  • 101. Data: 2009-06-12 12:20:14
    Temat: Re: Totalna inwigilacja
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 12 Cze, 05:55, Michał <r...@x...cy> wrote:

    > Pozwolę sobie zadać nam wszystkim pytanie ALE CO KOGO OBCHODZI ŹRÓDŁO
    > POCHODZENIA PIENIĘDZY?

    OK, pozostawiajac cala te "terrorystyczna" zaslone dymna na boku - bo
    to oczywista bzdura.

    Co z pieniedzmi z narkobiznesu/przemytu/prostytucji? Chyba wolalbym
    zeby banki dysponowaly narzedziami zeby to wykrywac. Moze wprawdzie
    nie az tak gorliwie jak Alior Bank albo Citi, ale jednak.

  • 102. Data: 2009-06-12 12:33:25
    Od: Michał <r...@x...cy>

    bradley.st pisze:
    > Co z pieniedzmi z narkobiznesu/przemytu/prostytucji? Chyba wolalbym
    > zeby banki dysponowaly narzedziami zeby to wykrywac. Moze wprawdzie
    > nie az tak gorliwie jak Alior Bank albo Citi, ale jednak.

    Czy sądzisz, że jakiekolwiek zabezpieczenia, pozwolą na utrudnienie
    prania pieniędzy? Jeśli tak sądzisz to podaj konkretne przykłady takich
    zabezpieczeń. Osobiście śmiem wątpić w skuteczność walki z praniem nawet
    jeśli jedynym legalnym środkiem płatniczym będzie pieniądz
    elektroniczny. Dystrybucja i pranie będzie inaczej wyglądało. Ot, co.

    Imho problem jest postawiony na głowie, bo nie pranie pieniędzy jest
    problemem lecz narkobiznes. Powstaje przy tym kolejne pytanie - czemu
    nie zlikwidować przychodów narkobiznesu legalizując ten rynek? 100 lat
    temu większość (wszystkie w we wszystkich krajach?) narkotyków była
    legalna. Poziom narkomanii jest obecnie niższy?

    Prostytucja jest legalna u nas i chyba w całych Wspólnotach
    Europejskich. Mylisz chyba ze stręczycielstwem. I to ono jest problemem.
    Więc czemu walczymy z praniem jeśli problemem jest stręczycielstwo? Czy
    nie uważasz, że to tylko mydlenie oczu?

    Przemyt... to tylko reakcja rynku na cła lub zakaz prawny. Tu leży
    problem w większości przypadków.

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl/

  • 103. Data: 2009-06-12 12:35:49
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik "bradley.st" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Co z pieniedzmi z narkobiznesu/przemytu/prostytucji? Chyba wolalbym
    > zeby banki dysponowaly narzedziami zeby to wykrywac. Moze wprawdzie
    > nie az tak gorliwie jak Alior Bank albo Citi, ale jednak.

    Daj spokój, tu w ogóle nie o wykrywanie chodzi. Skuteczność tego
    "wykrywania" jest zerowa.

  • 104. Data: 2009-06-12 12:36:58
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 12 Jun 2009 14:13:54 +0200, schliesky napisał(a):

    > A debetówki lepsze będą? Jasno nie napisali, ale skoro będą przekazywać
    > dane z konta - przelewy od pracodawcy itp., to czemu nie z debetówki?

    Debetówka to służy głównie do obsługi bankomatu, ale zdarzają się takie
    przypadki jak np debetówka Polbanku.

    Xenocide

  • 105. Data: 2009-06-12 12:37:47
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 12 Jun 2009 05:13:01 -0700, bradley.st napisał(a):

    > Ale mi placa 2% za to "udostepnianie bankowi danych o zakupach". Uwazam
    > ze warto zaryzykowac. ;)

    U nas na razie 1% płacą i zamierzają zbierać czyli jak będzie 2% to
    znaczy, że już zbierają?

    Xenocide

  • 106. Data: 2009-06-12 13:04:57
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "xbartx" news:h0tg1n$2nj$3@inews.gazeta.pl

    > A powtarzam już od jakiegoś czasu - pozbywać się kk, to nie, nikt mnie
    > nie chce słuchać ;)

    Ja już to zrobiłem, ale z debetówki za żadne Chiny nie zrezygnuję :)

  • 107. Data: 2009-06-12 13:06:41
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "bradley.st"
    .googlegroups.com

    [ciach]

    Rozumiem, że piszesz o nielegalnej prostytucji bądź o zgrozo prostytucji
    dziecięcej.

    Nie zapominajmy jednak, że w niektórych krajach ta tradycyjna prostytucja
    jest legalna.

  • 108. Data: 2009-06-12 13:10:09
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Michał" news:h0thul$sl4$1@news.ds.pg.gda.pl

> [...]
    > temu większość (wszystkie w we wszystkich krajach?) narkotyków była
    > legalna. Poziom narkomanii jest obecnie niższy?

    Pełna legalizacja NIE! - częściowa tak. Dostęp do tzw. "miękkich" narkotyków
    jak najbardziej jest OK, pod warunkiem że będzie to miało ręce i nogi tj.
    będzie pod prawdziwym nadzorem.

    > Prostytucja jest legalna u nas i chyba w całych Wspólnotach
    > Europejskich.

    Legalna? W Polsce możesz dawać d... za darmo ale czerpanie z tego korzyści
    jest chyba już nielegalne w przeciwieństwie np. do Niemiec czy Holandii

    > Przemyt... to tylko reakcja rynku na cła lub zakaz prawny. Tu leży
    > problem w większości przypadków.

    Niskie podatki i problem znika. Jakiś czas temu na grupie nawet pisaliśmy o
    tym, że Pismo Święte dokładnie informuje jakie powinny być maksymalne
    podatki. No ale nie tylko w Europie rządzący określający się mianem
    katolików o tym zapominają - niestety.

  • 109. Data: 2009-06-12 13:11:43
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "xbartx" news:h0ti5a$2nj$4@inews.gazeta.pl

    > Debetówka to służy głównie do obsługi bankomatu, ale zdarzają się takie
    > przypadki jak np debetówka Polbanku.

    Rozumiem że piszemy o transakcjach dokonywanych ww. kartą po za granicami
    kraju ;)

    A nie zapomniałeś o tych, którzy nawet w PL prawie codziennie bądź
    codziennie posługują się tą kartą he he i nie mam na myśli tylko wypłat z
    bankomatów :)

  • 110. Data: 2009-06-12 13:12:15
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "xbartx" news:h0ti6r$2nj$5@inews.gazeta.pl

    > U nas na razie 1% płacą i zamierzają zbierać czyli jak będzie 2% to
    > znaczy, że już zbierają?

    Ktoś tutaj pisał o mydleniu oczu, więc może to jest właśnie to mydlenie oczu
    :)