  • 1. Data: 2007-08-09 06:36:50
    Temat: Twoja pensja wplywa na konto? GIIF zajmie sie toba ;).
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Przelewy powyżej 4 tys. pod kontrolą
    (Rzeczpospolita, tm/09.08.2007, godz. 06:46)

    Resort finansów przygotował projekt nowelizacji ustawy, którego celem
    jest przeciwdziałanie praniu brudnych pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu
    (DzU z 2003 r., nr 153, poz. 1505 ze zm.) - czytamy w "Rzeczpospolitej".

    Ministerstwo chce, żeby podmioty te zachowywały środki należytej
    staranności m.in. podczas zawierania umów z klientami, transakcji powyżej 15
    tys. euro oraz w wypadku przekazów pieniężnych powyżej 1000 euro, czyli
    około 4 tys. zł - dodaje gazeta.

    Chodzi przede wszystkim o ustalenie tożsamości klienta, i to nie tylko
    na podstawie dokumentów, ale także "informacji pochodzących z rzetelnego i
    niezależnego źródła".

    Zdaniem gazety resort chce nawet nakazać firmom nieprzeprowadzanie
    transakcji, niepodpisywanie umów i rozwiązanie tych już zawartych z
    klientami, których nie da się zidentyfikować. Zmiany te nie obejmą jednak
    polityków zajmujących eksponowane stanowiska.

    MK

  • 2. Data: 2007-08-09 07:12:11
    Od: roman k <K...@a...pl>

    Wraca nowe!

    Pozdrowienia
    Roman K.

  • 3. Data: 2007-08-09 07:35:30
    Od: "Kruchy" <k...@u...wp.pl>

> [...]
    >
    > Resort finansów przygotował projekt nowelizacji ustawy, którego celem
    > jest przeciwdziałanie praniu brudnych pieniędzy oraz finansowaniu

    No to fajne.

    > Zmiany te nie obejmą jednak polityków zajmujących eksponowane stanowiska.

    A to co - swiete krowy sa? Znaczy polityk zajmujacy "eksponowane stanowisko"
    moze prac brudny szmal i finansowac terrorystow ?

    --
    Pozdrawiam,
    Lukasz

  • 4. Data: 2007-08-09 09:11:37
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Thu, 09 Aug 2007 09:12:11 +0200, roman k napisał(a):

    > Wraca nowe!

    Nowe już chyba dawno jest - ot chociażby pierwszy lepszy link z brzegu ;)

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,43757
    81.html

    Nie chcę tutaj żadnego flejma zaczynać odnośnie IV RP i okolic, IMO
    zawsze tak będzie, że prawo będzie obowiązywać wszystkich tylko nie
    polityków :/

  • 5. Data: 2007-08-09 10:45:13
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Bartosz 'xbart' Nowakowski napisał(a):

> [...]
    >
    > Nie chcę tutaj żadnego flejma zaczynać odnośnie IV RP i okolic, IMO
    > zawsze tak będzie, że prawo będzie obowiązywać wszystkich tylko nie

    To sie Jarus lapie na machloje chyba 1 tys EUR wyciaga wiec mamuske
    zamkna razem z jarusiem w ciemnej celi za walki bankowe

  • 6. Data: 2007-08-09 12:52:02
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Thu, 9 Aug 2007 08:36:50 +0200
    "MK" <m...@i...pl> napisał:

    > transakcji powyżej 15 tys. euro oraz w wypadku przekazów pieniężnych
    > powyżej 1000 euro, czyli około 4 tys. zł - dodaje gazeta.

    PRZEKAZÓW czy przelewów? Bo jeśli przekazów (nie tylko pocztowych,
    ale powiedzmy - anonim wpłaca komuś na konto) to mozna zrozumieć.
    Gorzej, jeśli zrobi to przez wpłatomat :)

    > Zmiany te nie obejmą jednak polityków zajmujących eksponowane
    > stanowiska.

    Bo ich się da zidentyfikować przecież

    --
    Tomasz Nowicki

  • 7. Data: 2007-08-09 13:08:42
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> napisał w wiadomości

    > Gorzej, jeśli zrobi to przez wpłatomat :)

    Wpłatomaty w IV RP zostaną zakazane. Ewentualnie będzie się trzeba przed
    nimi legitymować. :-)

    marekz

  • 8. Data: 2007-08-09 13:33:34
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Thu, 09 Aug 2007 12:45:13 +0200, Jan Strybyszewski napisał(a):

    > To sie Jarus lapie na machloje chyba 1 tys EUR wyciaga wiec mamuske
    > zamkna razem z jarusiem w ciemnej celi za walki bankowe

    i hmmm jak to szło ostatnio na grupie? ... nieprawidłowy depozyt :)

  • 9. Data: 2007-08-09 14:45:04
    Od: Rafal Franczak <franek@usun_to.kolorowe.krakow.pl>

    MK napisał(a):
> [...]
    > klientami, których nie da się zidentyfikować. Zmiany te nie obejmą
    > jednak polityków zajmujących eksponowane stanowiska.

    O! napisz proszę jak można dziś otworzyć rachunek bankowy będąc
    niezidentyfikowanym klientem?
    Sezon Ogórkowa w pełni.

    Rafał

  • 10. Data: 2007-08-09 14:56:51
    Od: p...@p...onet.pl

    > O! napisz proszę jak można dziś otworzyć rachunek bankowy będąc
    > niezidentyfikowanym klientem?
    > Sezon Ogórkowa w pełni.
    >
    > Rafał

    No ale żeby założyć konto to trzeba chyba będzie przyjść z jakimś politykiem
    do banku no bo kto jak nie "oni" będą tymi "rzetelnymi i niezależnymi"
    źródłami.
    Piotrek