  • 211. Data: 2009-06-16 14:17:49
    Temat: Re: Totalna inwigilacja
    Od: " " <u...@g...pl>

    A jak wygląda to z kredytami inwestycyjnymi?
    Podobnie jak większość osób piszących w tym wątku w prywatnych finansach nie
    uznaję kredytu konsumpcyjnego, płacę najczęściej gotówką, kartoteka w BIK-u
    pusta, jako zabezpieczenie na "czarną godzinę" zdywersyfikowane aktywa
    wystarczające na kilka lat przeżycia.
    Ale w dalekiej przyszłości mogę chcieć zainwestować w większe
    przedsięwzięcie do którego będę potrzebował zewnętrznych środków. Czy wtedy
    też pusta kartoteka w BIK może być problemem? A jeśli tak, jaką i w jaki
    sposób historię sobie wyrobić? Bo na logikę branie kredytów konsumpcyjnych
    (czyli ogólnie życie na krechę ponad stan) powinno dyskwalifikować
    delikwenta jako odpowiedzialnego przedsiębiorcę i inwestora.

    pozdrawiam

  • 212. Data: 2009-06-16 16:04:37
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 16 Cze, 16:17, " " <u...@g...pl> wrote:
> [...]
    > (czyli ogólnie życie na krechę ponad stan) powinno dyskwalifikować
    > delikwenta jako odpowiedzialnego przedsiębiorcę i inwestora.

    Najprościej wyrobić kartę kredytową i jej używać..;-)

  • 213. Data: 2009-06-16 17:47:11
    Od: " " <u...@g...pl>

    szczurwa <s...@g...com> napisał(a):

    > Najprościej wyrobić kartę kredytową i jej używać..;-)

    Spłata wszystkiego w grace time też się liczy jako używanie KK? ;-)
    Czy rodzaj i liczba transakcji ma jakieś znaczenie? Żeby potem po ich
    analizach i totalnej inwigilacji nie wyszło że i tak jestem niewiarygodny bo
    np. za dużo za hot-dogi na statoilu płacę ;)

  • 214. Data: 2009-06-16 18:16:07
    Od: " " <u...@g...pl>

    z <z...@g...pl> napisał(a):
    > Ostatnio "ładna pani" nie mogła pojąć dlaczego moje oszczędności
    > zgromadzone na koncie są lepszym zabezpieczeniem na wypadek nie
    > planowanych wydatków niż jakaś karta z durnym debetem czy limitem :-)
    > Tak jakby bez tego nie dało się żyć. Ważniejsza jest ilość kart,
    > wielkość debetów niż faktyczna sytuacja finansowa Kowalskiego.
    > Świat coraz bardziej durnieje.

    Dla mnie to też bez sensu że mając w banku spore saldo jest się dla nich
    gorszym klientem niż ktoś kto żyje na krechę.

    pozdrawiam

  • 215. Data: 2009-06-17 01:22:00
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 13 Cze, 11:39, "MarekZ" <b...@a...pl> wrote:
    > Użytkownik "bradley.st" <b...@g...pl> napisał w
    wiadomościnews:2a200d1e-fdf0-4c86-8b14-cc894c1adf15@
    d2g2000pra.googlegroups.com...

    > Mógłbym, czemu nie. W jakiej konkretnie sytuacji bank powołał się na tę
    > ustawę?

    http://www.aliorbank.pl/resources/res/repozytorium_d
    okumentow/alior_bank_informacja_dla_klientow.pdf

    Szanowni Klienci, informujemy, iż pracownicy Alior Bank S.A. mają
    prawo do żądania dokumentów pozwalających na identyfikację Klienta
    oraz osób lub podmiotów przez niego reprezentowanych, w każdym
    przypadku złożenia dyspozycji realizacji transakcji. Odmowa okazania
    dokumentów pozwalających na dokonanie identyfikacji stanowić będzie
    podstawę odmowy realizacji transakcji. Zarząd Alior Bank S.A.

    Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 16 listopada 2000r. o
    przeciwdziałaniu wprowadzaniu do obrotu finansowego wartości
    majątkowych pochodzących z nielegalnych lub nieujawnionych źródeł oraz
    o przeciwdziałaniu finansowaniu terroryzmu (Dz.U. 2003, nr 153, poz.
    1505). 2. Rozporządzenie (WE) NR 1781/2006 Parlamentu Europejskiego i
    Rady z dnia 15 listopada 2006 r. w sprawie informacji o
    zleceniodawcach, które towarzyszą przekazom pieniężnym (Dz.U. UE nr
    L345 z dnia 8.12.2006 r.)

  • 216. Data: 2009-06-17 07:23:10
    Od: Marx <M...@n...com>

    Wojciech Bancer pisze:
    > On 2009-06-15, Marx <M...@n...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Zapytałeś. Odpowiedziałem. Mam odpowiadać komuś innemu?
    > Jeśli tego oczekujesz, to może FUT ustaw, albo coś?
    ale zapytalem o obowiazek posiadania DO, a ty mi wyjezdzasz z jakims
    dogadywaniem co do złotych polskich...
    Marx

  • 217. Data: 2009-06-17 07:37:26
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-17, Marx <M...@n...com> wrote:

    [...]

    > ale zapytalem o obowiazek posiadania DO, a ty mi wyjezdzasz z jakims
    > dogadywaniem co do złotych polskich...

    Oh, biedaczku. I nic a nic nie masz pojęcia skąd się to "jakieś
    dogadywane" wzięło? :( Ty jesteś jak ta rybka z nemo, co zapominała
    po jednym zdaniu, co powiedziała wcześniej?

    Dla ułatwienia podkreśłiłem.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 218. Data: 2009-06-17 08:31:05
    Od: Marx <M...@n...com>

    Wojciech Bancer pisze:
> [...]
    > dogadywane" wzięło? :( Ty jesteś jak ta rybka z nemo, co zapominała
    > po jednym zdaniu, co powiedziała wcześniej?
    nadal cie nie rozumiem
    mieszkam w polsce => musze miec dowod => musze za niego zaplacic =>
    zaplacic musze w zł => musze uzywac zł
    gdzie tu jakies dogadywanie?
    sa przepisy, jest przymus, koniec, kropka
    Marx

  • 219. Data: 2009-06-17 16:31:10
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-17, Marx <M...@n...com> wrote: