  • 1. Data: 2010-03-21 06:52:17
    Temat: Towarzysz General: aspekt gospodarczy
    Od: fatso <f...@n...com>

    Film o Jaruzelskim dopiero teraz pojawil sie w odcinkach na uTube.
    Stad spozniona zapewne dyskusja na Sciepie, "najlepszej polskiej
    emigranckiej grupie dyskusyjnej o Zydach". Ponizej moje tam przemyslenia,
    ktore wam zapodaje jako wasz Guru:

    Bobrowczuk- szczekasz jak pies do ksiezyca.

    Gdybys naprawde mial jakies pojecie o ekonomii politycznej
    to zwrocilbys uwage na blad filmu o Jaruzelskim: otoz poddajac,
    i slusznie, miazdzacej krytyce polityke gospodarcza w jego tzw
    straconej dekadzie lat 80-tych, autorzy filmu nieslusznie uogolniaja.
    Nie kazdy zamach stanu i dojscie do wladzy silnego czlowieka
    konczy sie kleska gospodarcza. Jest czesto wprost odwrotnie:

    * Jozef Pilsudzki w 1926 to Staropolski Okreg Przemyslowy,
    Gdynia i budowa krajowego przemyslu obronnego wbrew klientowi
    Francji co chcial nam sprzedawac Blerioty z ich demobilu, Wladyslawowi
    Sikorskiemu.

    * Pinochet w Chile- wyrznal kilka tysiecy komuchow i podniosl kraj z
    ekonomicznego upadku.

    * Francisco Franco- jak wyzej, tyle tylko ze trudniej mu bylo. Musial
    wyrznac dziesiatki tysiecy
    wrogow a kraj zostal przez Stalina ogolocony z rezerw zlota, 500 ton
    wyrwany za szmelc wojenny sprzedany
    Republikanom przez Moskwe.

    * Adolf Rotszyldowic Hitler- przypadek najbardziej tu spektakularny.
    Gdyby nie te geny germanskie, ktore
    jednak krazyly w dobrej chazarskiej krwi Adolfa to mielibysmy w 1945r
    Wielkie Niemcy, kraj mlekiem i miodem plynacy.
    A polcy Swinskie Ryje jezdzili by tam jak dzisiaj na saxy.

    fatso
    .

  • 2. Data: 2010-03-21 08:33:30
    Temat: Re: Towarzysz General: aspekt gospodarczy
    Od: "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl>

> [...]
    > Gdynia i budowa krajowego przemyslu obronnego wbrew klientowi
    > Francji co chcial nam sprzedawac Blerioty z ich demobilu, Wladyslawowi

    Port w Gdyni dziala od kwietnia 1923. Miastem zostala 10 lutego 1926
    Pilsudski objal wladze 13 maja 1926.

    Staropolski Okreg Przemyslowy produkowal bron na eksport. Jej najwiekszym
    odbiorca byla republikanska Hiszpania bo jej rzad placil zlotem. Jako
    ciekawostke podam, ze oficjalnym odbiorca polskich karabinow ppanc byl
    Urugwaj. Tylko, ze nikt tam nigdy ich nie zamawial.

    Leszek

  • 3. Data: 2010-03-21 08:33:32
    Od: " kc" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    fatso <f...@n...com> napisał(a):

    > jako wasz Guru:

    Samozwańczy chyba. A na pewno nie dla mnie, bo próbujesz przemycać na grupę
    gazetowy punkt widzenia i stajesz się obrońcą "uciśnionych". Naprawdę nie
    dostrzegasz ile ci ludzie wyrządzili Polsce (i mi osobiście) zła?

    pozdrawiam
    kc

  • 4. Data: 2010-03-21 08:49:14
    Od: fatso <f...@n...com>

    Lech Dubrowski wrote:

> [...]
    > ciekawostke podam, ze oficjalnym odbiorca polskich karabinow ppanc byl
    > Urugwaj. Tylko, ze nikt tam nigdy ich nie zamawial.

    *Gdynia- chronologicznie tak ale to przeciez w tym momencie byla wioska
    kaszubska. Impuls gospodarczego
    rozwoju dala sanacja.

