  • 11. Data: 2012-11-29 20:30:01
    Temat: Re: Ten sam numer tel na 2 kontach w mBanku
    Od: Rafał Grzelak <s...@d...com>

    SQLwiel wrote:

    > Chińczycy sprzedają jakiś diwajs pozwalający klonować karty SIM.

    Pytanie jak zachowa sie siec, jesli sprobujesz zalogowac obie karty
    jednoczesnie. :)

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 12. Data: 2012-11-29 23:02:55
    Od: Ralf <n...@n...pl>

    W dniu 2012-11-29 16:40, SQLwiel pisze:

    > Na moje oko (nick zobowiązuje) klient jest PESELem i to jest primary
    > index w tablicy klientów. Dalej pod klientem wiszą konta. Klient może
    > mieć kilka kont. Np. swoje-własne i swoje-wspólne-z-żoną. Jest tablica
    > kont. Większa. Dalej - do konta jest przypisany telefon. Do każdego może
    > być inny, ale do wielu kont może być ten sam. Pytanie: Czy zachodzi
    > potrzeba wyszukania konta po numerze tf? Na moje oko - nie.

    Daj sobie spokój z wymysłami.

  • 13. Data: 2012-11-30 08:06:38
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    On 2012-11-29 16:28, SQLwiel wrote:

    > Chińczycy sprzedają jakiś diwajs pozwalający klonować karty SIM.

    Wzglednie nowych kart nie da sie skopiowac. Jedynie te najstarsze.

  • 14. Data: 2012-11-30 12:15:42
    Od: Matt <m...@m...ms>

    On Thu, 29 Nov 2012 23:02:55 +0100, Ralf <n...@n...pl> wrote:

    > Daj sobie spokój z wymysłami.

    I dlatego systemy IT powinni definiować odpowiedni ludzie (analitycy i
    architekci). Ani biznes (np. dyrektorzy pionów banków) ani programiści nie
    powinni tego robić, bo mają zbyt cząstkową znajomość tematu.

    Matt

  • 15. Data: 2012-11-30 14:07:42
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    r...@k...pl pisze:

> [...]
    > potrzeba wyszukania konta po numerze tf? Na moje oko - nie.
    > Ale to tylko logika. Może ja się nie znam. Może "logika bankowa" jest
    inna.

    Tu jak widac - ktos podejrzewa, ze jednak klient jest nie PESELEM, a
    numerem telefonu :-)
    Z innej beczki wiadomo, ze w tym zastosowaniu PESEL jest tak samo zlym
    pomyslem, jak numer telefonu, czy numer buta...

    Pozdro

    Maseł

  • 16. Data: 2012-11-30 16:09:42
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 30 Nov 2012 14:07:42 +0100, w
    <b...@m...cs.put.pozna
    n.pl>, Maseł
    <m...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > inna.
    >
    > Tu jak widac - ktos podejrzewa, ze jednak klient jest nie PESELEM, a
    > numerem telefonu :-)

    Nr telefonu może też być jako unique :>.

    > Z innej beczki wiadomo, ze w tym zastosowaniu PESEL jest tak samo zlym
    > pomyslem, jak numer telefonu, czy numer buta...

    Dlatego wymyślono już CIF.

  • 17. Data: 2012-11-30 17:27:54
    Od: TrzyLinie <t...@U...pl>

    W dniu 2012-11-30 14:07, Maseł napisał(a):
    > Z innej beczki wiadomo, ze w tym zastosowaniu PESEL jest tak samo zlym
    > pomyslem, jak numer telefonu, czy numer buta...

    Czy chodzi o ograniczony zakres lat 1800-2299, czy jest jakaś inna przyczyna
    tego, że PESEL się nie nadaje?

    --
    TrzyLinie

  • 18. Data: 2012-11-30 17:43:56
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    TrzyLinie <t...@U...pl> writes:

    > Czy chodzi o ograniczony zakres lat 1800-2299, czy jest jakaś inna przyczyna
    > tego, że PESEL się nie nadaje?

    1. Obcokrajowcy
    2. firmy
    To tak na szybko.
    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2012/06/24/hiena/
    A hundred thousand lemmings can't be wrong!

  • 19. Data: 2012-11-30 19:14:18
    Od: Ralf <n...@n...pl>

    W dniu 2012-11-30 17:43, Kamil Jońca pisze:

    > 1. Obcokrajowcy
    > 2. firmy
    > To tak na szybko.
    > KJ

    Nawet gdyby to byli jedynie Polacy, jest jeden wystarczający powód żeby
    tego nie robić dla danych typu pesel i podobnych. NIGDY nie nakładaj
    warunków dla danych generowanych przez zewnętrzny system, którego nie
    znasz.

  • 20. Data: 2012-11-30 19:48:03
    Od: luc <b...@g...net>

    W dniu piątek, 30 listopada 2012 17:43:56 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    > 1. Obcokrajowcy
    >
    > 2. firmy
    >
    > To tak na szybko.

    3. Duplikaty - chodzą po ulicach ludzie o tym samym numerze PESEL
    4. Nieprawidłowe numery - złe oznakowanie płci, zła suma kontrolna.

    > KJ

    pzdrwm
    luc