  • 91. Data: 2009-06-12 10:50:24
    Temat: Re: Totalna inwigilacja
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-12, Michał <r...@x...cy> wrote:

    [...]

    > Zauważ, że nikt nie zabrania używania takiego środka ani w celach
    > rekreacyjnych ani transportowych. To jest właśnie szkopuł - przymus
    > prawny stosowania środka gorszego. Pieniądz niewymienialny niestety
    > bardziej przypomina furmankę z Twojego przykładu niż samochód. Furmankę
    > mającą monopol prawny. Pieniądz taki jest korzystny jedynie politykom,
    > bo nawet niekoniecznie państwu, jeśli założyć, że państwo ma swój własny
    > interes.

    Nikt Ci nie zabrania korzystać z waluty innej niż polska. Możesz nawet
    nie używać waluty. To nikogo nie obchodzi tak długo, jak długo druga
    strona Twój środek płatniczy akceptuje.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 92. Data: 2009-06-12 10:53:32
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Michał" news:h0tb6b$mpl$1@news.ds.pg.gda.pl

    > Walizkę pieniędzy? Jeśli ktoś lubi papierki to czemu nie? :> Jednak
    > kilkanaście do kilkudziesięciu złotych monet w zupełności wystarczy na
    > zakup nowego samochodu średniej klasy. Nie jest to więc jakieś wielkie
    > obciążenia.

    Idź dzisiaj czy jutro do salonu sprzedaży samochodów i kup za ten kruszec
    bryczkę - jak ci się uda zdasz relację :)

    > Zresztą nikt nie twierdził, że pieniądz papierowy czy elektroniczny
    > powinien zostać wyeliminowany.

    Uff, ulżyło mi :)

    > W zupełności wystarczy uwolnienie
    > monopoli prawnych i ustanowienie wymienialności kruszcowej.

    Raczej się tego nie doczekasz.

  • 93. Data: 2009-06-12 10:56:02
    Od: Michał <r...@x...cy>

    Wojciech Bancer pisze:
    > "1. Centralnym bankiem państwa jest Narodowy Bank Polski. Przysługuje
    > mu wyłączne prawo emisji pieniądza oraz ustalania i realizowania polityki
    > pieniężnej. Narodowy Bank Polski odpowiada za wartość polskiego pieniądza."
    > I gdzie tu widzisz obowiązek korzystania z polskich znaków pieniężnych?

    Przeczytałeś przytoczony cytat? Doszedłeś do "wyłączne prawo emisji
    pieniądza"?

    Zadałem Ci już pytanie, ale unikasz odpowiedzi. Jaką widzisz alternatywę
    dla pieniądza niewymienialnego kruszcowo emitowanego w ramach monopolu
    prawnego? Inny pieniądz niewymienialny kruszcowo emitowany w ramach
    monopolu prawnego? :>

    Ja bym zaproponował w ramach środka płatniczego kolorowe obrazki z gum
    Turbo. Mają taką samą wartość materialną a co do siły nabywczej to
    możemy się umówić jakoś podobnie jak jest z obecnymi papierkami. ;-)

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl/

  • 94. Data: 2009-06-12 11:01:27
    Od: Michał <r...@x...cy>

    Wojciech Bancer pisze:
    > Nikt Ci nie zabrania korzystać z waluty innej niż polska. Możesz nawet
    > nie używać waluty. To nikogo nie obchodzi tak długo, jak długo druga
    > strona Twój środek płatniczy akceptuje.

    No co Ty, poważnie? Podatki i świadczenia parapodatkowe uiszczę w obcych
    środkach płatniczych? Mogę odmówić kontrahentom przyjmowania polskich
    leaglnych znaków płatniczych? Halo, obudź się, pora wstać! :)

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl/

  • 95. Data: 2009-06-12 11:06:34
    Od: schliesky <t...@m...pl>

    krzysztofsf wrote:

    > Przy okazji na temat banknotow i stosowanych juz w nich chipach
    >
    > http://orwell.blog.pl/archiwum/index.php?nid=1390985
    8

    nieźle, nieźle.

    --
    Pozdrawiam, *Schliesky*
    email: schliesky at gmail

  • 96. Data: 2009-06-12 11:15:07
    Od: Michał <r...@x...cy>

    Valdi.Pavlack pisze:
    > Idź dzisiaj czy jutro do salonu sprzedaży samochodów i kup za ten kruszec
    > bryczkę - jak ci się uda zdasz relację :)

    No cóż, Kopernik i Gresham już co nieco o tym powiedzieli. Szkoda tylko,
    że ludzie w ten gorszy pieniądz wierzą. Sam nie wiem czy bardziej
    naiwnie czy bardziej uparcie.

    > Uff, ulżyło mi :)

    Niewątpliwie masz prawo wierzyć w co chcesz. We wróżki, skrzaty, jedynie
    legalne środki płatnicze a nawet dobrych polityków. ;-)

    > Raczej się tego nie doczekasz.

    To groźba, radość czy smutne proroctwo? Zabrzmiało niczym "raczej się
    nie doczekasz normalności i rozsądku".

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl/

  • 97. Data: 2009-06-12 11:45:30
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Michał" news:h0tdbr$3db$1@news.ds.pg.gda.pl

    > No cóż, Kopernik i Gresham już co nieco o tym powiedzieli. Szkoda tylko,
    > że ludzie w ten gorszy pieniądz wierzą. Sam nie wiem czy bardziej
    > naiwnie czy bardziej uparcie.

    Co powiedzieli? Bo mi coś w głowie się kołata, że lepszy pieniądź wypiera
    gorszy czy coś w tym stylu. >

    > Niewątpliwie masz prawo wierzyć w co chcesz. We wróżki, skrzaty, jedynie
    > legalne środki płatnicze a nawet dobrych polityków. ;-)

    W jedynie legalne środki płatnicze wierzę bo za nielegalne kupię ograniczoną
    liczbę towarów, usług itp.
    W resztę rzeczy, które wymieniłeś powyżej nie wierzę i wierzyć nie
    zamierzam.

    > To groźba, radość czy smutne proroctwo? Zabrzmiało niczym "raczej się
    > nie doczekasz normalności i rozsądku".

    Bo się nie doczekasz. Wystarczy popatrzeć na nasz rodzimy burdel a i na
    zachodzie też nie jest lepiej.
    Pojeby wybrane przez pojebów rządzą światem :)

  • 98. Data: 2009-06-12 12:00:55
    Od: xbartx <b...@h...net>

    A powtarzam już od jakiegoś czasu - pozbywać się kk, to nie, nikt mnie
    nie chce słuchać ;)

    Xenocide

  • 99. Data: 2009-06-12 12:13:01
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 12 Cze, 08:00, xbartx <b...@h...net> wrote:
    > A powtarzam już od jakiegoś czasu - pozbywać się kk, to nie, nikt mnie
    > nie chce słuchać ;)

    Ale mi placa 2% za to "udostepnianie bankowi danych o zakupach".
    Uwazam ze warto zaryzykowac. ;)

  • 100. Data: 2009-06-12 12:13:54
    Od: schliesky <t...@m...pl>

    xbartx wrote:
    > A powtarzam już od jakiegoś czasu - pozbywać się kk, to nie, nikt mnie
    > nie chce słuchać ;)

    A debetówki lepsze będą? Jasno nie napisali, ale skoro będą przekazywać
    dane z konta - przelewy od pracodawcy itp., to czemu nie z debetówki?