    *Bron dla republikanow? Pierwsze slysze. W takim razie dlaczego sowieci
    spowodowali pozar na MS Pilsudski
    i zatopienie tego blizniaczego Batoremu statku? Przemycal on faktycznie
    bron do Hiszpanii i komunisci belgijscy
    zainstalowali na nim "incendiary device"(nie wiem jak to nazwac po
    polsku. Caloscia dyrygowal general NKWD
    i szpieg sowiecki Pawel Sudoplatov czym chwali sie w swojej nader
    ciekawej ksiazce "Ostatni swiadek"
    (czytalem po angielsku ale juz i po polsku chyba tez wydana). czyzby
    wiec Stalin bal sie polskiej konkurencji?

  • 5. Data: 2010-03-21 09:05:25
    Od: fatso <f...@n...com>

    kc wrote:

> [...]
    > gazetowy punkt widzenia i stajesz się obrońcą "uciśnionych". Naprawdę nie
    > dostrzegasz ile ci ludzie wyrządzili Polsce (i mi osobiście) zła?

    jestem przyjacielu twoim Big Dady, z racji wieku, doswiadczenia
    zyciowego- w tym wiezienna nasiadowka
    za Jaruzela/Gomulki. No i z tej racji ze grupa WGPW to ja+ Expert i paru
    innych. Co do obrony Jaruzelskiego
    to przyznaje, ze przez lata zajmowalem taka pozycje. Dzis, po obejrzeniu
    filmu Towarzysz General, rura mi troche
    zmiekla. TW Wolski co sprzedawal swoich wlasnych kolegow, ambitny
    wojskowy aparatczyk, jawi sie dzisiaj
    bardziej jako maly marszalek Zukow. Nie ten z parady zwyciestwa w
    Moskwie i z pomnikow ale ta mala kanalia
    co byla gotowa bez wahania wyslac na pewna smierc dziesiatki tysiecy
    zolnierzy by uzyskac poklask Stalina.
    Napisalem gdzie indziej z gorycza, ze Anders poszedl spac posrod swoich
    zolnierzy w Monte Cassino.
    Sosabowskiego po wojnie robotnicy polscy w Londynie, jego byli
    zolnierze, kochali. Maczek, Sulik- tak samo.
    A Jaruzelski? Jesli jest gdzies cmentarz zolnierzy LWP i on sie chce tam
    po smierci polozyc- to pewnie beda protesty
    rodzin tamtych zolnierzy.

    fatso

  • 6. Data: 2010-03-21 09:44:55
    Od: "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl>

    Dziwi mnie wiara ludzi w to, ze cale archiwum IPN zawiera prawde.

    Chociaz wczesniej wielokrotnie mowiono jak to w PRL kompromitowano ludzi
    tworzac stosy falszywek

    Leszek

  • 7. Data: 2010-03-21 10:35:36
    Od: fatso <f...@n...com>

    Lech Dubrowski wrote:
    > Dziwi mnie wiara ludzi w to, ze cale archiwum IPN zawiera prawde.
    >
    > Chociaz wczesniej wielokrotnie mowiono jak to w PRL kompromitowano ludzi
    > tworzac stosy falszywek
    >
    > Leszek

    masz duzo racji ale w tym filmie sie mowi, ze archiwa byly czyszczone ze
    wszelkich wzmianek
    o Jaruzelskim, nikt nie fatygowal sie pisaniem falszywek
    W kontekscie wspolpracy z soweicka katownia SMERSH(Smiert' Szpionam)
    na przyklad.
    Pokazuje sie tam wyciag z kartoteki gdzie nazwisko WJ jest zamazane,
    wydobywa je
    sfotografowanie w podczerwieni.

  • 8. Data: 2010-03-21 13:39:10
    Od: fatso <f...@n...com>

    Olbrzymie zas?ugi dla rozwoju portu w Gdyni wniós? Eugeniusz
    Kwiatkowski, który jako minister przemys?u i handlu w latach 1926
    -1930 zdoby? na budowe; portu olbrzymie fundusze, dzie;ki którym Gdynia
    szybko sta?a sie; jednym z najwie;kszych i najnowoczes'niejszych portów
    na Ba?tyku.

    a oto link: http://historia.pap.pl/?q=node/437