalonych
nawet na dwa lata naprzód, albo podawanie daty i /godziny/
transakcji), i są też rzeczy beznadziejnie pomyślane,
niekonsekwentne - jak np. dyskutowana tutaj procedura rozwiązania
umowy.
witrak()